Цьогорічне завершення театрального сезону у Львівському оперному театрі видалося неспокійним. Частина артистів балетної трупи вимагали продовження контракту для артиста з Києва Віктора Щербакова. Конфлікт всередині балетної трупи відчули на собі і глядачі театру, адже через цю ситуацію вистава «Корсар», що йшла у Львівській опері 24 липня, затрималась на 15 хвилин.
На Facebook-сторінці Львівського оперного театру, яка створена з ініціативи частини його артистів, 25 липня з'явилося повідомлення, у якому йшлося про те, що керівництво театру пообіцяло відреагувати на прохання 33 артистів балетної трупи [загалом до трупи входять 83 особи] та залишити Щербакова на посаді, переуклавши або подовживши йому угоду.
Киянин Віктор Щербаков працював у Львівській опері з початку театрального сезону – спочатку як артист балету він виступав на сцені, а пізніше перебував на посаді педагога-репетитора на 0,25 ставки. Однак у липні в нього закінчився контракт, який, як випливало з заяви, керівництво опери вирішило не продовжувати.
Як повідомила ZAXID.NET провідна солістка балету опери Альбіна Якіменко, 25 липня близько 15-ти артистам трупи таки вдалося домогтися продовження контракту для Щербакова. Однак, як поінформували ZAXID.NET згодом, у відділі кадрів оперного театру заяву артиста приймати відмовились, обґрунтовуючи тим, що вона неправильно написана.
Неоднозначна особистість
За словами художнього керівника балету Львівської опери Ігоря Храмова, влітку у Щербакова дійсно закінчився строковий договір на ставці педагога репетитора, проте дирекція театру відразу ж запропонувала йому приїхати на наступний сезон.
«Перед цією пропозицією йому було сказано, що як спеціаліст він непоганий. Але щодо артистів, репетиторів та інших колег, у нього є нерівноцінне ставлення – якщо так можна охарактеризувати покривання матом провідної балерини. Відтак йому запропонували звернути на це увагу і протягом місяця відпустки якось переглянути свою поведінку», - розповів Храмов.
Ігор Храмов
Однак, за словами художнього керівника, частина артистів балетної трупи не погодилась з такими умовами і вимагала негайного продовження контракту для Щербакова. На його думку, проблема, що виникла, стосується не так Щербакова, як загальної атмосфери у трупі та частини артистів, які хочуть внести до неї розкол.
«Адже в нас є такі люди, як артист Олег Петрик, який протягом 15-ти років порушував трудову дисципліну, і йому все це сходило з рук. І він спеціально організовується з іншими людьми, аби створювати різні прикрі ситуації – можна сказати, всілякі «заворушки», аби на фоні цього пробувати пробивати свої власні інтереси. Я не дам допустити згуртування такої групи людей, які хочуть вносити розбрат в колектив», - каже Храмов.
Водночас згаданий народний артист України Олег Петрик переконує, що Храмов завжди вважав Щербакова своїм конкурентом.
Олег Петрик на сцені
«Те, що я вбачаю в ньому конкурента – це неправда. Ну яка може бути конкуренція, якщо я всіляко підтримував його. Я, навпаки, за те, аби залучати нормальних, талановитих спеціалістів», - пояснює Храмов.
Своєю чергою Олег Петрик переконує що, за весь час, протягом якого Ігор Храмов є керівником балету, намагається зробити дуже багато негативного в його бік.
«Як я розумію, це також відбувається через конкуренті мотиви. До прикладу, він не давав мені танцювати провідні партії – кожну з них мені доводиться вибивати чи через дирекцію театру, чи чекати, поки в театрі буде якийсь завал і вже не буде кому ті партії танцювати», - переконує Петрик.
«Я їх дуже люблю»
«Я дуже люблю артистів балету і ніколи не зміг би собі дозволити якось криво до них поставитись. Хоча, траплялося, що поза театром ми з Ігорем Валерійовичем [Храмовим] розмовляли на підвищених тонах, міг казати йому, що він – нечесна людина», - переконує Віктор Щербаков.
Артист переконує, що у нього було багато запитань до Храмова як до художнього керівника театру. За словами Щербакова, той відмовлявся ставити його постановки.
«Я сподівався, що у Львові зможу реалізувати себе як постановник балету, однак насправді, окрім творчого вечору Альбіни Якіменко [провідна солістка балету], не вдалося нічого поставити», - розповів Щербаков.
Утім, за його словами, він все ж хоче залишитися у Львівській опері, бо за нього вступилася велика частина колективу.
«У мене є набагато цікавіші запрошення у фінансовому плані. Скажімо, від школи в Америці, де навчається донька Обами, або двох балетних шкіл в Японії. Але люди дуже просили, щоб я їх наразі не залишав. Тому я спробую у вересні ще раз приїхати, і, якщо щось зрушиться з місця, знову спробувати влаштуватись на роботу», - розповів Щербаков ZAXID.NET.
За його словами, він намагатиметься влаштуватись в опері і як артист балету, і, оскільки його просять колеги, педагогом-репетитором.
Ігор Храмов погоджується, що працевлаштування Щербакова у Львівській опері з наступного театрального сезону, який почнеться у вересні, можливе.
«Надалі все залежить лише від нього. Якщо він перегляне свою поведінку, то можна буде якось з ним працювати. Але не може бути так, аби і надалі залишалось таке хамське відношення», - каже Храмов.
Фото із офіційної інтернет-сторінки Львівської опери.