Костюк не знає, куди потраплять картини, врятовані Возницьким

16:15, 31 травня 2012

Голова Львівської ОДА Михайло Костюк не дав чіткої відповіді, де зберігатимуть відомі картини Альтамонте «Битва під Віднем» та «Битва під Парканами», які було відновлено у Польщі і для яких під наглядом Бориса Возницького спеціально переоблаштовували стелю в Олеському замку.

На запитання журналістів про те, чи розмістять в Олеському замку великі батальні полотна «Битва під Віднем» та «Битва під Парканами», відновлені у Польщі, чи повернуть їх в костел у Жовкві, де картини зберігались до цього, Костюк сказав: «Ніякої передачі на сьогодні не відбулося. На жаль, картини на сьогодні відновлені, але виставкового формату ще немає. Вони змотані у відповідний валок, він зберігається в музеї. Польська сторона проявила благодійність і фактично картини відновлені польською стороною. Картини відображають окремий виток історії в якому є польські громадяни…».

«Питання взяли і передали – не стоїть. Картини знаходились в костелі. Сьогодні вивчаємо питання: можуть бути розміщені ці картини у відповідних умовах, це умови зберігання, це кліматизація, це охорона, це протипожежні заходи. Рівень уваги до картин великий. Можу сказати, я, як представник президента в регіоні, точно буду стояти на засадах толерантності, уваги до проекту. Але, в першу чергу, безпека, доступність до картин. А вже інші такі тонкощі – пасує чи не пасує їм бути в костелі, я думаю, ми в процесі дискусії будемо до цього добиратися», – запевнив голова ЛОДА.

З його слів, на сьогодні «жодної тривоги щодо збереженості картин немає».

Водночас воєвода Підкарпатська Малгожата Хомич зазначила, що з точки зору мистецтва – це вартісні твори.

«Коли буде питання розв’язане – картини матимуть гідні умови збереження і рівень доступу», – сказала вона, однак додала, що остаточного рішення, де зберігатимуть картини надалі – ще не прийнято.

Як інформував ZAXID.NET, раніше директор Львівської національної галереї мистецтв Борис Возницький розповідав, що картини відновлено у Польщі. Після виставки у Варшаві вони прибули до України.

Також, зі слів Возницького, в Олеському замку на Львівщині спеціально для розміщення відомої картини «Битва під Віднем» провели роботи з підняття даху, аби розмістити картину розміром 8×8 метрів. Вартість таких робіт – 300 тис. грн.«Битва під Парканами», казав тоді Возницький, мала б повернутися в Золочівський замок. Необхідні підготовчі роботи там було проведено значно раніше.Він нагадав, що відновлення двох картин тривали чотири роки. «Європа дала на це 4 млн євро», – додав він.

Додамо, «Битва під Парканами» – у XVII столітті це була найбільша за розмірами батальна картина Європи.

Довідка ZAXID.NET

Італійський художник Мартино Альтомонте завершив роботу над «Битвою під Віднем» 1692 року (полотно, олія). Художник розгортає широку панораму місцевості, на першому плані якої – сповнена нестримного руху сцена запеклого бою. Світлом вихоплена головна група: постаті Яна III Собеського в блискучому парадному обладунку та його сина Якуба. Також у Жовкві Альтомонте виконав і «Битву під Парканами» – полотно, ще більше за розмірами.