Розмір тексту: Zz

Послання Дмітрія Медвєдєва до російського народу чи до Володимира Путіна?

18.09.2009 11:32

За останній місяць президент Російської Федерації Дмітрій Медвєдєв щонайменше двічі заставив говорити про себе міжнародну спільноту. Перший раз, коли ні з того ні з сього проголосив своє "яструбине" звернення до президента України Віктора Ющенка. Багато хто розцінив його як розпачливу спробу вибити свого співправителя Росії Владіміра Путіна з ніші жорсткого, сильного і навіть цинічного політика. Те, що Медвєдєв примірявся до ролі Путіна-2, здається не викликає сумнівів. Але от чи це йому вдалося? Чи нам стало аж так страшно? Так, у пресі пішли міркування про нову агресивну зовнішню політику Росії щодо своїх сусідів, зокрема України. Хтось прив’язав цей агресивний випад до виборів в Україні - неначе цим Медвєдєв задав формат бажаного для Росії кандидата і формат майбутніх українсько-російських стосунків. Найбільше подивував стиль виступу, який у деяких своїх частинах був просто хамським - йдеться про відношення до Ющенка як президента України особисто. Можливо таким чином Медвєдєв пробував додати своїй граціальній політичній фігурці грубої чоловічої сили. Але, як казав Станіславський - "не верю". Виглядало це доволі жалюгідно і награно. Ну немає у нього того вродженого садизму, який він пробує імітувати. Що зовсім не означає, що він не поступатиме аналогічним чином. Однак якось жалюгідненько.

             Якщо йдеться про його скриту конкуренцію з Путіном, то навіть за цей місяць він в цілому її програв. Навіть з такого складного становища, як заходи з нагоди 70-ї річниці початку Другої світової війни Путін виплутався віртуозно. Спочатку запустив масу "матеріалів" про Польщу як одного з організаторів цієї війни, а потів "весь в білому" виступив у Гданську. Не далекоглядніші з поляків ридали. Бо ж сам Путін визнав, що не вони розпочали другу світову війну! Бо ж сам Путін визнав, що це не Польща напала на саму себе! Межі цинізму і віртуозності нема кінця. 

           Натомість Медвєдєв на цьому тлі виглядає неадекватно з своїми спробами переграти на медіальному полі соправителя Росії Путіна. Може саме цим і спричинена його друга спроба вийти на сцену. З проектом Путін-2 у нього не виходить. От він і вирішив повернутися до свого старого амплуа ліберала та державника-реформатора. Ба більше - сучасного реформатора, який хоче модернізувати Росію. Причому модернізувати її у технічному сенсі задля подальшої (!) демократизації (!) - "Считаю технологическое развитие приоритетной общественной и государственной задачей еще и потому, что научно-технический прогресс неразрывно связан с прогрессом политических систем." Тобто Мєдвєдєв неначе пішов в обхід Путіна. 

           Ба більше - в тексті послання є й прямі нападки на фікс-ідею Путіна перетворити Росію на енергетичну імперію, яка триматиме не те що своє довкілля, як от Україну, але й ЄС за горло організувавши свою безроздільну енергетичну монополію. І дійсно - весь успіх десятиліття Росії Путіна будувався на дикому збільшенні ціни на газ та нафту. Натомість зараз маємо безпрецедентне падіння цієї ціни. І взагалі на перспективу ці ресурси будуть вичерпуватися. Війни довкола цих енергоресурсів будуть щораз жорсткішими. І чи вистоїть в них Росія - це ще запитання. Тому Медвєдєв і пише: "Сначала давайте ответим себе на простой, но очень серьезный вопрос. Должны ли мы и дальше тащить в наше будущее примитивную сырьевую экономику…- і сам собі відповідає - Добиться лидерства, полагаясь на нефтегазовую конъюнктуру, невозможно. Надо понять, прочувствовать всю сложность наших проблем. Откровенно обсудить их, чтобы действовать. В конце концов, не сырьевые биржи должны вершить судьбу России…" В кого мітить ця зміна російської стратегії - зрозуміло. Але що далі, то тим більш очевидним стає об’єкт, в який мітить Медвєдєв, а націлився він проти тих, хто "Торгует тем, что сделано не им, – сырьем либо импортными товарами" - тобто у експортерів газу та нафти, а також посередників, що закидують Росію імпортними товарами. Націлився Мєдведев на основу основ режиму створенного Путіним - на  світову імперію "Газпрому", яка інколи підміняє собою власне Росію. Бо ж інколи важко  розділити інтереси "Газпрому" та Росії. Чи визначити, які з них є пріоритетнішими.

            Оцінюючи підсумки попереднього періоду в контексті і економічної кризи і ставки на експорт сировини Мєдвєдєв знову б`є по результатах епохи Путіна: "Как следствие – на уровне глобальных экономических процессов влияние России, прямо скажем, не так велико, как нам бы хотелось". А щодо методів, які застосовувалися у цю епоху, - коли було до краю закручено всі гайки, демонтовано демократичні інститути, а на Кавказі взагалі встановлені піратські режими як у самій Росії (Чечня), так і за її межами (Абхазія та Південня Осетія) то в непрямий спосіб Мєдвєдєв, о диво, його засуджує: "Впечатляющие показатели двух величайших в истории страны модернизаций – петровской (имперской) и советской – оплачены разорением, унижением и уничтожением миллионов наших соотечественников. Не нам судить наших предков. Но нельзя не признать, что сохранение человеческой жизни не было, мягко скажем, в те годы для государства приоритетом. К сожалению, это факт." Ось так, товаришу Путін! 

