|
Новини за темою
Фоторепортаж
|
|
|
Тим же людям, які вирішуватимуть питання про внесення змін у Закон “Про Голодомор 1932–1933 років в Україні”, варто задуматися, чи потрібно брати на себе відповідальність, заперечуючи геноцид.Питання про те, що ж відбулося 1932-1933 рр. на землях Радянської України, надалі активно обговорюють у нашому суспільстві. Дискусія набрала додаткової гостроти після того, як Президент Янукович 27 квітня на сесії Парламентської Асамблеї Ради Європи заявив, що несправедливо називати Голодомор геноцидом українського народу. На його думку, це була спільна трагедія народів, що входили до складу СРСР. Пізніше депутат Верховної Ради від Партії регіонів Кисельов подав на розгляд парламенту проект Закону, яким запропонував внести зміни до статті 1 Закону України “Про Голодомор 1932–1933 років в Україні”, вилучивши з неї слово “геноцид”. Цей депутат у пояснювальній записці твердить, що ухвалення його поправок “сприятиме підвищенню авторитету України на міжнародному рівні”. Важко, звичайно, зрозуміти, яким чином зросте авторитет України у разі відмови від визнання Голодомору як геноциду, однак хотілося б поговорити про інше. Враховуючи, що цей законопроект розглядатимуть на наступній сесії, потрібно звернути увагу на окремі правові та історичні аспекти питання. Насамперед належить з’ясувати: чому проблема є важливою і в наш час, адже відтоді минуло вже багато років. Та й зміни, які запропонував внести В. Кисельов, на перший погляд, є не такими значними. Замість слова “геноцид” у законопроекті йдеться про трагедію. Цей термін загалом не викликає заперечень, адже смерть мільйонів українців у 1932-1933 рр. справді була великою трагедією для всіх, проте він ставить Голодомор в один ряд з численними катаклізмами, які пережили ми впродовж ХХ ст. А ця катастрофа потребує окремого розгляду, оскільки її масштаби і результати значно більші, ніж інших трагедій. Один з найкращих знавців теми Джеймс Мейс вважав, що наслідки Голодомору українці не подолали донині. Він назвав наше суспільство “постгеноцидним” і заявив, що сталінська політика “до певної міри знищила Україну як таку, в сенсі, що вона зробила кардинальний розрив у процесі нормального розвитку українського народу.” З цими словами перегукується твердження одного із найбрутальніших сталінських ставлеників секретаря Дніпропетровського обкому комуністичної партії Менделя Хатаєвича: “Між селянами і нашою владою точиться жорстока боротьба. Це боротьба на смерть. Цей рік став випробуванням нашої сили і їхньої витривалості. Голод довів їм, хто тут господар. Він коштував мільйони життів, але колгоспна система існуватиме завжди. Ми виграли війну! ”. То хто ж правий Мейс і багато інших українських істориків чи чільники Партії регіонів, які, до речі, представляють терени, що постраждали від голоду.
Розглянемо твердження Кисельова: “Значна частина вітчизняних і зарубіжних дослідників схиляються до того, що визначення “голодомор-геноцид” не відповідає Конвенції ООН 1948 р. “Про попередження злочину геноциду і покарання за нього”. З часу набуття Україною незалежності й початку публічного обговорення питання Голодомору між вітчизняними істориками лише Валерій Солдатенко намагався виправдати лінію Москви, яка призвела до смерті мільйонів українців. У статті “Голодний тридцять третій”, опублікованій до 70 роковин трагедії у “Дзеркалі тижня” (2003 р. № 24) він пояснював, що в сталінського керівництва не було іншого шляху швидкими темпами провести колективізацію. Солдатенко по-суті вибілює Кремль, який нібито не мав вибору. Інші сучасні українські історики, навіть ті, що в радянські часи не могли говорити про Голодомор, не дозволили собі зійти на такі позиції. Мабуть, не випадково, що саме Солдатенко очолив зараз Український інститут національної пам’яті, який багато зробив упродовж останнього часу для донесення правди про трагедію 1932-1933 рр. Якщо говорити про правову сторону питання, то треба звернутися до думки людини, яка