Роман славнозвісної британської письменниці, автора десятків детективів, Агати Крісті «Вбивство Роджера Екройда» (The Murder of Roger Ackroyd) визнали найкращим детективом усіх часів і народів. Таким є підсумок голосування у конкурсі, оголошеному Асоціацією письменників-детективістів.
Конкурс був приурочений 60-й річниці Асоціації письменників кримінального жанру (CWA), яка існує у Великобританії з 1953 року. Для того, аби обрати кращу книгу, Асоціація опитала близько 600 авторів, які працюють у детективному жанрі, повідомляє Lenta.ru.
«Вбивство Роджера Екройда» Агата Крісті опублікувала у 1926 році. Події роману відбуваються у вигаданому англійському селищі Кінгз Еббот. Оповідання ведеться від імені лікаря Джеймса Шеппарда, котрий стає асистентом Пуаро у цій справі (у більшості творів, присвячених Пуаро, цю роль виконує капітан Гастінгс).
Роман розпочинається зі смерті багатої вдови місіс Феррар, яка, за чутками, вбила свого чоловіка. Селяни думають, що вдова скоїла самогубство, поки не гине Роджер Екройд – вдівець, котрий збирався одружитися з місіс Феррар. Підозрюваними у цій справі є кілька людей: своячка Роджера, що страждає іпохондрією та має невротичні розлади. Також вона має багато боргів через свої екстравагантні витрати. Також під підозрою донька місіс Екройд, майор Блент — запеклий мисливець, Джеффрі Реймонд — особистий секретар Екройда, пасинок Роджера, котрий також має величезні борги; дворецький та звільнена напередодні вбивства покоївка. Першим підозрюваним стає Ральф Петон – спадкоємець вбитого. Тож Пуаро, котрий недавно приїхав у селище, починає розслідування.
Після виходу книги письменниця отримала на свою адресу багато критичних відгуків. Колеги-письменники звинувачували Крісті в тому, що вона порушила одну з десяти заповідей детективу: злочинцем повинен бути той, хто згадується на самому початку книги, але ним не повинна бути людина, за ходом чиїх думок читач може слідкувати. Однак історія розставила все на свої місця. Тепер роман визнають одним з кращих творінь Агати Крісті і шедевром жанру. Завдяки новаторському прийому, детективне правило «читач повинен підозрювати кожного з героїв», отримало нове прочитання. Книга потрапила в сотню кращих детективів ХХ століття. Її тричі екранізували – у 1931-му Леслі Хіскотт зняв фільм «Алібі», у 2000-му за її мотивами зняли серію фільму «Пуаро Агати Крісті», а у 2002-му її обрали для однієї з п’яти серій фільму «Невдача Пуаро» Сергія Урсуляка.
Загалом у конкурсі змагались 10 творів, серед яких також булв роман Крісті «Вбивство у «Східному експресі», «Собака Баскервілів» Артура Конан Дойла і «Глибокий сон» Реймонда Чандлера.
Під час опитування письменники також обрали найкращого автора і найкращу серію детективів. У першій категорії перемогла Агата Крісті, а у другій – серія творів Конан Дойла про лондонського приватного детектива Шерлока Холмса.
Востаннє CWA проводила подібне опитування у 1998 році. І тоді найкращим майстром детективного жанру назвали Реймонда Чандлера, а найкращим детективом – «Дев'ять кравців» Дороті Лі Сейєрс. Номером один також стала серія оповідань і романів Чандлера про приватного детектива Філіпа Марлоу. Британські ЗМІ зазначають, що в обох конкурсах письменники віддавали перевагу класиці, а не сучасним авторам і творам.