           Але це все "розборки". А що ж пропонує Медвєдєв як "голуб миру" та модернізатор Росії? Бо ж "Кто виноват?", як завжди, зрозуміло. А ось "Что делать?" - не завжди. 

            Звичайно можна мріяти, що Росія стане новою Фінляндією з її "Nokia" чи Швейцарією з її банками чи годинниками. І тут Медвєдєв переходить до чистої футурології. Причому застосовує при цьому дешевий прийомчик. Про все, що має відбутися він пише в імперативній формі, яка не допускає жодних сумнівів щодо того, чи це насправді станеться: "Во-первых, мы станем одной из лидирующих стран по эффективности производства, транспортировки и использования энергии. Разработаем и выведем на внутренние и внешние рынки новые виды топлива. Во-вторых, сохраним и поднимем на новый качественный уровень ядерные технологии. В-третьих, российские специалисты будут совершенствовать информационные технологии, добьются серьезного влияния на процессы развития глобальных общедоступных информационных сетей, используя суперкомпьютеры и другую необходимую материальную базу. В-четвертых, мы будем располагать собственной наземной и космической инфраструктурой передачи всех видов информации; наши спутники будут «видеть» весь мир, помогать нашим гражданам и людям всех стран общаться, путешествовать, заниматься научными исследованиями, сельскохозяйственным и промышленным производством. В-пятых, Россия займет передовые позиции в производстве отдельных видов медицинского оборудования, сверхсовременных средств диагностики, медикаментов для лечения вирусных, сердечно-сосудистых, онкологических и неврологических заболеваний." 

           Тобто справа майже вирішена - " Я знаю - город будет, Я верю - саду цвесть, когда такие люди ..." - і далі по тексту.    І вже зовсім відкинувши забрало: " Общество становится открытым и прозрачным, как никогда. Даже если это не нравится правящему классу... не обрадую и тех, кого полностью устраивает статус-кво. Тех, кто боится и не хочет перемен. Перемены будут." Ось так! А нам залишається тільки дочекатися зустрічного кроку Путіна. Далі - буде... Тим більше, що він вже заповів, що у 2012 році він з Медвєдєвим (що може бути і сумнівним) вирішать, хто буде наступним президентом Росії. як то кажуть - "Мы посовещаемся, и я решу". 

Додати коментар (2500 знаків):

Iм'я*
Відгук*
  
OpenID
Код*
     
Коментарі до статті
Anonymous

Suspiria - не волнуйтесь!19-09-2009 16:33

Такие как пан Возняк - в прошлом комсомольские пресмыкающиеся - всегдя привычны ловить одним местом ветер. Так вот - изменит направление этот ветерок, изменится и направление стояния Возняков. И тогда вы вместе будете петь свою песенку в унисон. Главное что все признаки этого уже прявляются: отказ от размещения ПРО в Польше и Чехии, и визиты Обамы к Путину - это только первые цветочки изменившейся политики. Просто стареющие комсомольцы уже реагируют из значительным опозданием. Но все равно - в ближайшем будущем Возняк вспомнит свою недавнюю "многовекторную" песенку и из "верного НАТОвца" опять превратиться в безответственного "свободомыслящего".

Anonymous

suspiria19-09-2009 16:32

Suspiria - не волнуйтесь!

Я и не волнуюсь.

Ни за себя, ни тем более за Возняка, лауреата, кстати, уже не помню какой-то польской премии.

Anonymous

Suspiria - не волнуйтесь!19-09-2009 16:24

Такие как пан Возняк - в прошлом комсомольские пресмыкающиеся - всегдя привычны ловить одним местом ветер. Так вот - изменит направление этот ветерок, изменится и направление стояния Возняков. И тогда вы вместе будете петь свою песенку в унисон. Главное что все признаки этого уже прявляются: отказ от размещения ПРО в Польше и Чехии, и визиты Обамы к Путину - это только первые цветочки изменившейся политики. Просто стареющие комсомольцы уже реагируют из значительным опозданием. Но все равно - в ближайшем будущем Возняк вспомнит свою недавнюю "многовекторную" песенку и из "верного НАТОвца" опять превратиться в безответственного "свободомыслящего".

Anonymous

Victor19-09-2009 11:15

И, конечно, Вы правы насчет нытья. Россияне вот не ноют, несмотря ни на что: "С начала года погибли 245 военнослужащих Минобороны РФ, в том числе 120 человек - в результате самоубийств, 81 - в результате несчастных случаев, 17 - в результате убийств или причинения смерти по неосторожности, 17 - в результате нарушения ПДД, 6 - при неосторожном обращении с оружием и 4 в результате неуставных отношений".

