Про корупцію на українсько-польському кордоні хочуть зняти кіно

11:00, 13 липня 2011

Режисер документального фільму «Інший Челсі – донецька історія» німець Якоб Пройс має намір зняти стрічку про Західну України, а саме про корупцію на українсько-польському кордоні. У Львові німецький режисер був 10 років тому, утім це місто сьогодні він називає «фашистським».

Ще не вщухли дискусії в Україні довкола фільму «Інший Челсі», як його режисер заявив, що шукає кошти на новий проект – про Західну Україну. За словами Якоба Пройса, саме у Львові є багато того, що варто показувати. Для провідної сюжетної лінії він планує вибрати перипетії на українсько-польському кордоні та політичну атмосферу у Львові.

 «Я був на українсько-польському кордоні і побачив там суцільну корупцію, – каже він. – Також одне німецьке агентство для розвитку культурних об’єктів має проект по збереженню історичного центру Львова. Представники цієї організації мені розповідали, що міська влада, де 90% місць займають депутати від партії «Свобода», не приховує своїх фашистських поглядів. В одного із них навіть нікнейм Накхтігаль-88».

 За словами, Якоба Пройсса те, що відбувається у Львові – це небезпечно. І для сучасного німця страшно навіть думати про таке. Проте сам режисер був у Львові лише раз – 10 років тому, і все, що він знає про це місто – це розповіді знайомих та інформація зі ЗМІ.

У Львівській міській раді спростовують інформацію про фашистські погляди. Один із очільників фракції «Свобода» Юрій Михальчишин каже, що не знає жодного з колег, хто мав би псевдонім Нахтігаль.

  «Я виріс із віку нікнеймів та Інтернету, – каже він. – А у словах режисера – маніпуляція та підміна понять. Маємо знову намагання накинути Львову вже не свіжий і далеко не ексклюзивний ярлик столиці українського фашизму. Корені цієї маніпуляція сягають ще часів Другої світової війни».

 Юрій Михальчишин називає Львів столицею українського націоналізму і категорично заперечує будь-які натяки на фашистські погляди влади чи пропагування відповідної символіки.

 Редактор львівського культурологічного часопису «Ї» Ірина Магдиш вважає, що заяви німецького режисера є розігруванням чергової політичної комбінації.

 «Це чистого роду маніпуляція, яка зручна певним політичним силам і спрямована на те, щоб максимально змарґіналізувати Львів та зіпсувати репутацію Західної України в очах світу. Заяви німецького режисера – це політичний інструмент, спрямований на поділ України і на маніпулювання громадською думкою, задля досягнення політичних інтересів певних сил», – вважає редактор.