є автором терміну “геноцид”. Рафаель Лемкін, завдяки старанням якого значною мірою Генеральна асамблея ООН й ухвалила Конвенцію “Про попередження злочину геноциду і покарання за нього”, висловив свої погляди щодо переслідувань українців у СРСР. Він ще 1953 р. говорив про геноцид українців і називав Голодомор кульмінацією радянської жорстокості. Ймовірно, депутат Кисельов не ознайомлений з цими думками, інакше він у пояснювальній записці до законопроекту не говорив би про те, що події 1932-1933 рр. охарактеризували геноцидом лише в 1980-х роках американці в умовах “Холодної війни”. При цьому він перекрутив прізвище американського історика, назвавши його Мейсоном, замість Мейсом. У наш час, напевне, найкращу правову оцінку Голодомору зробив доктор юридичних наук, професор Володимир Василенко, який у 75-ті роковини трагедії підготував дослідження “Голодомор 1932-1933 років в Україні як злочин геноциду”, яке спочатку з’явилося у “Дзеркалі тижня” (2008 р. № 37, 39 ), а пізніше було опубліковане окремою брошурою українською та англійською мовами саме Українським інститутом національної пам’яті. Зі статтею можна ознайомитися на сайті СБУ. Окрім аргументів, які висувають знані правознавці, хотілося б ще зупинитися на фактах, яких уникають ті, хто заперечує особливий розмах голоду в Україні. Зокрема - російські історики й частина українських політиків наголошує: голод охопив весь СРСР, і від нього однаковою мірою постраждали всі народи. Звичайно, не можна заперечити злочинного характеру сталінського режиму й того, що потерпілими виявилися більшість людей, котрі проживали в комуністичній імперії. Відомо, що від голоду помирали й представники інших народів. Проте масштаби втрат у різних націй суттєво відрізнялися. Для цього достатньо проаналізувати дані, що стали доступними недавно, отримані завдяки радянським переписам 1926 і 1937 років. Якщо чисельність росіян у межах СРСР впродовж цих одинадцяти років збільшилася на 20 %, то українців за то самий період стало менше на 15 % (від 31 до 26 млн). З десяти найбільш чисельних народів СРСР зменшилася також тільки кількість казахів – на 28%. Вони теж мають усі підстави порушити питання про геноцид, організований Москвою. Якщо пристати до думки, що однаковою мірою потерпіли всі народи, тоді не зрозуміло, чому були перекриті кордони між Росією і Україною, які знаходилися у межах однієї держави. Існує безліч задокументованих спогадів очевидців, які розповіли про заборону покидати охоплені голодом райони і переїжджати в Росію, де ситуація не була доброю, однак голод не досяг такого рівня. У наш час опублікований директивний лист від 22 січня 1933 р., підготовлений особисто Сталіним, у якому він зобов’язав не допустити масового виїзду селян з України й Кубані в інші регіони СРСР. На виконання цього документу місцеві керівники заборонили видавати будь-які документи на проїзд для селян, водночас, встановивши заслони на залізничному і водному транспорті, а також взявши під контроль ґрунтові шляхи.
Не маючи можливості виїхати за межі України, люди блукали її теренами. Як описав один закордонний комуніст, що відвідав у той час території, охоплені голодом: “Брудні юрби заповнюють станції, купи чоловіків, жінок та дітей, що чекали на бозна-які потяги. Їх виганяють, і вони повертаються, не маючи ні грошей, ні квитків. Вони сідають у будь-який потяг, на який тільки вдається, і залишаються там, аж поки їх не викидають звідти. Вони мовчазні та пасивні. Куди вони прямують? Просто в пошуках хліба, картоплі чи праці на фабриках… Хліб – це велика рушійна сила цих юрб…” Голодні селяни прагнули будь-що дістатися міст, однак не знаходили там порятунку. На вулицях міст можна було бачити моторошні сцени. Люди, як звичайно, поспішали у своїх справах, а поміж ними, на землі, повзали діти та дорослі, знесилені голодом. Один очевидець для комісії Конгресу США розповів такий епізод, що відбувся, до речі, в Єнакієвому: “Був такий випадок: ідемо ми з братом... і дивимося – під парканом лежить жінка. І вона… так напівсидить, напівлежить. Мертва. Ми підійшли - а біля неї дитинка. І жінка мертва, а дитинка жива. І вона така до одного року. Може, один рік, може, трошки менше, може, трошки більше. І воно витягло в мами грудь і смокче. А мати ж мертва. Ну і ми з братом стали і плачемо... шкода тієї дитини, що вона не знає. Смокче й не розуміє, що там же ж нема нічого. І тут їде санітарна машина, яка підбирає ті трупи. А вони там ходили постійно, бо дуже багато трупів лежало. І вони хапають… два чоловіки там за ноги ту жінку… та дитину туди, де мертві лежать. Повезли туди на звалку, на цвинтар отак. Жінку й дитину”. Таких розповідей зібрано тисячі. Спогади людей, статистичні дані, документи радянських органів свідчать: влада цілеспрямовано діяла, щоб знищити частину українського народу, і ці дії, без сумніву, підпадають під визначення геноциду. Усвідомлення цього потрібно насамперед нам самим, щоб зрозуміти, що з нами сталося. Влада винищила голодом мільйони активних людей, а інших, тих, хто пережив трагедію, змусила зі страху замовкнути. Українське суспільство відтоді, без сумніву, хворе, інакше не можна збагнути байдужість мешканців Запоріжжя, які не відреагували на встановлення пам’ятника Сталіну на землях, де населення постраждало від його дій. Зрозумівши причини наших бід, можна робити кроки для одужання. Однак ті, хто намагається заперечити, що Голодомор був геноцидом, прагнуть не допустити встановлення діагнозу наших проблем. Тим же людям, які будуть вирішувати питання про внесення змін у Закон “Про Голодомор 1932–1933 років в Україні”, варто задуматися, чи потрібно брати на себе відповідальність, заперечуючи геноцид. Кожному потім треба буде самостійно відповідати перед своїм сумлінням за наругу над пам’яттю мільйонів жертв Голодомору.
Автор – кандидат історичних наук
|
||
|
Коментарі[139]
Найновіші | Найстаріші | Найпопулярніші
Показати:
10
20
50
100
Усі
Вуйко
[i]Рюрик 29-09-2010 15:03[/i]
Куча сумнiвної iнформацiї, як завжди, без зсилок на ДЖЕРЕЛА IНФОРМАЦII, ще й скомпонована по методу Гебельса, вчителя Бандери та Шухевича [b]"Щоб зробити БРЕХНЮ правдоподобною треба розбавити її деякими правдивими фактами"[/b].
Так само i Ви розбавляєте брехню часткою правди:
- скопiювали з словника, що таке геноцид, але НЕ привели доказiв, що вiн був на Українi;
- приводите слова з пленумiв КП(б)У (буква "У" означає - Україна, надiюсь Ви це знаєте), а звинувачуєте росiян;
- приводите слова Сталiна та Кагановича, якi аж нiяк НЕ говорять НI про який геноцид, а мiж ними вкрапляєте слова якогось анонiма про те, що вмирають тiльки українцi;
- тощо.
[b]Це все типiчнi методи провокаторiв та фальсифiкаторiв тобто ВИ - ПРОВОКАТОР та ФАЛЬСИФIКАТОР!!![/b]
08:25, 30.11.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
Досить?
15:03, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
ПРОДОВЖЕННЯ-До Вуйка і іньших-5."НЕОБХІДНІСТЬ І ПОГОДНІ УМОВИ ТА НЕВРОЖАЙ ЧИ ЗНИЩЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО СЕЛЯНСТВА ЯК КЛАСУ І ПРИДУШЕННЯ НАЦІОНАЛІСТИЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ"-А."злочини тоталітарного режиму були ціленапрвленні саме на українців"-Якуб Парусінський
Б."Жоден лікарський діагнос в 1932-33 не фіксує як пречину смерті-голод,який заторкнув 44 найбільш житні райони України..."-Єфросинія Коробій. В."В 44 районах України бушував звірячий голод від якого загинуло від 3-3,5 міліонів українців"-Сергій Бойко. Г.Валовий збір зерна зменьшився в 306 раз!-В.Марчок. Д. "...попри жахливий голод в УРСР уряд жодних дій так і не придприняв і ціни на хліб і зерно були фантастичні"В.Васильєв
Е.В."без сумніву це була свідома терористична акція більшовицького уряду проти українців"В.Марченко. Є."Це була повєлітільная наобхідність...так охрестив свої дії більшовицький режим" Ю. Шаповал. Ж. Лише в перші рік голод забрав життя в 2,2 міліона українців і дії уряуду були безсумніву сплановані і носили форму геноциду- досьє Ліга Нет.!
