У Львові стартує театральний фестиваль «Кіт Ґаватовича». Що подивитись?

Добірка найцікавіших подій

14:26, 4 вересня 2019

Із 6 до 8 вересня у Львові триватиме четвертий театральний фестиваль «Кіт Ґаватовича».

Якуб Ґаватович – театральний діяч XVII століття, який вперше поставив театральну виставу у публічному просторі на Західній Україні. «Продав кота у мішку» – це одна з його драматургічних робіт.

Гра слів «Кіт Ґаватовича» кидає сенсовий виклик глядачеві та митцеві, адже повернення до сценічних форм із використанням громадських просторів дозволяє говорити про нову форму театрального мистецтва, яке не закривається від глядача. Цього року такими просторами стануть парк культури (сцена літнього театру) та колишнє трамвайне депо Lem Station.

«Нашою метою є робити будь-який театр ближчим до глядача та показувати, наскільки різним він має бути. Тему фестивалю цьогоріч визначила дуже сумна подія: руйнування мозаїки на Володимира Великого. Для мене це дуже болюча річ, адже я сама з вулиці Володимира Великого. І дуже часто, коли ми намагаємося модернізувати наше життя, ми втрачаємо якісь основоположні речі. Є питання відходу, є питання полеміки з тими речами, але руйнування є надто болісним. Ця мозаїка показала, як може мистецтво творити сенси, змінювати вектори розвитку тощо. Говорити про такі речи, то є теж потребою залишатися тут і зараз. Театр може до того докластися найкраще. Адже велика кількість інформації призводить до того, що стаємо до неї байдужими. А театр може провокувати, змушувати безпосередньо реагувати», – розповіла організаторка фестивалю Єва Якубовська. Вона наголосила, що програма була створена таким чином, щоб усі події акцентували увагу на театрі, який рефлексує на події сьогодення, є соціально активним.

Програма є насиченою, цікавою та повністю вартою уваги. ZAXID.NET обрав десять подій, які не можна пропустити в жодному разі. Варто зауважити, що цього року після кожної вистави глядачі зможуть зустрітися з її авторами та подискутувати з ними.

Десять подій фестивалю «Кіт Ґаватовича»

6 вересня, п'ятниця

Театр Лесі Українки

18:00. Офіційне відкриття фестивалю. Перформативне читання «Монстри руйнують висотки»

«Монстри руйнують висотки» написав німецький драматург Лукаса Голлігер. Переклала твір відома львівська письменниця Наталка Сняданко. Режисер - Дмитро Захоженко, художник - Олексій Хорошко. Діють – Анна Єпатко, Роман Кривдик, Софія Лешишак, Анастасія Лісовська, Дмитро Наумець.

«На 30-му поверсі 60-ти поверхівки зустрічаються дві пари – невизнаний композитор академічної музики Петер Фаллок з дружиною Едіт, менеджеркою культури, і Курт та Крістіна Крост, безробітні представники люмпен-пролетаріату. Вони з’ясовують, що їм подвійно винайняли одну і ту ж квартиру. Але п’єса зосереджується не на цьому факті шахрайства, а на діалогах цих представників соціально і культурно антагоністичних супільних верств, діалогах про музику, культуру персональну і колективну, політику, права людини, нелегальну та легальну міграцію, освіту і чимало інших проблем. Драма іронізує з хиткості людських переконань і відчуття моральної правоти і майстерно показує їхню трагікомічність», – розповіла ZAXID.NET про п’єсу Наталка Сняданко.

7 вересня, субота

Парк Культури, літня сцена

12:00. Сніданок із Яніною Соколовою

Кадр з фільму «Я, Ніна»

Яніна Соколова – телеведуча, акторка, журналістка. За фахом професійна актриса театру і кіно. Останні п’ять років веде авторську програму про кінематограф та політичне ток-шоу з першими особами держави на 5 каналі. Наприкінці 2017 року Яніна заснувала кінотелевізійну школу Screen School. Яніна Соколова грала у кількох театральних антрепризах та знімається у кіно. Зараз Яніна працює над фільмом «Я, Ніна», де замобами ігрового кіно розповідає про власний досвід боротьби із раком.

17:30. Вистава «Прощавай, зброє!», Театр «Театроманія» (Маріуполь)

Театр був заснований у 2010 році режисером Антоном Тельбізовим. У 2011 році режисером театру стала також Ольга Самойлова, а в 2015-му до творчого тандему приєдналася Наталя Гончарова, яка є професійним режисером. За весь час роботи «Театроманіі» було створено 15 повноцінних спектаклів та більш 50 літературних, музичних номерів, етюдних постановок. Вистава «Прощавай, зброє!» є пластичним перформансом про війну та мир, життя та смерті. Екскурсія крізь часи та звичаї, від бамбукової палиці до червоної кнопки атомної бомби.

LemStation

21:00. Соло перформанс «Цукерковий вибух». Такетеру Кудо (Токіо)

Такетеру Кудо (фото з офіційного сайту)

Такетеру Кудо є світовою зіркою театру з Японії, представник школи театру буто. Багаторазовий володар різноманітних нагород за здобутки у жанрі перформанс. «Мистецтво буто, як правило, відкидає все, що стосується техніки. Це залежить від того, що ми хочемо сказати світові через тіло. Тіло танцівника Буто – це як порожня посудина, воно повинне вміщувати будь-який матеріал на землі, який виникає завдяки зображенню зроблених рухів» – каже Такетеру Кудо. «Цукерковий вибух» є однією з найвизначніших робіт Кудо. Темою вистави стала трагедія Хіросіми та Нагасакі.

