Розмір тексту: Zz

До візиту патріарха РПЦ МП Кіріла в Україні

31.07.2009 14:49

Не будучи вірним ні Київського, ні Автокефального ні Московського Патріархатів до вчорашнього дня я не вважав за доречне реагувати на події пов’язані з візитом закордонного гостя - патріарха РПЦ МП Кіріла ( в миру Владімір Гундяєва) в Україні. Та події останніх днів, стиль в якому здійснюється неначе б то пастирський візит патріарха РПЦ МП не дає змоги мовчати. На ціле щастя я живу у поки-що вільній і незалежній державі з можливо й простим, однак добрим народом. Тільки такий зичливий народ може поблажливо вислуховувати все те, що виговорює наш закордонний гість. Ба більше - поблажливо не звертати уваги цього гостя, бо ми ж гречні, на те, що він веде себе, м’яко кажучи, не гідно ні як гість, ні як пастир, ні як доктор богословія врешті решт.

 

Однак коли у Свято-Успенській Святогорській Лаврі та у Донецькій області доктор богословія Гундяєв нарешті понизив планку пристойності до неможливо низького рівня мовчати стало просто нестерпно. І не тому, що марширував з господарем краю Януковичем чомусь під духовий оркестр та військові марші - ну немає у хлопців відчуття стилю -  що виглядало доволі кумедно, а з огляду на те, які пастирські послання він там проголосив. Бо ж до якої міри ми можемо, з міркувань галантності та хлібосольства, дозволяти плювати собі в обличчя.

Доктор Гундяєв ще в Києві, користуючсь невизначеністю про який народ він говорить - божий, православний чи російський - вперто повторював, що приїхав до свого народу. До єдиного і неподільного народу. Таке мовне шулерство в устах духовної особи такого рангу виглядало доволі убого. Зрозуміло, що підтекстом, який і пробував донести доктор Гундяєв, потрафляючи двом сучасним "самодержцам российским", до провінційної пастви була стара, як валуєвські укази теза "единага русскага народа". Очевидно, що постійно підтасовуючи поняття, він пробував вплинути на підсвідомість своїх вірних і таки вмовити йому, хай навіть через "фігуру умовчування" що іншого народу, окрім єдиного православного "русскага" (читай російського) немає і бути не може. А хохляцька схизма - це не що інше як австрійська провокація. За його словами, "усе це єдиний простір Святої Русі, як і Білорусія, і багато інших країн" - це вже Горлівка. Байка стара як світ.

Хоча дійсно - в Україні є велика російська етнічна громада. Для неї духовна опіка патріарха РПЦ МП доречна. Принаймні на даному етапі. Так само, як і збереження культурного зв'язку з Росією. Але тоді так і потрібно говорити - РПЦ МП є етнічною церквою - церквою для етнічних і православних росіян в Україні. А така тенденція у РПЦ МП все більш очевидна. Що різко знизить потенціал цієї церкви. І патріарх Кіріл це розуміє. Тому й пробує, хоч і у непрямій формі, поставити під сумнів існування окремого українського народу взагалі.

Однак відмовляти, хоча й у прихованій і не зовсім формі, величезному європейському народові в його існуванні у 2009 році, та ще й у нього вдома, та ще й у присутності президента цієї країни! А братія тільки очима лупа. Та ковтає, що їм вмовляє голосом старорежимного унтера доктор Гундяєв. Про "подобострастного истово православного лідера оппозиции" не говоритиму - для цього новонаверненого православного саме перебування поруч патріарха РПЦ МП - мед на груди. Особливо в контексті відученості від цього духовного спілкування з патріархом РПЦ МП своєї опонентки і ще однієї фаворитки президентських перегонів в Україні Юлії Тимошенко - очевидно не достатньо православна.