15:01, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
ПРОДОВЖЕННЯ-До Вуйка і іньших-4."ПЕРЕПИСНІ ДЖЕРЕЛА"-А."...від голоду в Україні в 1932-33 померло від 7-10 міліонів людей,більшість з них становили діти,сей насильницький акт вандалізму слід вважати безперечним актом геноциду нашого люду..."-Украінформ...Б.Від 30 травня Л.Каганович забороняє ЗАГСам реєструвати пречини смерті! Чому? І водиться поняття "Чорна дошка"-пояснити?
В."Перписи"-1926-31,2міліона,1930-31901,4міліона, 1933-30960,2міліона...Цікава тенденція?! А в всьому СССР-165,7 міліона стає 158, зменьшується на 7,7 міліона все населення і з наих 6 міліонів українців!-Б.У.Урланіс. Далі...
14:48, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
ПРОДОВЖЕННЯ-До Вуйка і іньших-3."Історія визнання геноциду"-А.В 1948 міжнарона конференція ООН постановила в ст.2.-"всі події і дії 1932-33..." підпадають під пряме трактування терміну ГЕНОЦИД-а саме-будь які дії,які вчинені з наміром знищити повністтю чи частково яку небуть націю,народ,етнічну чи релігійну групу як таку...Хіба це не так було? Цеж рішення ухвалено було і на 34 сесії ЮНЕСКО! Вже на початках до сього "визнання" долучилось 34 країни світу!А в 1988 Конгрес США теж визнає се як і міжнародна комісію юристів і 36 країн світу! То може вони всі дурні? Чи кимось ввелені в оману? Далі...
14:35, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
ПРОДОВЖЕННЯ-До Вуйка і іньших-"Вимирає виключно українське населення […]. Адміністрація по містечках і совітських господарствах майже ціла неукраїнська […]. Вони матеріяльно забезпечені тому, що купують харчі у т. зв. закритих розподільних складах, де дуже низькі ціни."
Анонімний втікач Н. Н. з Київщини (1933)
"Дорогой т. Сталин, Вы спрашивали, какое опер[ативное] задание мы дали переселенческому комитету на 1933 г. Мы дали ему задание […] организовать переселение к началу 1934 г. […] на Украину (степь 15-20 т[исяч] семейств)."
Каганович - Сталіну (1933)
"В усякому разі, порівняно з тими труднощами, що їх пережили робітники років 10-15 тому, ваші нинішні труднощі, товариші колгоспники, здаються дитячою іграшкою".- Сталин Й. В. Твори. - Т. 13. - С. 243.Й. Сталін. (Липень 1933 р.)
14:16, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
ПРОДОВЖЕННЯ-До Вуйка і іньших-"Листопадовий пленум ЦК КП(б)У в своїй резолюції [...] записав: [...] на Україні, в даний момент, головну небезпеку становить місцевий український націоналізм".
"Ухил Скрипника почав оформлятися як ухил, як ціла система націонал-опортунистичних поглядів в період боротьби за ліквідацію куркульства як класу"."І коли сказали: бий його націоналіста, контрреволюціонера, бий цю наволоч, бий міцніше, не бійся, – ці активісти, партійці, комсомольці взялися за справу по-більшовицькому – і колгоспи пішли вгору".
"Останній рік [1933] був роком розгрому націоналістичної контрреволюції".
