У США вирішили екранізувати знамениту відеогру «Тетріс», створену в 1984 році радянським програмістом Олексієм Пажитновим.
Культова гра «Тетріс», яка відзначила своє 30-річчя, буде екранізована в Голлівуді. Про такі плани оголосила кінокомпанія Threshold Entertainment, яка домовилася про права на екранізацію з Tetris Company.
Як повідомляє газета The Wall Street Journal, це буде велике, епічне кіно в жанрі наукової фантастики, але хто буде його знімати і хто буде в ньому зніматися, наразі невідомо. Виконавчий директор кінокомпанії Ларрі Касанофф зазначив: «Ми не намагаємося зробити фільм про геометричні фігури, які літають всюди. Бренди - це нові зірки Голлівуду, у нас є історія, яка дозволить переосмислити Tetris, яка має місце для фантазії».
Гра «Тетріс» з'явилася в СРСР у 1984 році. Її створив програміст Олексій Пажитнов, використовуючи радянський комп'ютер «Електроніка-60». Програма швидко поширилася по світу. У 1986 році західні програмісти створили версію гри для комп'ютерів Apple II і Commodore 64. Потім нову гру помітили у Великобританії. Представники місцевої IT-компанії безуспішно намагалися зв'язатися з Пажитновим для вирішення питань, щодо авторських прав. Протягом 1987 з'явилося безліч комерційних версій гри, незважаючи на те, що ситуація з авторськими правами так і не вирішилася. Спроби досягти консенсусу з радянською, а потім і російською стороною робилися ще кілька років.
Автор гри так і не мав на неї закріплених авторських прав і не отримував жодних грошей від продажу копій «Тетріс» аж до 1996 року, коли з'явилася на світ компанія Tetris, зареєстрована Пажитновим спільно з видавцем ігор з Великобританії Генком Роджерсом. Компанія почала активно боротися з клонами «Тетріс», які виходили під іншими назвами. У тому ж році Пажитнов влаштувався на роботу в Microsoft, де працював до 2005 року.
Зйомки кіно за мотивами комп'ютерних ігор вже давно стали окремим жанром. Справа, це, як думають продюсери, прибуткова (адже армія фанатів гри має подивитися фільм у будь-якому випадку). Вона ж є і дуже небезпечною (адже ті ж шанувальники покарають за будь-яку дрібницю).
Які екранізації стали успішними, а які провалилися у прокаті попри уславлене першоджерело?
П’ять комерційно найуспішніших екранізацій комп’ютерних ігор
«Оселя зла»
(п'ять фільмів - «Оселя зла», «Оселя зла 2: Апокаліпсис», «Оселя зла 3», «Оселя зла в 3D: Життя після смерті», «Оселя зла: Відплата». Збори - $916 млн)
«Лара Крофт»
(дилогія - «Лара Крофт: Розкрадачка гробниць», «Лара Крофт 2: Колиска життя». Збори - $431,2 млн)
Великий голлівудський проект, де головну роль зіграла Анджеліна Джолі. Витрати на фільм склали $210 млн без вартості маркетингових витрат. Для такого великого проекту це не так вже й багато. Тому продовження і не було.
«Принц Персії»
(«Принц Персії: Піски часу». Збори - $336,4 млн)
Знаменитий продюсер Джеррі Брукхаймера витратив близько $200 млн. Не надто великий прибуток так само убезпечив фільм від появи сиквелів.
«Мортал Комбат»
(«Смертельна битва» і «Смертельна битва 2: Винищення». Збори - $173,5 млн)
Фільм 1995 року досі вважається фанами якщо не ідеальною, то вже точно найкращою екранізацією комп'ютерної гри. Перший американський фільм Пола Андерсона, який потім перейшов на «Обитель зла», дав зрозуміти, що цей англієць може зробити атракціон за мінімальні гроші ($ 18 млн). Фільм заробив $122,2. Касові збори продовження ($513,8 млн при бюджеті у 30 млн.) зробили можливим продовження франшизи на ТБ у вигляді серіалу.
«Сайлент Хілл»
«Сайлент Хілл» і «Сайлент Хілл 2». Збори - $150 млн)
Крістоф Ганс захопився картинкою і забув про сюжет. Пізніше кіно навіть називали «найкрасивішим поганим фільмом». У прокаті $50 млн бюджету принесла $97,6 млн. Продовження теж легко окупилося: $20 млн бюджету проти $52,4 млн зборів.
П’ять комерційно провальних екранізацій комп’ютерних ігор
«Подвійний дракон»
При бюджеті у $3,5 млн фільм заробив у прокаті $ 2,34 млн.
«DOA: Живий чи мертвий»
На фільм було витрачено $21 млн. Збори склали $ 7,5 млн.
«Командир ескадрильї»
Режисером виступив автор однойменної ігрової франшизи Кріс Робертс, після цього нічого ніколи не ставив. Результат - $11,5 млн при бюджеті в $30 млн.
«Супербрати Маріо»
Одного з найпопулярніших комп'ютерних персонажів «знищили» поганим сценарієм. У підсумку - $21 млн при бюджеті у $48 млн.
«DOOM»
Фільм за мотивами однієї з найбільш успішних ігор виявився і найбільшим провалом галузі: збори $ 56 млнпри бюджеті у $ 50 млн.