Вразила й сама форма донесення пастирських послань. Очевидно патріарх РПЦ МП уявив себе щонайменше Мойсеєм, що сходить з гори Синай з  Божими заповідями до якогось здеградованого та здичавілого народця, що забув ким він є, що не має жодної пам'яті, культури чи національної традиції. І от появився пророк, що його навчить. В пророчому натхненні його голос, поруч з тремким голосом вже зовсім слабкого (у всіх сенсах) митрополита Володимира (Сабодана), та як завжди занадто толерантного (у всіх сенсах) Віктора Ющенка, мав би звучати, як труби Судного дня. Однак мені, людині, попри те, що не православній, однак трохи обізнаній у російській літературі, вони нагадали радше глас унтера Пришибєєва, що прибув "построить и приструнить" здичавілий народець. Бо ж чого варті заяви про те, що він, цей народець, не вартий жодної автокефалії. Ба більше - потрясаючи патерицею та пропалюючи своїм поглядом екрани телевізорів патріарх Кірілл перейшов вже зовсім до погроз, про кару, яка впаде на той маріонетковий народ. Ну геть як Карабас Барабас. І ніби страшно мало б бути. Але чомусь смішно. Особливо для тих Пінокіо, що не пришпилені на ваші шпильки і дивляться на світ відкритим дитячим поглядом. Смішно, бо така недоброта, яку у народі називають злобою, насправді є свідченням радше слабкості, ніж духовної сили та міці. Ой, забув, ой, забув доктор богословія просте християнське вчення про силу слабкості. Як не у Христа, то у папи Івана-Павла ІІ міг би повчитися. А голова синодального відділу зовнішніх церковних зв'язків РПЦ - фактично міністр закордонних справ РПЦ - яким і був ще тоді митрополит Кіріл мав змогу бачити папу особисто. Однак очевидно, що уроки християнського смирення йому не потрібні.

Емоційний зрив доктора Гундяєва зрозумілий - у Києві йому не вдалося переламати ситуацію. Богослужіння та хресний хід УПЦ КП на день святого Володимира були чисельнішими і переконливішими. А локальні вікторії на донецькому кряжі мало втішають. А тут цей підступний Ющенко ще й калину, а не берізку заставив висаджувати на Меморіалі жертв Голодомору. Геноциду, якого, як і українського народу немає, не було, і бути не могло. Ой не похвалять "российския самодержцы" агента "Михайлова" (а злі і, зрозуміло, що брехливі, язики твердять, що саме таким  з 70-х рр. є псевдо теперішнього нашого гостя у старому КГБ) за такий прояв слабкості.

І ще одне. Україна багатоконфесійна і багаторелігійна країна. У нас, на відміну від Російської Федерації, ніхто не обмежує нікого в його релігійних практиках і не обтичує свої канонічні території. Не заганяє євреїв у юдаїзм, татар у іслам, а росіян у єдину істинну церкву. У нас хто що обирає, те й має. І слава Богу, що конфесійне протистояння у нас останнім часом не стоїть на першому місці. Однак мене, як громадянина України, не може не обурювати та зневага, з якою доктор Гундяєв говорить про "раскольникав, католикав и униатав" - зберігаю фонетику для кращого розуміння того презирства, яким доктор богословія обдаровує братів во Христі. Зрештою, це постійна практика РПЦ МП. Чого варті хоча б таблички, вивішені явною релігійною чорною сотнею про заборону вступу до храмів РПЦ МП "раскольникав, католикав и униатав". Я об'їхав півсвіту. Перебував у десятках синагог, мечетей і костьолів. Однак ніде не бачив такого мракобісся. То що ж - Марії Магдалені чи ще якомусь грішнику і зайти покаятися до храму зась?

Найсмішніше, коли зайти не можна греко-католикам до Свято-Успенської Почаївської Лаври. Наш російський гість щось говорив про не повернуті храми. Але ж пане докторе, Успенський храм Почаївської Лаври, однієї з п'яти у вашому Патріархаті, було збудовано римо-католиком, а потім, що ще гірше - греко-католиком (по вашому - "униатам"), Миколою Базилієм Потоцьким як греко-католицький храм для отців василіан. То може повернете?

Але чи можемо ми дозволити, щоб іноземний візитер вносив релігійний розкол у наше і так доволі розділене суспільство. Чи може варто все ж йому нагадати про межі пристойності. Он занадто ревним ФСБешникам у дипломатичних мундирчикам нагадали.

Зрозуміло, що попри те, що візит проголошувався пастирським, він спланований як чисто політичний. Найостаннішому убогому розумом у Україні зрозуміло, що він покликаний дисциплінувати "воїнство світла" перед наступними, дійсно вирішальними для України президентськими виборами. А пастирські питання є тільки на маргінесі. Найважливішим є виконання завдань поставлених двома "российскими самодерцами". Що патріарх Кіріл і робить.

Додати коментар (2500 знаків):

Iм'я*
Відгук*
  
OpenID
Код*
     
Коментарі до статті
Anonymous

Наталка - недо"галичанці06-08-2009 02:43

Стріляйся, провокаторко. УГКЦ - репресована церква - церква знищена за збереження віри. Іди кинься в ноги недопатріархові-агенту кгб-гундяєву і подякуй йому за те, що його церква вкупі з окупантом-нквд-кгб винищили мільйони українців в 20 столітті.

Я хоч і християнка, але щиро бажаю тобі, щоб твої нащадки відчули те, що перенесла наша церква, наші знищені родичі і наша країна. Не буде вам спокою раби московські-грязь Москви...

