У Каннах відкрився фестиваль
Французька преса з'ясовувала, навіщо він потрібен
11 травня увечері в Каннах відбулась церемонія відкриття 69-го міжнародного фестивалю. Фестиваль відкрився фільмом Вуді Аллена Café Society. Виконавці головних ролей Крістен Стюарт та Джессі Айзенберг привітали 90-річного Мішеля Пікколі, герой якого фігурує на офіційному каннському плакаті цього року. «Ця зустріч - добру ознаку для фестивалю», - заявив директор кінофоруму П'єр Лескюр.
Погода з самого ранку обіцяла створити чимало проблем охоронцям, які окрім того, що мали ретельніше ніж завжди перевіряти усіх гостей, приготували великі чорні парасолі. Проте перед самим відкриттям з’явилось сонце і свято було врятовано.
Охороняють Палац фестивалів і на суші, і на морі
Цього року відкриття вийшло справді зоряним. Червоною доріжкою піднялися Джордж Клуні, Джесіка Честейн, Ева Лангорія, Катрін Деньов, Джуліана Мур, Гаель Гарсія Берналь, Вікторія Бекхем, Джастін Тімберлейк, Джулія Робертс, яка вперше взяла участь у церемонії відкриття, та багато інших.
Традиційно бажаючих потрапити до кінозалу було значно більше, ніж запрошень. Тож декому довелось вдаватись до нетрадиційних засобів привернути до себе уваги. Більшості вдалося привернути увагу лише фотографів.
Заради квитка кіномани стають напрочуд креативними
А завершилась церемонія закриття скромним, проте дуже елегантним прийняттям на пляжі готелю Мажестік.
Звичайно, Каннський кінофестиваль – топ-тема світової преси. Так що не дивно, що французькі ЗМІ присвячують йому перші шпальти. Так навіщо ж потрібен Каннський кінофестиваль? Наскільки Каннський кінофестиваль важливий для культури сьогодні? На це питання у газеті Libération відповідає арт-директор фестивалю Тьєррі Фремо. Він вважає, що для кінематографістів деяких країн потрапити до фестивальної програми - це заручитися матеріальною підтримкою своєї країни на найближчі п'ять років. Деякі опитані бачать в Каннах лише фінансову частину, вдалий продаж кінопродукції, нові ринки її збуту. Для них Канни - не що інше, як великий ринок, який приносить самі чималі доходи. Інші впевнені у великій силі мистецтва. «Навіть іракські садисти дивляться роздачу призів у Каннах», - цитує видання Люка Дарденна, дворазового володаря «Золотої пальмової гілки».
Святкували відкриття фестивалю на пляжі Мажестік
La Croix вважає Каннський фестиваль найбільшим ринком продажу фільмів та укладення контрактів. L'Humanité, газета французький комуністів, назвало Канни «храмом світового кіно». Проте видання наголошує, що так було раніше. Тепер фестиваль став комерційною подією. Le Figaro наголошує на художній складовій фестивалю. Видання розповідає про ті імена та території, які вдалося відкрити фестивалю.
12 травня розпочнеться головна інтрига – конкурс. Тож публікацій стане ще більше.
Фото: Катерина Сліпченко