Anonymous

Victor19-09-2009 08:08

да, и не вышло бы задержки с комплектующими для Автоваза и со сваями в основание башни "Газпром" в Питере!

Anonymous

Victor19-09-2009 07:56

suspiria - поспрошайте там, блск, завозят ли уже суперхолодильники для ледовых дворцов Сочи? когда начнут поступать материалы для СШ ГЭС?..

Anonymous

suspiria для Володимир18-09-2009 18:39

Вы неправы. Мое отношение к России, как и к Украине вполне адекватное.

Плач Ярославны надоел. Жалобы на то, что было минимум 70 лет назад, на людей и политиков, которые уже умерли.Украина по жалобам и нытью прочно заняла третье место в мире после евреев и армян.

Топтание на костях надоело, людей, убитых режимом коммунистов. Коммунистов, пане Володимир, а не русского народа? Чувствуете разницу в подходе?

Anonymous

suspiria для Victor18-09-2009 18:35

Шо везут?

Заводы везут, дружок, производственное оборудование.

Anonymous

salwator18-09-2009 18:10

тролі, ви смішні

Anonymous

Schiller18-09-2009 17:01

В статье прослеживается какая-то зависть: а Россия то, а Россия это... Жалкие вы все и смешные. Россия идет своим естественным путем развития. Хотя и не все гладко но есть прогресс и перспективы. А вам вcем никто не виноват что сидите в болоте...Потому нечего завидовать другим. Хотя пардон, я забыл что зависть это основа галицкой "свидомости"

Anonymous

grosh18-09-2009 16:35

От имени и по поручению всех россиян выражаю пану Возняку огромную благодарность за такую заботу о наших проблемах. Мы искренне тронуты. К сожалению, не все россияне столь же заинтересовано относятся к Украине, ее руководителям, политическим событиям на Украине и пр. Некоторым (если не большинству) на это начхать. Впрочем, большому количеству, если не большинству россиян, начхать и на Путина с Медведевым. Тем более тронуты, пан Возняк, Вашей заботой. Так приятно знать, что где-то там, в далекой Украине кто-то все время думает о нас.

Еще раз огромное спасибо.

Anonymous

Victor18-09-2009 14:39

suspiria - и что везут? что говорят в кафе? не томите...

Anonymous

Володимир18-09-2009 13:55

Для суспірії

"О себе, естественно", я это сказать могу. Тому що я не вихваляю все українське, не замислюючись. А за вашим способом мислення, "по поводу России" взагалі не можна говорити "всякой белибердени". Ваше мислення, на жаль, дуже зіпсуте совком, де було тільки біле й чорне. Улавліваєтє?

Anonymous

suspiria для Володимир18-09-2009 13:39

О себе, естественно, Вы этого сказать не можете.

Вы, без сомнения, абсолютно критически подходите ко всякой белиберде, написанной по поводу России.

И каяться все руководители России должны до седьмого колена и вообще скоро она развалится, а вот Украина, с великолепной землей, отсутствием всяческих природных катаклизмов, терроризма, доставшимся в наследство от проклятого совка промышленным, научным и интеллектуальным потенциалом - не только не растеряла все это, а развила до невиданных пределов, ага.

Anonymous

Володимир18-09-2009 13:26

Для суспірії

Ваша обмеженість, вибачайте вже, полягає в тому, що хай би що критичне десь було сказане на адресу будь-чого російського, починаючи від Івана Грозного й закінчуючи Путіним з Мєдвєдєвим, ви стрімголов кидаєтесь його, це російське, захищати. Відсутність будь-якої критичності, насамперед до себе, якраз і засвідчує велику обмеженість. Невже ви цього не розумієте?

Anonymous

suspiria для Володимир18-09-2009 12:36

Да? Ну и в чем она заключается - оця моя обмеженiсть?

В несогласии с несуразными идеями пана Возняка?

Музиль в “Человеке без свойств” писал, что идеи - это такие маленькие, зловредные и очень заразные существа: примерно, “как ехать третьим классом в Галиции и набраться вшей”.

Вот у вас, панове, все такии идеи и рассуждения.

Третьего сорта.

Anonymous

suspiria для Victor18-09-2009 12:18

По маркировке.

По габаритам на спецтехнике.

По сопровождению.

По разговору с дальнобойщиками в кафе.

Anonymous

Victor18-09-2009 12:10

suspiria - Умоляю, сообщите, по каким признакам определить наличие "нового оборудования" в эшелоне, идущем мимо?

Anonymous

Володимир18-09-2009 12:02

Господи, Боже ж мій, суспірія! Та який же ж ви обмежений!

Anonymous

suspiria18-09-2009 11:51

Автору. Проедьте по трассе М-4 Москва - Ростов.

И посчитайте сколько ежедневно идет в только в эту часть России ЕШЕЛОНОВ с новым оборудованием из Европы.

По информационным технологиям - возможно пану Возняку неизвестно, что русские считаются сейчас одними из лучших программистов? И ни одна крупная компания этой отрасли не обходится без русских.

У России как раз все в порядке с потенциалом, а польский, пан Воняк, уже в прошлом.

Загрузка...
Останні новини Zaxid.net