Львівський театр «Воскресіння» під час карантину готує нові вистави

14:18, 30 квітня 2020

Усі театри, найбільш колективні культурні інституції, переживають непрості часи через пандемію та карантин. Проте, без сумніву, львівському театру «Воскресіння» зараз найважче. 28 квітня минуло 40 днів як пішов з життя директор та засновник театру Ярослав Федоришин. Карантин навіть позбавив можливості тих, хто знав та шанував режисера, зібратися разом, щоб згадати незмінного та активного учасника львівського театрального життя, засновника та натхненника не лише театру, а й найбільшого у місті театрального фестивалю «Золотий лев».

Проте робота в театрі не зупинилась і під час карантину. Театр розпочав роботу над новими п'єсами, для дого, щоб в новому сезоні представити глядачам прем’єри вистав.

«Образ речей» за п'єсою сучасного американського драматурга Ніла Лабута розповість про кохання та про те як його не втратити. «Як підлаштовуючи іншу людину під себе, під стандарти суспільства і мас-медіа, можна втратити і себе і своє можливе кохання. Думаємо, що динамічний та інтригуючий сюжет цієї вистава буде цікавим для молодої аудиторії», – розповіла PR-менеджер театру Ксенія Федоришин.

Репетиції відбуваються онлайн

«Америка. Друга частина» Біляни Србляновіч є не першим зверненням театру до творчості відомої сербської письменниці та драматургині. В репертуарі театру вже була вистава за її п’єсою «Сарана». «Америка. Друга частина» –п’єса про пошуки себе і своєї душі в еміграції. Біляна Србляновіч наче береться за скальпель і показує справжню вартість цього фальшивого світу успішного життя, безжально демонструючи його приховані виразки.

Окрім того за день до початку карантину в театрі Воскресіння мала відбутися прем’єра «Балаган чесності» Луїджі Піранделло в постановці Ігора Задніпряного. П’єса належить перу знаменитого драматурга 20-го століття, проте є з маловідомих і малопопулярних за межами Італії. В Україні її ще не ставили в жодному театрі.

Фактично історія п’єси, це історія про те, що «весь світ театр, а люди в ньому актори», які настільки загралися, що ніяк не можуть вийти зі своїх ролей. «Соціальна маска» - провідна тема творчості Піранделло. Відштовхуючись від цього, був обраних художній прийом – стилізації вистави під «театр масок», під традиційний італійський народний «театр дель арте».

Оскільки прем’єра так і не відбулась через карантин, зараз тривають онлайн репетиції – відпрацювання монологів та текстів, для того, щоб по закінченні карантину представити виставу глядачеві.

Монолог Юрія Пилипчука у ролі Мауріціо

«Ми намагаємось не втрачати зв'язок з глядачами. Наш діючий репертуар можна побачити на нашому youtube каналі, про що ми періодично нагадуємо глядачам на нашиій facebook сторінці, та анонсуємо посилання на певні вистави. На нашу думку онлайн перегляд ніколи не замінить живої магії театру, тієї енергії яка існує між акторами та глядачами, живого контакту, але ми намагаємось пристосовуватись до обставин і шукаємо нові форми та засоби створення культурного продукту, щоб процес роботи, який зараз перерваний карантином, був з мінімальними втратами», –розповідає Ксенія Федоришин.

Зараз можна переглянути «Вишневий сад» Антона Чехова та інші вистави.