Розмір тексту: Zz

ЗМОВА ЕЛІТ

17.10.2008 15:23

Здається, чергові позачергові вибори неминучі. Причому в чомусь політичні партії реагують на таку перспективу по-різному, а в чомусь – однаково. Найбільше запанікував БЮТ – здається, Юлія Володимирівна переграла саму себе. 2 вересня їй здалося, що вона переграла всіх – і неповороткого Віктора Андрійовича, і вайлуватого Віктора Федоровича.

Та вони виявилися не такими й неповороткими - зарано вона їх списала з топ-списку української політики. Якщо Віктор Федорович її просто розвів, неначе йдучи на співпрацю, то від Віктора Андрійовича такої спритності та рішучості вона взагалі не очікувала. Особливо витонченим був хід із записаною наперед промовою про розпуск Верховної Ради. Такого поличника Юлія Володимирівна давно не отримувала.

Та основне не те, а результати майбутніх виборів. Для БЮТу вони неначе останній бій чи кінець світу. Відчайдушний спротив свідчить про безсумнівну паніку. Акелла промахнувся! Для Юлії Тимошенко цей бій може дійсно стати переламним у її кар`єрі - ще раз прем`єр-міністром вона вже навряд чи стане. Натомість Віктор Янукович дивиться на все з філософською мудрістю удава Каа - він все одно у виграші. Натомість Віктор Ющенко вирішив грати не на більшість у Верховній Раді, а на її нейтралізацію, може навіть дискредитацію - благо, що вона на це ведеться. А також на «синицю у жмені» - малу, проте свою фракцію, а не солянку із недовирослих і вже передчасно постарілих вождів малих партій. Своєрідну «золоту акцію», володіючи якою та опираючись на своє президентство хоче зіграти свою велику гру.

Але в чомусь всі партії та їх лідери однакові - вони створили в Україні таку політичну систему, в якій їм насправді дуже затишно. Всі ці війни всіх проти всіх - тільки бурі в стакані української політики. Вони не стосуються життя поза Верховною Радою, Урядом та Секретаріатом Президента, а також обслуговуючої їх інфраструктури на кшталт Конституційного суду чи Вищого апеляційного суду.

А поза цим їхнім світом є Країна, в якій живе Народ. І саме його всі вони найбільше бояться - бо ж він може поламати ці їхні ігрища в пісочниці Верховної Ради, Уряду та Секретаріату Президента. Тому всі вони роблять багато політичного шуму, щоб приховати головне завдання - не допустити Народу до вирішення своєї долі. Вони всіма силами усувають його від прямого вибору своїх репрезентантів до Верховної Ради, а відтак і до інших гілок влади.

Дивлячись на результати виборів, одразу можна передбачити, що вони мало що змінять - набір не лише політичних сил у парламенті буде той самий. Разом з тим і персональний склад політичного бомонду буде майже тим самим. За винятком тих, хто вже втомився платити за п'ятирічний термін депутатської синекури, а отримувати річну. Таке «кидалово» декому може й надоїсти.

Тому всі політичні лідери натужно мовчать про головне - про конче потрібну зміну виборчого закону, яка може хоч якось розірвати українське зачароване коло. А то ми не лише постійно потрапляємо у зачарований «бермудський трикутник» Ющенко-Тимошенко-Янукович, але й у театр із до нудоти набридлими парсунами, яким вже давно місце на політичному цвинтарі, та жирними котами, які платять за свої місця у прохідних списках партій грубі гроші.

Як у попередніх виборах, так і у цих виборах є свій секрет Полішинеля, який знають усі, але про який учасники цього фарсу затято говорити відмовляються. Це питання відкритих списків.

Політичні лідери отримали повне і неподільне право складати ці списки майже одноособово. Звичайно, все це прикривається закритими, як у БЮТі, чи відкритими, як було в НУ, партійними з`їздами. Однак все це тільки димова завіса. Політичні лідери давно перетворилися на «директорів партій» і керують ними, як приватними фірмами. Дуже симптоматичним є те, що вони все більше «приватизовують» політичні проекти. Ну хто пам`ятає якусь партію «Батьківщина», якою керує Юлія Володимирівна? Є Блок Юлії Тимошенко! І буде Блок Віктора Ющенка - БВЮ, хоча ця абревіатура й не звучить. Маємо і Блок Литвина. Жодної ідеології - чистий вождизм.

