У Львові, в Палаці мистецтв, до початку вересня триватиме виставка відомого львівського художника Василя Бажая «Без назви-2».
На виставці представлені як найновіші роботи, так і картини двадцяти та десятирічної давності. Таким чином художник ніби провадить діалог із самим собою. І, звичайно, із глядачем.
«Якщо ми сприймаємо Бажая як сильне мистецтво, а таким воно є, то не лише робота, а й глядач, стає елементом виставки», - говорить куратор виставки, мистецтвознавець Роман Ганкевич.
Активні й колористично, і енергетично роботи змушують того, хто за ними спостерігає, ставати учасником цього проекту, вести власний діалог із творами, продукувати власні асоціації й таким чином продовжувати той асоціативний ланцюжок, який започатковує художник у кожній роботі.
Саме тому і «Без назви», говорить Бажай. Він наполягає, що дана художником назва заважає сприйняттю робіт. Якщо є слово, яким можна описати картину, то для чого її тоді малювати? Натомість робота без назви спонукає глядача до пошуку в ній себе, наполягає він.
«Я не торкаюся ані соціальної, ані історичної сфери, а полотно виходить із тих джерел, із тих глибин, які навіть мені самому не відомі. То й назва зайва. Я цим займаюсь, бо не можу існувати інакше. Це моє життя. Маю знайти самого себе, і цю відповідь шукаю досі. В житті багато побачено і багато пережито, багато прочитано і багато почуто, багато є знайомих… Але в якийсь момент замислюєшся: “А де ж є ти серед того всього?..”».
Художник вважає, що важливо опинитись у просторі, який творять його роботи та побути там. Така можливість у львів’ян буде до початку вересня.
«Роботи і простір починають співіснувати, і коли вони разом, то вимагають до себе ще й глядача, який теж між ними знаходитиме і діалог, і відповіді». Куратор проекту вважає, що виставку Бажая потрібно сприймати як суцільний твір мистецтва, в якому глядач є не тільки відвідувачем виставки, а її об'єктом. І тому кожен сам повинен сформулювати для себе назву – з асоціації від сприйняття.
«Отут, власне, і йде гра тексту і контексту мистецьких явищ», – говорить Роман Ганкевич.
Цілісна експозиція, промовиста фактура, масштабні (і не лише за розміром) роботи – ось такою є виставка «Без назви-2» Василя Бажая.
Фото Павла Паламарчука, ZAXID.NET