Марія Семотюк-Шлафке, артистка королівського оркестру Royal Concertgebouw Orchestra з Нідерландів, виступить у Львові. Разом із камерним оркестром Collegium Musicum (дириґент - Іван Остапович) та клавесиністом Давідом Шлафке (Нідерланди) Марія Семотюк виконає музику Йоганна Себастіана Баха та його синів.
Якщо ім'я Йогана Себастьяна Баха знайоме всім, то далеко не кожен згадає про те, що у нього було четверо синів, які також були пов’язані з музикою.
Вільгельм Фрідеман - найстарший, відомий органіст та автор церковної музики. Карл Філіп Емануель, якого називали Німецьким Бахом й одним із засновників класицизму у музиці. Йоганн Крістіан - яскравий представник бароко й рококо, відомий як Лондонський Бах. Йоганн Крістоф Фрідріх - музичний директор при дворі короля Пруссії, який поєднував німецькі та італійські мотиви у своїх роботах. Всі різні, всі обдаровані, всі незвичайні. Цікаво, що серед сучасників сини Баха мали часом більшу популярність, ніж геніальний батько. Вони підкорили Європу, працюючи й творячи в Німеччині, Італії, Іспанії, Англії. Сини Баха працювали у церквах — з епічною органною музикою, у придворних оркестрах — з яскравою експресією сонат та пісень.
Концерти відбудуться 22 та 23 лютого у Львівській філармонії.
Диригент Іван Остапович поговорив із Марією Семотюк-Шлафке. З нагоди концертів публікуємо уривки цієї розмови. Повністю її можна прочитати у Часописі |А:|.
Про Royal Concertgebouw Orchestra
«В нашому оркестрі слово “традиція” – майже маґічне. Це традиція звуку, яка великою мірою виробилася завдяки особливій акустиці залу, в якому ми не тільки виступаємо, я й проводимо всі репетиції...
Оскільки кожного тижня ми виконуємо нову програму – а часто вони дуже громіздкі – Малєр, Р. Штраус, Брукнер, Ваґнер – то вимоги до музикантів – високі. Крім того майже кожного тижня щось записується наживо – на радіо, компактдиск чи телебачення. Ми маємо десь між 10 і 15 вільних тижнів на рік, а робочий тиждень переважно шестиденний. Оркестр має чіткі правила, які реґулюють умови нашої праці й об’єднання, на зразок професійної спілки, яка контролює робочий процес і працює над поточними проблемами. Крім того маємо артистичну комісію, яка впливає на програмування, оцінює дириґентів і вносить нові ідеї у творчий процес. Всі ці спілки і комісії складаються з вибраних оркестром музикантів. Тобто система демократична, що теж впливає на атмосферу в колективі, яка є дуже товариською».
Про музику Карла Філіпа Емануеля Баха
«Музика Карла Філіпа Емануеля Баха захопила мене своєю непередбачуваністю, експресивністю та емоційністю. Відтоді вона мене постійно супроводжує, а особливо з 2014го року, протягом якого ми великою кількістю концертів відзначали його 300-літній ювілей. Тоді ж я відкрила для себе інших синів Баха і разом з тим великий пласт ще незнайомого мені флейтового репертуару».