Та повернімося до проблеми відкритих списків - навіть на пряме запитання в телеефірі, на відкрите знущання вони вдають, що цього запитання не почули. Починають щось молоти про торішній сніг - лиш би уникнути відповіді, чому вони так бояться безпосередньо стати перед виборцями.

А все зрозуміло:

по-перше - більшості теперішніх «народних обранців» не бачити місця у парламенті, як своїх вух;

по-друге - тільки продаючи місця у виборчих списках «директори партій» правлячого тріумвірату і можуть забезпечити вибори для своїх політичних сил;

по-третє - навіщо «директорам партій» якась партійна демократія: депутати-кнопкодави повністю повинні залежати від шефа чи шефині.

Першою всі переваги такої політичної системи усвідомила і на всі 100% використала Тимошенко. Ну скажіть мені на милість Божу - куди поділися такі блискучі інтелектуали і незалежні люди як Андрій Шевченко з першої п`ятірки БЮТу? А де Григорій Немиря чи Володимир Полохало. Відповідь - під ковпаком. Зрештою, в такого роду гіперцентралізованих структур вільнодумство просто недоречне. Однак чи цього ми добивалися. В тому числі і на майже забутому Майдані? Печально... Однак для лідерів - це найкращий стан із усіх можливих. Їхнім завданням є зберегти таку політичну систему якомога довше.

Тому ми маємо справу з тупою змовою політичного класу всіх мастей. Вони просто бояться народу і його вибору - он як кинулися понижувати обов'язковий мінімум тих, хто прийде на дійство, на якому «мають їх обрати», - кого ж іще? Бо ж розуміють - не маючи вибору і обираючи невідомо кого, народ просто не прийде на вибори, чим засвідчить своє ставлення до них.

Тому повинен спрацювати закон омерти. Про шнурок у домі повішеного - ані слова.

Додати коментар (2500 знаків):

Iм'я*
Відгук*
  
OpenID
Код*
     
Коментарі до статті
Anonymous

anto do suspiria19-10-2008 16:31

Повністю погоджуюсь.Охлократію замішану на генетиці може здолати не ліберал а його антипод. Слово страшне,самі знаєте хто. Отже,Cherchez l'homme (Шукайте ту особу яка те доконає)

Anonymous

suspiria18-10-2008 21:53

В 2004 году начался новый виток истории.

И мне почему-то кажется, что Янукович в роли президента был бы меньшим злом, чем сегодняшний кавардак.

Anonymous

suspiria18-10-2008 21:49

После третьего тура выборов, Украина вернулась в обычное для себя состояние. Древний обычай перетягивания гетьманской булавы и криком ( в современной обществе крик заменяется СМИ и продажными насквозь судами)выбираемых вождей, возвратился.

Дурные охлократические обычаи реинкарнированы людьми,носящими в своей генетической памяти комплексы неполноценности и жажду власти.

Anonymous

Семён Семёныч18-10-2008 21:40

Шура, вы не были в Испании? Значит вы не видели боя быков

А нам и не надо ехать в Испанию. Бой быков у нас непрерывный уже четыре года

Anonymous

гість18-10-2008 21:26

Не одинаково мені!!

Мені теж не однаково але давайте не будем опускатись до застосування терміну брехати у відношенні людей. Собаки брешуть, люди говорять неправду, а політики "молотять" полову для худоби, тобто нас. В не залежності від політика в тому єб'ємі полови є здорові зерна. Zaxid.net і група "інтелектуалів" закликають нас відбирати зерно від полови. В цьому я їх підтримую. На мій погляд ще однію з причин сьогоднішньої кризи є деградація моральних і етичних принципів в суспільстві. Є таке визначенння - Етика це мистецтво життя. Кожен з нас може бути митцем.

Anonymous

Ольга18-10-2008 11:54

Попробуємо з "азів"...

Народ вибирає -депутатів, делегуючи їм відстоювати свої права...

Депутати призначають "Виконком" -також їм делегують права...

Пане Возняк , а ЯК далі ?

Чому делегувавши,делегованим -ніхто не несе відповітальність ?

Тільки суцільне "обплювування" ?

Anonymous

Не однаково мені !!18-10-2008 11:50

Гість.

