Вся музейна спадщина Бориса Возницького під загрозою. Про це сьогодні, 13 червня, заявив науковий співробітник відділу археології Інституту українознавства ім. І. Крип’якевича Микола Бандрівський під час прес-конференції робочої групи зі збереження музейної спадщини Возницького.
«Наша робоча група не названа в захисті картин тільки тому, що під загрозою є весь спадок, який зібрав впродовж півстоліття Борис Возницький.
Науковець розповів, що екс-начальник управління охорони культурної спадщини ЛОДА Василь Івановський заявляв, що його управління готує документи для того, щоб відокремити чотири замки від Львівської картинної галереї. За словами Миколи Бандрівського аргументом такого кроку було те, «що немає такої людини, яка могла би далі дбати про них». Василь Івановський говорив про створення одного заповідника «Галицька корона», куди повинні були увійти декілька замків.
«Очевидно, що справа далекосяжна. Йдуть кроки до розбазарювання спадку, щоб на підставі цього передати замки в концесію на 49 років», - сказав Микола Бандрівський.
Він пригадав ситуацію, коли замок у Старому Селі передали у концесію, але донині там нічого не зроблено. «Стіни далі валяться, а мешканці розтягають каміння для своїх потреб», - зазначив Микола Бандрівський.
Нагадаємо, робоча група зі збереження музейної спадщини Возницького вирішила, що картини «Битва під Віднем» і «Битва під Парканами» експонуватиметься у Золочівському та Олеському замках.
Нагадаємо, 1 червня інтелігенція пікетувала Львівську обласну державну адміністрацію через заяви про перевезення картин до Жовкви. Міністр культури України Михайло Кулиняк, який цього ж дня провів нараду у Львівській ОДА, розповів, що долю картин вирішувати спільна група із українських та польських фахівців до 1 липня. Як інформував ZAXID.NET, раніше директор Львівської національної галереї мистецтв Борис Возницький розповідав, що картини відновлено у Польщі. Після виставки у Варшаві вони прибули до України.
Також, зі слів Возницького, в Олеському замку на Львівщині спеціально для розміщення відомої картини «Битва під Віднем» провели роботи з підняття даху, аби розмістити картину розміром 8×8 метрів. Вартість таких робіт – 300 тис. грн.«Битва під Парканами», казав тоді Возницький, мала б повернутися в Золочівський замок. Необхідні підготовчі роботи там було проведено значно раніше. Він нагадав, що відновлення двох картин тривали чотири роки. «Європа дала на це 4 млн євро», – додав він.
Додамо, «Битва під Парканами» – у XVII столітті це була найбільша за розмірами батальна картина Європи.