П. Постишев (1934)
14:16, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
ПРОДОВЖЕННЯ-До Вуйка і іньших-"[…] Є великі помилки […] тов. Скрипника по національному питанню, по культурному будівництву то в його керівництві Наркомосвіти. Всі ці питання мають найбільше просте та безпосереднє відношення до провалення постачання збіжа на Україні в минулому році. […] Діяльність шкідницьких контрреволюційних елементів на ріжних відтинках соціялістичного будівництва та організація безпосереднього саботажу постачання збіжа петлюрівськими, махновськими, білогвардійськими елементами […] - це […] головна причина зірвання постачання збіжа у минулім році […]"П. Постишев (1933)"То, что голодание не научило еще очень многих колгохозников уму-разуму, показывает неудовлетворительная подготовка к севу как раз в наиболее неблагополучных районах"С. Косіор (1933)
14:15, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
ПРОДОВЖЕННЯ-До Вуйка і іньших-2."Ремарки"-[...] крестьянство представляет основную армию национального движения, [...] без крестьянской армии не бывает и не может быть мощного национального движения. Это именно и имеют в виду, когда говорят, что национальный вопрос есть по сути дела вопрос крестьянский".Й. Сталін 1925)
"Такий темп зменшення зайвини населення за такий доволі великий час, як 5 років, не можна визнати достатнім"
"Більшовик України" (1928)
"Обратите серьезнейшее внимание на Украину […] примите все меры к тому, чтобы […] изолировать плаксивых и гнилых дипломатов и обеспечить подлинно-большевистские решения […]"
Й. Сталін - Кагановичу, Молотову (1932)
"Дела на Украине из рук вон плохи. […] Плохо по линии ГПУ. Реденсу не по плечу руководить борьбой с контрреволюцией в такой большой и своебразной республике, как Украина […] Мы можем потерять Украину".Сталін - Кагановичу (1932)
"Письмо об Украине, должно быть, уже получили. Просьба пока что держать в секрете детали плана, изложенного в письме."Сталін - Кагановичу (1932)
"Я думаю, что наступило время, когда нужно обьявить украинцам о сокращении плана хлебозаготовок".Сталін -Кагановичу
14:15, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
ПРОДОВЖЕННЯ-До Вуйка і іньших-До Вуйка і іньших-Разом з тим за часів Сталіна щодо українців проводилися цілеспрямовані дії з метою їх повного або часткового знищення (або знешкодження) саме за етнічними (національними) мотивами[2].
Слово винайдене Рафалом Лемкіним у 1943-му році та походить з грецької γένος (genos — родина, сім'я, плем'я — саме як в «генетика», тощо) та латинської caedere (вбивати — так як в суїцид, екоцид, «пестицид», тощо).
Проте, хоча суть геноциду полягає в умислі злочинців будь-яким способом знищити окремі групи населення чи цілих народів за расовими, національними, політичними або релігійними мотивами, від інших масових вбивств людей це поняття відрізняє саме наявність зазначених мотивів злочинців, які завжди є хибними, оскільки все людство світу характеризується єдиним видом і єдиним генофондом. Абсолютно всі раси є потенційно рівноцінними, що доведено науковцями. Поточні ознаки «нерівноцінності» рас залежать не від їх біологічних засад, а лише від рівня цивілізаційного і фізичного розвитку, території (ареалу) їх переважного розселення, кліматичних та інших ознак впливу зовнішнього середовища.
14:11, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Рюрик
До Вуйка і іньших-1.Геноци́д — цілеспрямовані дії з метою знищення повністю або частково окремих груп населення чи цілих народів за національними, етнічними, расовими або релігійними мотивами. До таких дій відносяться:
а) вбивство членів цієї групи;
b) нанесення тяжких тілесних або психічних ушкоджень членам такої групи;
c) навмисне створення членам групи життєвих умов, які розраховані на повне або часткове знищення групи;
d) дії, розраховані на унеможливлення народження дітей в середовищі групи;
е) насильницька передача дітей цієї групи іншій групі.
Геноцид — крайня форма дискримінації.
З 1948 геноцид вважається міжнародним злочином, але у обмеженому розумінні (Конвенція, Стаття II). Офіційна політика винищення у Радянському Союзі за класовим чи соціальним походженням (куркулів, офіцерів тощо) була частково винесена за дужки цього означення геноциду. Проте в початковій версії Конвенції (1946 р.) визначення геноциду включало також злочини, здійснені з політичних мотивів, але в подальшому вони були вилучені під тиском Радянського Союзу через побоювання Сталіна перед відповідальністю[1].
14:10, 29.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Анна
Как надоели бандеровцы, которых никаким боком не коснулся голодомор. Своими зряными нацисткими лапами ковыряются в величайшей трагедии нашего народа, для того только, чтобы пиарится перед очедными выборами.
16:58, 23.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Вуйко
[i]для Serg 23-09-2010 13:59[/i]
Повнiсттю з Вами згоден, що це було преступною дiяльнiсттю чи бездiяльнiсттю, але категорично не згоден з тим як це назвати. Тому, що все мае свое iм'я, нiхто не називае камiнь хлiбом, а смолу водою. Так само й голод, страшний голод, не треба називати геноцидом, фальсифiкуючи iсторiю.