Можливо Тимошенко і була права ? Але постійною своєю брехнею ЇЇ правота не сприймається !

Anonymous

6718-10-2008 11:49

Як завжди у "десятку". Дуже шкода, що маємо мало таких, як Возняк Возняк як завжди проїхався по всіх мудро-пихато. Щодо відсутності принципу народовладдя в українській політиці і Україні в цілому, то я з Вами цілком згоден

Anonymous

гість17-10-2008 22:30

закінчення.Тимошенко була цілком права заявляючи, що ті закони, які були прийняті 2 вересня є важливими для держави. Народ є основним джерелом влади в Україні відповідно до Конституції але зараз він є практично позбавлений впливу по відношенню до всіх ланок влади в Україні. В президентській формі легше це здійснити розписавши чітко процедуру імпічменту. В парламенті відповідальність стає спільною, а з досвіду совка ми знаємо, якщо відповідальність чи власність є спільною, то її нема взагалі.

ПиСи. Вибачаюсь за довгий допис.

Anonymous

гість17-10-2008 22:28

продовженя. Також він на бачить нічого поганого в делегуванні своєї відповідальності заявами типу "Балога це я!" на людей за яких взагалі ніхто не голосував. Це є повна безвідповідальність народного обранця перед народом. В принципі немає великого значення в сьогоднішніх умовах чи в Україні буде президентська чи парламентська республіка при умові, якщо буде забезпечено повсякчасний контроль і відповідальність президента чи депутатів перед виборцями і законодавчо розписані важелі вливу народу на них, якщо він цього забажає в якийсь момент.

Anonymous

гість.17-10-2008 22:25

продовження. Автор його вважає неповоротким але президенту це абсолютно не заважає в попихах приймати укази плутаючи дати в угоду своїх особистих захцянок. Мало того цими указами він себе ставить понад судовою гілкою влади і радою суддів, одноосібно і всупереч Конституції і законів розганяючи і утворючи суди. А що далі, враховуючи те, що він також є верховним головнокомандуючим і на сьогодні в його підпорядкуванні є СБУ, ГПУ, внутрішні війська при не чинній ВР? Інакше, як диктатура особисто я це назвати не можу.

Anonymous

гість17-10-2008 22:24

продовження. Чітким підвердженням неефективності персональних виборів без наявності відповідальності обраного і можливості впливу на нього з боку виборців є посада президента в Україні. Риба гниє з голови, а президент на сьогодні є практично основною ланкою влади і крім того гарантом Конституції і законодавчої бази України. Напевні всі тут присутні включаючи автора блогу, як і більшість громадян України персонально голосували за нього. Питання до автора і до всіх - який влив Ви особисто і народ маєте на діяльність президента? Отож.

Anonymous

гість17-10-2008 22:22

Дійсно в нас порушено баланс влади і відповідальності, Нажаль Ви помиляєтесь. Те, що зараз відбувається в Україні є ярким підтвердженням того, що такий баланс є повністю відсутнім, а існує повна безвідповідальність влади. Прикрим є також те, що народ всякими способами намагаються відвести від усвідомлення цього і автор блогу теж тим грішить. Відкриті списки не є ніякою панацеєю, якщо не буде чітко розписана відповідальність народних обранців по них перед народом. Ось цим я б рекомендував автору блогу зайнятись, а не сумнівної якості політаналізами.

Anonymous

Ольга17-10-2008 17:41

Щодо відсутності принципу народовладдя в українській політиці і Україні в цілому, то я з Вами цілком згоден. Вважаю, що це є основною причиною сьогоднішної політкризи.

Дійсно в нас порушено баланс влади і відповідальності,

баланс товару і вартості, баланс виробництва, баланс життя і проживання. Ми вийшли на повне знищення - ...

Ми повинні (в якийсь дивний спосіб) об'єднуватись і працювати -навіть якщо об'єднанням Є інтернет.

Ми стали дивними створіннями захованими кожний в свою мушлю і боїмось висуватись-можуть затовкти (навіть словесно тільки за те, що ТИ дозволив собі інакше думати. Одже потрібно іти на "ВИ" !

