Полотно Жоржа де Ла Тура «Платіж» з Львівської галереї мистецтв виставили у Мілані

Картина представлена на виставці «Жорж де Ла Тур: освітлена Європа»

У Мілані 7 лютого відкрилась виставка «Жорж де Ла Тур: освітлена Європа». Саме там виставлено після реставрації картину Жоржа де Ла Тура «Платіж» з Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького.

Ця знаменита картина, орієнтовна вартість якої становить 5 млн євро, перебувала у постійній експозиції галереї давно. Вона була відома під назвою «У лихваря», проте реставраційні роботи дозволили побачити заховані під пізнішими дописами та тьмяним лаком деталі, що дозволили подивитися на сюжет по-іншому. Олійне полотно надійшло до Галереї мистецтв (тоді – Львівська картинна галерея) ще у 1940 році з музею князів Любомирських (до 1930 р. – збірка Л. Домбського).

Раніше його авторство приписували різним майстрам. Ім’я істинного автора було названо лише у 1953 році, що стало величезною подією у мистецькому світі. Адже сьогодні у світі відомо лише 32 твори Жоржа де Ла Тура, а таких, що мають підпис художника є лише дев’ять (львівське полотно належить саме до таких). Жодна картина художника не датована точно. І кожна є гордістю будь-якої колекції.

«Ця робота є абсолютним шедевром своєї епохи. Реставрація просто фантастична! Вона свого часу була представлена у Парижі. Однак до реставрації. Після реставрації відкрилася зовсім інша картина. Якість твору різко зросла, так як і інтерес до нього», – процитував професора Жака Кузена, відомого фахівця з паризького Лувру, директор галереї Тарас Возняк.

Інші твори де Ла Тура, зібрані на виставці, приїхали до Мілану з цілого світу.

Італія вперше приймає у себе лотаринзького художника, одного із найвідоміших та водночас найзагадковіших майстрів XVII століття. Цей майстер світлотіні залишив після себе небагато картин та дуже багато загадок.

«Ми нічого не знаємо про його художню освіту, про подорожі, за винятком перебування при дворі Людовика XIII в Парижі між 1639 та 1641 роками. Про нього немає жодної згадки в джерелах, які знаходяться в розпорядженні мистецтвознавців, жодного рядка в художніх нарисах за все XVII століття», – говорить кураторка виставки Франческа Капелетті.

Виставка триватиме у міланському Палаццо Реалі (Королівський палац) до 7 червня 2020 року.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Пропозиції партнерів
Загрузка...
Останні новини
Залиште відгук