Anonymous

Галичанка05-08-2009 22:28

Стаття людини, котра претендує на звання інтелігента більше схожа на реакцію тенденційно однобокого маргінала. Відразу вибачте за це грубе окреслення. Покійного папу, хочу нагадати ми зустрічали, спокійніше...Патріарх Кіріл очолює не так малу церкву і теж заслуговує на повагу, яка належиться церковному ієрарху. Радянсько-російського шовінізму до української нації і далеко не підтримую. Проте хочу подякувати історичній долі,саме завдяки їй такій гіркій ми не потонули у насадженому нам католицизмі та недокатолицизмі (уніатстві). А на світі усе діється не без втручання Господа. Це стосується і обрання саме такого непростого у всіх відношеннях патріарха.

Anonymous

Галичанка05-08-2009 22:28

Стаття людини, котра претендує на звання інтелігента більше схожа на реакцію тенденційно однобокого маргінала. Відразу вибачте за це грубе окреслення. Покійного папу, хочу нагадати ми зустрічали, спокійніше...Патріарх Кіріл очолює не так малу церкву і теж заслуговує на повагу, яка належиться церковному ієрарху. Радянсько-російського шовінізму до української нації і далеко не підтримую. Проте хочу подякувати історичній долі,саме завдяки їй такій гіркій ми не потонули у насадженому нам католицизмі та недокатолицизмі (уніатстві). А на світі усе діється не без втручання Господа. Це стосується і обрання саме такого непростого у всіх відношеннях патріарха.

Anonymous

Владко04-08-2009 16:11

Шановні,тут малороси донецькі квакають що вони "паства праваславная",ну то як кажуть "Бог в помощь...."

А мені сподобалось як хтось з аналітиків охарактеризував

візит Кирила :

на відміну від усіх високих духовників,які відвідували Україну - це єдиний чувак від якого реально тхне "середньовіччям" ... таке враження що він приїхав у Зімбабве якесь....старі заяложені штампи про Київську русь і словянство....нічого нового,а тим паче сучасного.....

Але панове.скоро вибори....От і їдуть до нас "прапаведники"....

Anonymous

wik04-08-2009 00:56

Непогана для патріотів України наука, досвід! Приїхав - поїде. А ми - самі або ж за допомогою гарної аналітики (дякую, п.Возняк!) - ще досконаліше вивчимо геополітичний момент, у якому опинились!

І знову він доленосний, загрозливий, пахне тайгою і газом, пронизаний рентгенами кремлівськ.стратегів!...

А у нас фахові стратеги свої (чит. - українці) є?!

Anonymous

wik04-08-2009 00:56

Непогана для патріотів України наука, досвід! Приїхав - поїде. А ми - самі або ж за допомогою гарної аналітики (дякую, п.Возняк!) - ще досконаліше вивчимо геополітичний момент, у якому опинились!

І знову він доленосний, загрозливий, пахне тайгою і газом, пронизаний рентгенами кремлівськ.стратегів!...

А у нас фахові стратеги свої (чит. - українці) є?!

Anonymous

wik04-08-2009 00:56

Непогана для патріотів України наука, досвід! Приїхав - поїде. А ми - самі або ж за допомогою гарної аналітики (дякую, п.Возняк!) - ще досконаліше вивчимо геополітичний момент, у якому опинились!

І знову він доленосний, загрозливий, пахне тайгою і газом, пронизаний рентгенами кремлівськ.стратегів!...

А у нас фахові стратеги свої (чит. - українці) є?!

Anonymous

wik04-08-2009 00:55

Непогана для патріотів України наука, досвід! Приїхав - поїде. А ми - самі або ж за допомогою гарної аналітики (дякую, п.Возняк!) - ще досконаліше вивчимо геополітичний момент, у якому опинились!

І знову він доленосний, загрозливий, пахне тайгою і газом, пронизаний рентгенами кремлівськ.стратегів!...

А у нас фахові стратеги свої (чит. - українці) є?!

Anonymous

kr2103-08-2009 19:08

В Киеве, Донбассе, Крыму, Луцке, Ровно - тысячи встречающих Кирилла-своего Патриарха и 20-100-300 "свидомых помисникив" !!! Это ложка дегтя в бочку меда от Ющенка !!!

Anonymous

kr2103-08-2009 18:49

В Киеве, Донбассе, Крыму, Луцке, Ровно - тысячи встречающих Кирилла-своего Патриарха и 20-100-300 "свидомых помисникив" !!! Это ложка дегтя в бочку меда от Ющенка !!!

