У Львівській опері ‒ грандіозний експеримент. Український диригент і німецький режисер поставили осучаснену версію опери Ріхарда Вагнера «Лоенґрін». Прем'єра ‒ 1 та 2 березня.
Такий проект задумав львівський диригент Мирон Юсипович. Знайшов партитуру, датовану 1902 роком, а далі зібрав команду. Поставити виставу запросили німецького режисера Міхаеля Штурма та австрійського художника-сценографа і дизайнера костюмів Матіаса Енгельмана.
Музичний матеріал опери Вагнера у нас буде без купюр, тобто без жодних скорочень, мовою оригіналу ‒ німецькою.
«Взагалі з Вагнерівських опер це вважається така дуже романтична опера. Німецька сторона в захопленні від роботи хору, від роботи оркестру. От просто до ями підходили і казали, що не очікувано. Вони приїхали з Заходу, де вони ставили також, і казали нам: ви на рівні», ‒ розповідає диригент-постановник Мирон Юсипович.
Прем'єра «Лоенґріна» відбулася у Веймарському театрі у 1850 році, а всього два роки по тому її поставили у Львові.
Цього разу постановка «Лоенґріна» по-львівськи без перебільшення шокуватиме традиційну публіку. Дія на сцені відбувається у несподіваних сучасних декораціях. Режисер пояснює: комусь це може нагадати лікарню, насправді ж сценограф мав на увазі закритий простір, у якому злим силам легко маніпулювати героями.
«Ми люди сучасності, тому ми підходимо до постановки з сучасної точки зору. Ми надихаємося самим твором, але генеруємо свої ідеї. Втім музика Вагнера ‒ це для нас основа. «Лоенґріна» я уже ставив тричі і щоразу трактуємо її по-іншому», ‒ пояснює режисер-постановник Міхаель Штурм.
Лоенгрін ‒ це міфічний лицар Грааля, який з'являється людям, щоб виправити несправедливість. Сюжет Вагнер запозичив із середньовічних легенд і написав монументальну музику. Тут ліричні арії, складні ансамблі і грандіозні хори. Тому солістів шукали в усіх театрах України і за кордоном. На прем'єрі партію Лоенґріна заспіває артист з Австрії Нуттхапорн Таматі. Також довелося добирати хористів.
«Порівнюючи з репертуаром, який в нас є, то це щось зовсім інше, тому що тут дуже багата палітра хорова, тут 16-голосі хори є і чоловічі, і мішані і це все дуже об'ємне», ‒ додає головний хормейстер театру Василь Коваль.
«Для львів'ян буде дуже цікаво побачити, що робиться сьогодні у європейській режисурі в оперному мистецтві. Хтось буде шокований, хтось буде вражений, комусь сподобається, комусь ні», ‒ інтригує Мирон Юсипович.