Афери, Гуантанамо та Міккельсен

Головні кінопрем’єри тижня

14:50, 18 лютого 2021

У четвер, 18 лютого, розпочався новий кінотиждень. Ми вибрали найцікавіші прем’єри, які можна подивитись у кінотеатрах. Цього тижня тут з’явились два номінанти на «Золотий глобус», перенесена у сучасність класика та нова робота Мадса Міккельсена. Загалом цей тиждень сміливо можна називати акторським: якщо і номінації, то акторські. Саме актори є головними принадами усіх нових картин. Розповідаємо.

Не знаю, як у кого, а в мене стрічка Facebook от уже третій місяць просто розривається від фінального танцю Мадса Міккельсена у картині «Ще по одній». Фільм уже зібрав купу нагород Європейської кіноакадемії та номінується на «Золотий глобус» як найкращий міжнародний фільм. А харизма Міккельсена діє безпомилкова, здається, на усіх. Тож його нова робота у прокаті приречена якщо не на успіх, то хоча б на інтерес.

Актор зіграв одну з головних ролей у данській комедії «Лицарі справедливості» (Retfærdighedens, на головному фото). Також ми побачимо ще одну данську зірку, Ніколая Лі Кос, відомого за серіалом «Вбивство» та «Ідіотами» Ларса фон Трієра.

Коли дружина Маркуса (Міккельсен) гине в залізничній катастрофі, це здається трагічною випадковістю. Проте у катастрофі загинув важливий свідок майбутнього судового процесу проти банди неонацистів. Тож головний герой вважає її ретельно спланованим вбивством та береться за розслідування. До нього, колишнього військового, приєднуються інші дивні персонажі. Тепер вони — лицарі справедливості. Серед героїв фільму є й український секс-працівник Бодашко Литвиненко (Густав Лінд).

Фільм взяв участь у Роттердамському кінофестивалі. Його режисер – Андерс Томас Єнсен. Він входить до данського кіноугруповання «Догма-95», хоч і є менш відомим ніж його колеги Ларс фон Трієр чи Томас Вінтенберг. Він є володарем «Оскара» за короткометражку «Ніч виборів», а згодом написав сценарій до «Останньою пісні Міфуне» Серена Краг-Якобсена та фільму «Король живий» Крістіана Леврінга.

Режисерські роботи Єнсена легко пізнати: у центрі парадоксальних сюжетів опиняються невдахи, які, проте, стають переможцями. Попри культовий статус у себе на батьківщині Єнсен мало відомий нашому глядачеві. Тож є шанс заповнити пробіли.

Кримінальний трилер «Аферистка» (I Care a Lot) має акторську номінацію на «Золотий глобус» для Розамунд Пайк (найкраща актриса в комедії або мюзиклі). Що не дивно. Дивно, що фільм визначили як комедію. Очевидно, що картина балансує на межі жанрів, використовуючи елементи чорної комедії. Але скажемо відверто: смішного там мало.

Режисером фільму є британець Джей Блейксон, постановник постапокаліптичної «П'ятої хвилі» та неонуару «Зникнення Еліс Крід». Встиг він попрацювати з Кітом Гарінгтоном (Джон Сноу з «Гри престолів») у серіалі «Порох».

Критики, які встигли подивитись «Аферистку», називають її найкращою роботою режисера. І однією з найкращих робіт Розамунд Пайк («Загублена», «Помри, але не зараз», «Гордість і упередження», «Небезпечний елемент») та Пітера Дінклейджа (Тіріон Ланістер з «Гри престолів»).

Героїня Пайк, Марла, є юристкою та опікункою. Вона заробляє на тому, що стає опікункою літніх людей, контролює їх життя та відбирає усе майно. Вона призвичаїлася безкарно обдирати своїх багатих клієнтів завдяки принадливості та цинізму. Одного разу вона стає опікункою самотньої жінки, що не має родичів, проте має розкішний будинок та рахунки у банках. Але її нова підопічна виявляється не такою простою, як здається, тож життя головної героїні перетвориться на гру на виживання.

Розамунд Пайк у цій картині не знаходить нових світів. Вона майстерно використовує усе, чого навчилась в картині Девіда Фінчера «Зникла». Вона чарівна, вона змушує глядача собі довіряти та навіть співчувати. І раптом перевертає все догори дриґом. Вона настільки прекрасна, що затьмарює не менш принадливого Дінклейджа. То маємо кіно, що розважить та зовсім трохи налякає.

Зауважимо, що попри те, що в Україні кінотиждень починається у четвер, «Аферистки» стартує у п'ятницю, 19 лютого.

Ще один трилер, де також можна побачити європейських акторів, не має комедійного забарвлення. Він радше політичний та базується на реальних подіях. Йдеться про «Мавританця» (The Mauritanian), який знято за автобіографічною книгою «Щоденник Гуантанамо» Мохаммеда Ульд Слахі.

Він став в'язнем Гуантанамо після теракту 11 вересня та без жодного суду провів у тюрмі 14 років. Мохаммед Ульд Слахі підозрювався владою США у вербуванні терористів, проте він не мав ані офіційних звинувачень, ані права на адвоката. Лише через 6 років після арешту за його справу взялася адвокатка Ненсі Голландер.

Режисером «Мавританця» є режисер Кевін Макдональд. Його «Останній король Шотландії» свого часу зібрав дуже поважну кількість нагород. Нова робота наразі має дві акторські номінації на «Золотий глобус» для Тахара Рахіма та Джоді Фостер.

Французького актора Тахара Рахіма шанувальники фестивального кіно знають насамперед за картиною Одіяра «Пророк», ну а актриса та режисерка, володарка «Оскара» Джоді Фостер відома, без перебільшення, усім.

Автори фільму «Афера Олівера Твіста» (Twist) вирішили перенести в сучасність сюжет класичного роману Чарлза Діккенса та зробити з нього молодіжний драматичний екшн. У новому фільмі Мартіна Оуена (а роман екранізували не один раз, брався за нього навіть Роман Поланський) Олівер Твіст став талановитим художником, який живе в Лондоні.

Він опиняється у банді, яка планує вкрасти картину. Цікавим фільм є, як і усі попередні, завдяки акторським роботам. Головну роль у ньому зіграв Рафферті Лоу, син акторів Джуда Лоу та Сейді Фрост. Наразі фільмографія цього юнака не вражає, але подивитись цікаво. А от його партнером у кадрі є Майкл Кейн, з яким Джуд Лоу, батько Рафферті, зіграв у чудовій картині «Нишпорка». Загалом фільмографія Кейна є вражаючою: тут і блокбастери, і артхауз, і комедії, і драми, і бойвики. Також ми побачимо ще одну зірку «Гри престолів», Ліну Хіді (Серсея Ланністер).

Великих чеснот у фільму мало. Це суто розважальне невибагливе кіно. Але подивитись цікаво. Заради акторів та гарних краєвидів Лондона. Головне, що вибір є, тож варто просто піти у кіно.