16:45, 23.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Serg
Допустим не геноцид! Но это было массовое убийство не по национальной принадлежности а по классовой, уничтожалось зажиточное крестьянство, ну не хотели они работать на "Советскую власть". Убийство оно остается преступлением и мотивы его не важны.
Следы преступления на лицо.
1. Конфискация запасов продуктов у крестьян.
2. Экспорт зерна за границу, когда пол страны (голод охватил территорию с населением 40 млн) страдает от голода.
3. Отказ от зарубежной помощи. Например Гитлер хотел помощь немцам проживающим на территории СССР. составы с зерном не пропустили.
4. Голод не затронул западную Украину, в то время под властью Польши.
5. Селян не впускали в города не давая им хоть как-то заработать на хлеб.
6. В городах население было обеспечено продуктами.
Коммунистов во главе с тов. Сталиным можно обвинить как минимум в преступной бездеятельности.
И не важно как это называется геноцидом или еще как, это все юридические заморочки, это было страшное преступление.
iscsi san
13:59, 23.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Serg
Допустим не геноцид! Но это было массовое убийство не по национальной принадлежности а по классовой, уничтожалось зажиточное крестьянство, ну не хотели они работать на "Советскую власть". Убийство оно остается преступлением и мотивы его не важны.
Следы преступления на лицо.
1. Конфискация запасов продуктов у крестьян.
2. Экспорт зерна за границу, когда пол страны (голод охватил территорию с населением 40 млн) страдает от голода.
3. Отказ от зарубежной помощи. Например Гитлер хотел помощь немцам проживающим на территории СССР. составы с зерном не пропустили.
4. Голод не затронул западную Украину, в то время под властью Польши.
5. Селян не впускали в города не давая им хоть как-то заработать на хлеб.
6. В городах население было обеспечено продуктами.
Коммунистов во главе с тов. Сталиным можно обвинить как минимум в преступной бездеятельности.
И не важно как это называется геноцидом или еще как, это все юридические заморочки, это было страшное преступление.
iscsi san
storage server
13:59, 23.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Мария
Нет, не был.
В Греции в те года умерло 360 тыс. человек...от голодаю
Что им тоже надо кричать,что это геноцид и где выискать этого врага? На Украине, ушлёпки оранжевые (на завывание,удравших от возмездия предателей)лепят этот *геноцид* на разжигание внутренних войн. Эти перевёртыши хорошо понимают: там где ссора - там НЕТ созидания. НА ЭТО ОНИ И РАССЧИТЫВАЮТ,И ЧЕМ ХУЖЕ УКРАИНЕ - ДЛЯ НИХ ЭТО РАДОСТЬ.
09:34, 23.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Всеволод
Не находите ли вы, так называемые патриоты Украины, что называть русских врагами Украины это маразм, учитывая сколько считает себя русскими в этой стане? Вы скажите - нет, не русских, но коммунистов, режим Сталина. Но через слово проскакивает, что не коммунистов, а именно русских вы считаете виновниками этой трагедии, ведь никто ее не отрицает из нормальных людей. Даже в этой статье у автора этот "бзик" проскакивает через раз: "між вітчизняними істориками лише Валерій Солдатенко намагався виправдати лінію Москви, яка призвела до смерті мільйонів українців", "Вони теж мають усі підстави порушити питання про геноцид, організований Москвою" и т.д. Напомню, Москва - столица России, а не только СССР. Не плюйте на часть русского населения Украины, мы тоже граждане этой державы.
08:55, 23.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
2 usa
нехай Canada поверне окупованi землi iндiйцям, а також виплатить iм компенсацiю за роки окупацii
22:01, 22.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
usa
SLUHAY papuhooo
Canada визнає голодомор
19:14, 22.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
Вуйко
[i]для Знаток 22-09-2010 10:36[/i]
шановний, якщо Ви уважно читали мiй пост, то мали б замiти, що нiхто не заперечуе того факту, що в 30-х роках минулого столiття був голод, страшний голод, але до чого тут геноцид?! Факти говорять, що в тi роки на Украiнi нiякого геноциду не було, це пiдтверджують i в ООН, i в ПАСЕ, а спроби нацiоналiстiв та оранжевих спекулювати на цю тему, це нiщо iнше як танцi на кiстках.
13:28, 22.09.2010 |
відповісти |
Цитувати |
поскаржитись |
подобається(0)
|
||