Anonymous

Тітка17-10-2008 17:17

Дякую, усьо пойняв. А шкода. Думати, що і автор, і його опоненти пишуть з одго компа, було весело:)))

Anonymous

порада17-10-2008 17:12

Шановний автор. Якщо Ви хочете, щоб Ваші політичні аналізи сприймались серйозно, то не починайте їх зі слова Здається. Як Вам здається, то перехрестіться і повинно попустити. Також не етично припускати, що здається іншим, тим більше, якщо ті інші займають значно вищу сходинку в суспільстві і державі ніж Ви.

Щодо відсутності принципу народовладдя в українській політиці і Україні в цілому, то я з Вами цілком згоден. Вважаю, що це є основною причиною сьогоднішної політкризи.

Anonymous

k17-10-2008 17:06

Повну ір-адресу бачить тільки автор блога. всім решта показує тільки частину. і нічого дивного, що та частина адреси у половини дописувачів буде однакова - всі є користувачами одного провайдера.

Anonymous

Ольга17-10-2008 16:52

Тітка. Це помилково, я спочатку також ТАК думала,але потім побачила-що під моїм, так званим "моїм аЙ:пі" не мої коментарі-то перестала ТАК думати.

Anonymous

Тітка17-10-2008 16:49

Скажіть, шановні, а оті циферки праворуч, то ж - ай пі адреси? Еге ж? То що, оті адреси у автора і у його опонентів однакові? Чи вони по-черзі з одного компа пишуть?

:))

Anonymous

автор17-10-2008 13:12

Їх не приймають і всі інші, хто не є першими особами та ще колегіальні органи - непогано було б ознайомитися з механізмами прийняття рішень. Принаймні офіційних, бо на неофіційному рівні:-) найефективнішими зособами для прийняття рішень володіють секретарки чи стажерки, як от Моніка Левінскі.

Anonymous

Володимир17-10-2008 13:04

Так. Надихає тільки вигідна дискусія. А прибиральниця рішень не ухвалює і блогів не пише, а шкода.

Anonymous

автор17-10-2008 12:55

Володимиру - давайте по суті і без особистостей. прибиральниця у міській раді теж державний службовець. І теж співпрацює з органами державної влади. Бо дискусія на рівні "сам дурень" хоч і характерна для блогів, однак мене не надихає.

Anonymous

Володимир17-10-2008 12:42

Возняк як завжди проїхався по всіх мудро-пихато. Головне тут бути в дискурсі й використовувати відповідний мовний інструментарій, а про те, що пан автор сам співавтор такої політики, нехай і дрібненький, ні слова, він бо за будь-якої влади, за будь-яких розкладів завжди в кріслі, не в мерії, то в області, не області, то в мерії. Як це йому вдається, от про що цікаво було б дізнатися?

Anonymous

автор17-10-2008 12:36

Щодо "щезників" - то дуже влучно. Не додумався. А щодо еліти... Як на мене більш адекватним було б "провідний клас" - в цьому більше суті - бо ж суспільство треба кудись вести, знати куди і могти. Натомість еліта може хизуватися або екстер"єром своїх самиць або марками своїх авто - в цьому мало візії майбутнього.Ще одне розмежування є істотним - це між політиками, яких багато, і державних діячів, яких не бачу. Принаймні масштабних.

Anonymous

Ольга17-10-2008 12:28

Пане Тарасе, неможна "ЇХ" називати елітами !

Щезниками (чортами) так,але не "елітами".

Нехай хоч слово еліта залишиться чистим - воно ж слово !

Щезники не знають ,що творять, і за це відплатять...

Anonymous

12317-10-2008 11:28

Браво! Лишається хіба-що довести справу до кінця і послати політику трьох та їх підданців під три чорти! Пане Тарасе, а може ну його ті чиновницькі посади? Бо інакше якось недоговорено...

Anonymous

dr. Gebbels17-10-2008 11:01

Тому і маємо давно набридлі топ-пики в нашому політичному житті, що в умовах "демократичного" центро-вождизму перетворює блискучих інтелектуалів (хоча їх там не так багато) на кнопкодавів.

А вожді?

Їх, як ми добре памятаємо з часів не так давно минулих, з великої політики виносять лише вперед ногами.

Готуймо "кремлівську стіну".

Anonymous

В.Вірний17-10-2008 10:39

Як завжди у "десятку". Дуже шкода, що маємо мало таких, як Возняк. Він не тільки дає об'єктивну політичну оцінку, але й щиро вболіває за свою країну.

Загрузка...
Останні новини Zaxid.net