У Львові відзначили скульпторів, які перемогли на Фестивалі крижаної скульптури в Канаді

16:32, 10 березня 2009

10 березня Ореста Дзиндру та Мирослава Дедишина - двох львів’ян, які брали участь у фестивалі снігової скульптури та фестивалі крижаної скульптури та отримали переможні місця, відзначили дипломами Львівської міської ради та обіцяли відшкодувати кошти, витрачені на проїзд у Квебек. Про це на прес-конференції повідомив директор департаменту гуманітарної політики Львівської міськради Олексій Побурко.

"Композиція "Вертеп" українських скульпторів Ореста Дзиндри, Сергія Кляпетури та Петра Романюка була визнана кращою на фестивалі снігової скульптури в Канаді. Водночас судді конкурсу крижаних скульптур "Кришталевий сад", що проходив в Оттаві, присудили друге місце в одноосібній категорії українському скульптуру Мирославу Дедишину. За 28 годин, які відводилися на виконання завдання, з восьми блоків криги М.Дедишин створив скульптуру "Янгол", - поінформував заступник директора МО "Дзиґа" Юрій Вовкогон.

За словами Ореста Дзиндри, серед шести номінацій фестивалю снігових скульптур "Вертеп" перемогла у двох найважливіших - від журі та від організаторів фестивалю. "Участь у такому фестивалю - це престижно. Сам фестиваль не має грошових винагород за призові місця", - зазначив О.Дзиндра.

"На фестивалі крижаних скульптур потрібно було зобразити один із шедеврів світового мистецтва, аби скульптура була впізнаваною. Я брав участь в одиночній категорії (скульптура "Мадонна") та в категорії соло ("Янгол"). Сам матеріал диктує, що потрібно зображати, він же прозорий. Треба так підбирати композицію, аби, коли сонце світило і відбивалося у кризі, композиція виглядала виграшно. Під час визначення переможців конкурсу крижаних скульптур судді враховували перше враження від композиції, технічні навички, складність та дизайн, а також творчий підхід скульптора до втілення ідеї і мистецьку цінність", - зазначив Мирослав Дедишина.

Довiдка ZAXID.NET

"Львівська" композиція складається з основних дійових осіб Вертепу: Звіздаря, Царя, Воїна, Жида, Смерті та Кози, котрі діляться на - позитивних та негативних героїв. Вони є символами всесвіту і відображають в сатиричній та іронічній формі, буття народу. Витворена смислова конструкція є розміщеною на формі корабля - універсального знаку, метафори, символу. У центрі композиції возноситься, символічна щогла, яка у вигляді хреста та зірки у ньому символізує Боже народження. Образ корабля та його контекстне наповнення отримує конотації - послання і є метафорою життя, знаком вільного руху звістки, народження та смерті.