23:00. Показ короткометражок «Маленька риба у великому морі» від мистецької формації Wiz-Art

Фестиваль короткометражного кіно Wiz-Art, який нещодавно завершився, зібрав декілька фільмів, які максимально відповідають темі фестивалю.

8 вересня, неділя

Літня сцена Парку Культури

12:00. Сніданок із Ярославом Федорчуком

Ярослав Федорчук у виставі «Перехресні стежки» (фото Дар'ї Бедернічек)

Ярослав Федорчук – український актор театру і кіно, провідний актор Львівського академічного театру імені Леся Курбаса. Грає у виставах «Перехресні стежки», «Лісова пісня», «Раптом минулого літа» та інші. Грав у театрі імені Лесі Українки («Баба Пріся»), а також брав участь в інших театральних проектах. Також зіграв у фільмах «Брама», «Шляхетні волоцюги», «Ефір» та інших.

13:00. «Традиційний вибух». Лекція про порозуміння різних менталітетів від Такетеру Кудо.

Такетеру Кудо – один з провідних виконавців японського танцю буто. Загадки і майстерність цього танцю Кудо передали безпосередньо творці цього унікального напряму. Такетеру Кудо народився в Токіо в 1967 році. Закінчив університет Кейо Гідзюку (факультет французької філології), де вивчав історію європейського та японського театру. Після закінчення університету Кудо почав займатися танцем буто, багато в чому під впливом Кадзуо Оно та Коічі Тамано. Перша сольна робота Кудо була створена в 1991 році в Токіо. У 1995 він був запрошений приєднатися до світового турне знаменитої японської трупи буто «Санкай-дзюку». У 1997 році Такетеру Кудо створює власну танцювальну трупу «Tokyo Guienkan», куди увійшли легендарні артисти післявоєнного японського андеграунду.

Останнім часом Такетеру Кудо частіше виступає сольно, багато працює за межами Японії, активно гастролює по різних країнах, показує свої роботи на фестивалях.

LemStation

16:30. Вистава-вірус «Галю,ци-нація». Театр «Нянькіни» (Суми).

Події вистави вібдуваються в Україні у не надто далекому майбутньому. В результаті побічного ефекту, що стався через інноваційну програму «Крок», яка в обмін на 100 тисяч доларів запропонувала кожному українцю контролювати, що вони будуть бачити та чути в інтернеті та по ТВ, інші органи чуттів – окрім зору та слуху – стали працювати більш активно. Через це одні «крокери» тепер зациклені виключно на запахах (Ароматики), другі – на смаках (Смаки), а треті – на тактильних відчуттях (Дотики). Головний герой – ветеран війни Павло – погоджується на «Крок», бо в його дружини Галі смертельна хвороба, і вона потребує дорогої операції. Тепер, коли вона одужала, Галя наполягає, щоб Павло позбувся «Кроку», тож вони вірушають у довгу подорож до «крокерів», яка назавжди змінить їхні життя.

Сцена з вистави «Галю,ци-нація» (фото «Трибуни»)

Засновниками театру є Володимир та Тетяна Нянькіни. Крім них у трупі також працюють декілька акторів. Театр є переможцем конкурсу фестивалю «Кіт Ґаватовича».

18:30. Вистава «Перехресні стежки». Театр Леся Курбаса (Львів).

Режисером вистави є Іван Уривський. Грають Олег Стефан (Стальський), Микола Береза (Рафалович), Оксана Козакевич (Регіна) та Ярослав Федорчук (Баран). Режисер бере з тексту роману лише маленьку частину та робить із нього напружений пунктир, який стискає дію як пружину. Текст втрачає функцію переказувати сюжет. Він стає концентрованим сенсовим згустком, що набуває філософського вмісту та додаткових сенсів. У виставі немає нічого ані зайвого, ані випадкового. Кожна деталь складає невіддільну (частина/ознака) частину цілого. Попри те, що вистава уже знайома львів’янам, новий простір ставить перед нею нові виклики та, без сумніву, змусить звучати по-новому.

21:00. Ексцентрична комедія «Різня». Молодий театр (Київ)

Вистава поставлена за п’єсою французької драматургині Ясміни Реза (переклад Івана Рябчія) режисеркою Владою Бєлозоренко.

Сцена з вистави «Різня» (фото Молодого театру)

Що може стати останньою краплею для чотирьох чемних батьків та вивести їх із себе? Чи все-таки вдасться залагодити цю масштабну різню більш-менш цивілізовано? Зможуть дорослі обійтися без жертв і ще одних вибитих зубів? Про це та інше в ексцентричній комедії за п’єсою «Божество різанини» відомої французької письменниці Ясміни Рези, яку ставили в Лондоні, Німеччині, на американському Бродвеї, а Роман Поланський зняв фільм. Головні ролі у виставі зіграли Ірма Вітовська та Римма Зюбіна.

Переглянути повну програму та придбати квитки можна на сайті фестивалю.

На головному фото колаж Катерини Сліпченко.