Для тих, хто любить ходити в кіно, прийдешній тиждень – просто суцільне свято. Фільми будуть різними, і, варто сподіватися, цікавими. Принаймні вони часом не схожі не лише на фільми інших режисерів, але у чомусь і на інші фільми тих самих авторів.
Досить оперативно до нашого прокату дістався фільм канадського вундеркінда Ксавьє Долана «Мамочка». У свої 25 років Долан зняв уже п’ятий фільм.
За «Мамочку» у Каннах він розділив приз журі із найстаршим учасником конкурсу, класиком Жаном-Люком Годаром. Годар був незадоволеним зовсім, Долан – цілком.
Цього разу із традиційних (якщо можна так сказати про юного режисера) психологічних досліджень Долан вдається до кінематографічніх інновацій. Він обирає розмір кадру 1:1, схожий на Кадр із Instagram, роблячи фільм ще більш хіпстерським, ніж усі попередні.
Він не лише вчергове препарує стосунки із матір’ю, власні комплекси та емоції, а й створює ілюзію підглядання за приватним життям.
У певні моменти кадр розширюється до повноцінніх 16:8, створюючи дуже цікавий візуальний ритм.
«Мамочка» багато в чому нагадує перший фільм Долана «Я вбив свою маму». Цікаво, наскільки віртуозним став режисер за цей час.
Цікаве поєднання: інфантильність та професійна зрілість.
Поряд із юним Доланом на екранах з’явиться і фільм ще одного охочого побавитися у дитинство. Проте Тім Бертон цього разу не планує потішити своїх шанувальників мальовничими пригодами Божевільного Капелюшника.
Тім Бертон, о диво, зняв байопік. Картина «Великі очі» переповідає версію драматичної історії, яка сталася 50 років тому.
У 1960-ті роки художниця Маргарет Кін подала в суд на свого чоловіка Волтера та звинуватила його в тому, що він привласнів авторство її робіт. Саме вони зробили Кіна відомим художником.
Роль Волтера зіграв Крістоф Вальц, володар «Оскара» та «Золотої пальмвої гілки», а за роль його дружини Емі Адамс уже має «Золотий глобус».
Трагедія людини, яка має приховувати свій талант, втілена Бертоном без притаманної йому яскравої екстравагантності. Проте із непересічним талантом. Фільм про мистецтво та піар, про вміння подавати та продавати - тема для Бертона не чужа. І вирішує він її елегантно, емоційно та по-бертонівськи, узагальнюючи почуття та проблеми.
І картини кітчеві, і слава прийшла до Кіна не надовго, проте Бертону байдуже, він знімає власну версію історії.
Цікаво, що дистриб'ютори залучили до українського дубляжу «Великих очей» медійніх персонажів, зокрема українських художників Іллю Ісупова та Юлію Майстренко. Волтер Кін розмовляє голосом відомого телеведучого Анатолія Анатоліча.
У не надто звичному образі з’явився перед публікою і автор «Титаніка» та «Аватара» Джеймс Кемерон. Його «Виклик безодні 3D» розповідає про надзвичайну експедицію, ініціатором якої і став Джеймс Кемерон. Режисер вирішив на власні очі побачити, як виглядає найглибше місце на планеті.
На Землі є кілька місць, яких не торкнулася історія розвитку людства. У повній темряві і безмовності вони зберігають найбільші таємниці Землі. Недоступні, як далекі планети, вони сповнені наукових відкриттів. Одне з таких місць - Маріанська западина.
Саме про неї і зняв документальну стрічку один із найбільш «технологічних» режисерів Голлівуду.
Робота над документальним фільмом «Виклик безодні 3D» почалася задовго до самих зйомок. Вісім років пішло на створення спеціального батискафу. Цей підводний човен оснащений не лише тим, що необхідно для занурення на велику глибину, а й освітлювальними приладами й камерою з роздільною здатністю 14 мегапікселів. Кемерон протягом 6-ти годин здійснював відеозапис високої якості.
Тепер підсумки багаторічної праці – на екрані.