У Національний музей у Львові ім. А. Шептицького вперше рівненська галерея «Євро-Арт» привезла оригінали живописних творів Давида Бурлюка, батька українського авангарду.
На початку ХХ ст. художник і поет Давид Бурлюк виглядав і поводився неймовірно епатажно. Його називають засновником українського футуризму, вчителем Маяковського, українським ідеологом російського авангарду і в живописі, і в літературі. Хоча у 20-ті роки він емігрував до Нью-Йорка і більшість його життя минуло в США, Давид Бурлюк завжди називав себе нащадком козаків.
Колекцію творів Давида Бурлюка зібрав Леонід Волошун із Рівного.
«Для мене це взагалі одіозна особистість, людина настільки таємнича, настільки талановита і невгамовна, що про нього можна читати взагалі як пригодницько-фантастичний роман, чесно», – зізнався Леонід Волошун.
Колекціонер і галерея «Євро-Арт» із Рівного вперше привезли до Львова свою збірку і твори ще двох інших колекціонерів.
На виставці у Нацмузеї переважно роботи, які Давид Бурлюк намалював уже в Америці.
«На цій виставці ми бачимо з одного боку дуже багато робіт, де представлений художній образ його дружини Марії, Марусі, як він називав її, тому що вона була йому опорою. Друга лінія – це квіти, але натюрморти надзвичайно з українським настроєм. Завжди біля квітів є чи козацька люлька, чи десь на дальньому плані вітрячок», – розповіла кандидатка історичних наук, кураторка виставки Лариса Костюк.
Звичайно ж, росіяни зараховують його до своїх футуристів, але сам Бурлюк називав себе українцем.
«В останній рік перед смертю він написав записки, в яких зазначив, що Україна має в його особі найвірнішого сина. Дуже багато Росія забрала з авангарду у свою історію і ми маємо сьогодні це відстояти», – зазначила Лариса Костюк.
А у 2007 році Давид Бурлюк, уже півстоліття після смерті, встановив рекорд серед українських художників усіх часів. На лондонському аукціоні Sotheby's його картину продали за 650 тис. доларів США.