Монгольське телебачення звинуватило режисера «Аватара» в крадіжці

19:51, 15 березня 2016

Звуки, що видаються представниками раси На’ві з планети Пандора у фільмі Джеймса Кемерона «Аватар» - не що інше, як голос монгольської співачки Б.Номін-Ердене (повне ім'я не називається), які режисер використовував без відома виконавиці. Така заява з'явилася в вівторок, 15 березня, на сайті Монгольського національного телебачення.

У публікації стверджується, що у 2008 році після концерту фольклорного ансамблю «Шуранхай», в якому співає Номін-Ердене, до виконавиці підійшов іноземець, який представився продюсером зарубіжної студії, яка має намір відкрити філію в Монголії. Він повідомив, що шукає цікавий репертуар і домовився зі співачкою про записи. Фрагменти зробленої в студії фонограми були використані Джеймсом Кемероном в звуковій доріжці «Аватара».

Монгольське телебачення висунуло дві версії: або сам запис був зроблений за вказівкою Кемерона, або творці фільму купили її у недобросовісного ділка.

Про плани судового розгляду з боку Б.Номін-Ердене не повідомляється. Виконавиця популярна в Монголії, вона виступає в жанрі народних пісень уртин дуу.

Нагадаємо, що у грудні 2015 року письменник з Чечні Руслан Закрієв подав у суд Москви позов проти американської кінокомпанії 20th Сentury Fox. Закрієв стверджував, що фільм «Аватар» запозичив ідеї його роману «Секретна зброя». Він вимагаєвиплатити йому 10 млн рублів.

Крім письменника-фантаста з Грозного на творців «Аватара» подавали в суд китайський письменник Чжоу Шаомоу, автор книги «Легенда про Блакитну Ворону», американець Еміл Мелакі, який написав сценарій під назвою «Терра інкогніта», письменниця Келлі Ван, автор роману  «Шейла-войовниця: Проклята» та сценарист Ерік Райдер,  який у середині 1990-х працював з Джеймсом Кемероном над заявкою сценарію під назвою «KRZ 2068». 

Фільм «Аватар» - найкасовіша стрічка в історії кіно. Вона принесла прибуток в розмірі $2,7 млрд.

Мова На’ві - вигадана мова, розроблена професійним лінгвістом Полом Фроммером, професором Університету Південної Каліфорнії, на замовлення James Cameron’s production, підрозділу кінокомпанії Lightstorm Entertainment. На’ві розроблялася відповідно до концепцій, згідно з якими вона повинна була звучати у фільмі, нею реально могли розмовляти вигадані гуманоїдні персонажі, бути вимовною для акторів і водночас не схожою на жодну з існуючих людських мов.