Anonymous

suspiria03-08-2009 13:17

...Не будучи вірним ні Київського, ні Автокефального ні Московського Патріархатів до вчорашнього дня я не вважав за доречне реагувати на події пов'язані з візитом закордонного гостя - патріарха РПЦ МП Кіріла (в миру Владімір Гундяєва) в Україні...

Странно бы было если бы член Капітули Українсько-польського Поєднання пан Возняк не влез бы со своим уставом в чужой монастырь.

Вот кто для нас должен служить примером, не так ли? "Польща - остання соломинка для України"

Anonymous

Зануда03-08-2009 09:12

Зануда03-08-2009 08:59 продовження

І тому вся Московська церква з Кирилом на чолі повинна вклонитися Галичині в ноги за збереження Церкви в СССР. В той час, коли комуняки по всьому СССР (а найьільше в Росії) плюндрували храми, перетворюючи їх у склади і комори, коли один великий донецький прихильник РПЦ знімав шапки з громадян, коли в Севастополі верещали на всю глотку Слава КПСС і не думали про Бога - в Галичині нормальні люди все ж ходили до церкви.

Anonymous

Зануда03-08-2009 08:59

Ідіотизм ситуації полягає в тому, що після заборони греко-католицької церкви усі церкви в Західній Україні передали Московсбкому патріархату. І тоді у 50-80 роки тотального комуністичного атеїзму чи не єдиним острівком в СССР була Галичина, де церкви діяли і відвідувалися людьми. Це не Донбас, не Крим і не Москва а саме Галичина фактично зберегла російську православну церкву від знищення Хрущовим - Брєжнєвим. Вже тоді галичани показали свою толерантність. Вони ходили до своїх церков на зустріч з Богом і не дуже звертали увагу на те кому там співають здравицю - патріарху московському чи папі.

Anonymous

id01-08-2009 16:49

микола - xto tut neschasnyy? .ty dla polakiv takoz BYDLO, mozlyvo sche bilshe za hreko-katolykiv. No i zapytay sebe za koho tebe vazaje rosijka pravoslavna cerkva?.

Anonymous

id01-08-2009 15:26

гарна cтаття

Anonymous

С01-08-2009 14:50

А касаемо "Навозняка" это не образа, просто у данного индивидума работа такая мазать дерьмом соседей. Сейчас это востребованно, совпадает с исповедуемой президентом и его прихлебателями линией поведения.

Anonymous

С01-08-2009 14:41

Істерика - це добре. Істерика - це прояв слабкости.

Да какая тут истерика, это вон пан НАВозняк желчью исходит.

Anonymous

Будьте милостиві01-08-2009 11:02

Так є, а що в Патріарха Кіріла нема мовних бар"єрів і етикету, ну то він же не з Європи - а із Совка!

Anonymous

VP01-08-2009 01:01

Побачив новий запис в блозі возняка і подумав що певно знову щось "проти москалів" - перечитав і не помилився. Пане Возняк, це вже скучно і не цікаво, кожен раз від Вас чути одне й теж. Патріарх приїхав до тих хто його чекав так само як і Папа в свій час. А то чи УПЦ МП правильна чи ні це дайте можливість самим її віруючим вирішувати і пе позиціюйте себе як абсолютно правильного а дончан з кримчаками неправильними. Ви так всіми своїми органами тяжієте до Європи але в той-же час ведете себе як совковий провінціал. Ніякої толерантності....

Anonymous

Іван31-07-2009 23:09

>> Але чи можемо ми дозволити, щоб іноземний візитер вносив релігійний розкол у наше і так доволі розділене суспільство. Чи може варто все ж йому нагадати про межі пристойності.

Спробуйте нагадати про межі пристойності місцевим коментаторам. Ефект буде той самий. В цьому неоковирному ведмежому хамстві нема місця пристойності. І Гундяєв таки да - їхній патріарх.

Anonymous

OdessitЪ31-07-2009 23:03

2 С

Істерика - це добре. Істерика - це прояв слабкости.

Тільки зверніть увагу, что пан Возняк на відміну від Вас і Галана до особистих образ не вдавався.

Та їх і не треба. Достатньо лише проаналізувати те, що набазікав "тютюново-горілчаний митрополит" (с)

Anonymous

OdessitЪ31-07-2009 23:03

2 С

Істерика - це добре. Істерика - це прояв слабкости.

Тільки зверніть увагу, что пан Возняк на відміну від Вас і Галана до особистих образ не вдавався.

Та їх і не треба. Достатньо лише проаналізувати те, що набазікав "тютюново-горілчаний митрополит" (с)

Anonymous

OdessitЪ31-07-2009 23:03

2 С

Істерика - це добре. Істерика - це прояв слабкости.

Тільки зверніть увагу, что пан Возняк на відміну від Вас і Галана до особистих образ не вдавався.

Та їх і не треба. Достатньо лише проаналізувати те, що набазікав "тютюново-горілчаний митрополит" (с)

Anonymous

С31-07-2009 21:26

Точно. Галан "плював на папу", а Возняк на Кирилла. Кстати пан НаВозняк забывает что Галан плохо кончил.

Anonymous

из Донбасса31-07-2009 19:44

О,набросились на Патриарха Кирилла. Бандеры, вы бандеры и есть, что с вас взять :)

Тут все мы на zaxid.net повернутые на национальном вопросе:)

Anonymous

Salwator31-07-2009 19:21

Цікаво чи є в Кіріла хоч мінімальна рефлексія в сторону Бога, чи для нього це лише робота. І якщо є, то як у його голові уживаються разом любов до Бога і мракобісся в сторону католиків.

Anonymous

Greta31-07-2009 18:12

Стаття гарна, цікава, інформативна і з гумором. Але, пане Тарасе, правила пунктуації треба освіжити в пам*яті, ви ж інтелектуал, а не "Влад из Харькова". І ще - приємно здивувало, що жодної шпигачки в бік Тимошенко помічено не було - це так несподівано!Чи я неуважно читала?

Anonymous

Павло31-07-2009 18:02

можливо такі приїзди тільки на користь? людей прогебешних вони і так не зроблять вже гіршими, а людям думаючим, яких, я вірю, набагато в Україні більше, тільки зайвий раз нагадають про справжні цінності і завдання північного сусіда...

Anonymous

Нізацаповудушу31-07-2009 17:51

2 Опанас

Тобто, таварісч Ґундієв таким чином надає вам право самому вирішувати: до якого народу Ви належите - до божого чи православного чи російського?:-)))

Які дурниці лишень готові верзти люде, аби тільки виправдати цього мрако-біса.

Anonymous

Опанас31-07-2009 17:26

"..Доктор Гундяєв ще в Києві, користуючсь невизначеністю про який народ він говорить - божий, православний чи російський - вперто повторював, що приїхав до свого народу.." - в этом случае, по-моему, каждый сам решает, к какому народу он себя относит.Вот и все.Нет вопроса.

Anonymous

Обсерватор31-07-2009 16:56

"В Україні є велика російська етнічна громада"... Та ну. Жуйка. В Україні є велика громада етнічних росіян - громадян України. І всі, підкреслюю - всі, патріоти України ВІДПОВІДАЛЬНІ перед молодою Державою за роботу з патріотичного виховання й становлення нації. І представники УПЦ КП, і Грекокатолики, і всі інші - не в останню чергу. І якщо вони не годні зорганізуватись як РПЦ МП на чолі з Кірілом, то це свідчення їхньої недолугості та недбальства у виконанні ДОБРОВІЛЬНО взятого на себе обов'язку, свідчення ІГНОРУВАННЯ свого покликання до становлення молодої Держави. Тож учні з них ЩЕ ГІРШІ, ніж з Кіріла.

Anonymous

to святослав31-07-2009 16:53

Ошибаетесь, за це платить не Ватикан, а Помісна Православна Церква, а може і сам Ющенко!

Anonymous

to святослав31-07-2009 16:53

Ошибаетесь, за це платить не Ватикан, а Помісна Православна Церква, а може і сам Ющенко!

Anonymous

микола31-07-2009 16:52

Греко-католики --нещасні люди.Ніхто іх не сприймаЄ.І Ватикан іх вважає за жебраків.поляки-за бидло.москалі річого не мають проти них бо не знають хто вони є чи греки чи украіньці.Ось і я не знаю. Пане Тарасе поясніть будь ласка . Дякую.Украінець зі Сходу.

Anonymous

святослав31-07-2009 16:33

Может ли католик объективно анализировать отношения православного Патриарха со своими собратьями по вере?По-моему,объективно это сделать невозможно.А все остальное- от лукавого.В смысле деньги за такие статьи оплачивает Ватикан.

Anonymous

реінкарнація31-07-2009 16:16

Майже як Ярослав Галан.

Anonymous

Васька31-07-2009 15:35

Недурно, Тарас. Весьма недурно.

Anonymous

Будьте милостиві31-07-2009 15:07

Патріарх РПЦ МП Кіріл приїхав до свого народу нагадати йому, що він вірує, визнає і молиться російському Богу, Богу РПЦ МП! Що їній Бог - в Росії.

Загрузка...
Останні новини Zaxid.net