У Львівському органному залі звучатиме віденська оперета
Цього довгого вікенду, 7 та 9 березня, Львівський органний зал пропонує зануритися в атмосферу Відня початку ХХ століття. Солістка Одеської опери Наталія Степаняк разом з піаністом Дмитром Микитиним та скрипалькою Олександрою Мороз готують програму «Віденська оперета. Найкраще».
Сопрано Наталія Степаняк є лауреаткою багатьох конкурсів вокалістів, магістрка мистецтва (завершила навчання у Львівській національній музичній академії імені М. Лисенка за спеціальностями «Народні інструменти (Бандура)» та «Сольний спів», а також у Віденському університеті музики та мистецтва). Львів’янка виступала на сценах оперних театрів Австрії, Німеччини, Італії, Болгарії. З 2019 року є солісткою Одеської опери, дебютувала у ролі Віолетти Валері в «Травіаті».
Наталія розповіла, що ідею заспівати арії з віденських оперет їй підкинув директор Органного залу Іван Остапович. Співачка радо погодилася, адже оперета займає особливе місце в її житті. «Я жила п’ять років у Відні і знаю, що віденська оперета ні на що не схожа. Жоден театр в Австрії не обходиться без цього жанру, навіть найвідоміша опера Відня Wiener Staatsoper, де традиційно в новорічну ніч іде оперета “Летюча миша” Штрауса», – розповідає Наталія Степаняк.
Початок ХХ століття у Відні вважається «срібним віком» оперети – чуттєвість, глибина, мелодійність поруч із легкістю та зрозумілістю музики закохали в оперету не лише Австрію, але й усю Європу.
«Оперета в ХХ столітті стала для Старого світу тим, чим став джаз для Нового», – вважає вокалістка.
Саме в цей час творили Франц Легар, Лео Фалль, Імре Кальман, Франц фон Зуппе. Останній ввів в оперету вальс.
«Оперета передає любов у ритмі вальсу. Вона налаштовує на романтику, на позитивні емоції, якщо відкрити цій музиці серце – воно проросте як квітка», – каже Наталія Степаняк.
У Львівському органному залі солістка Одеської опери виконає арії з найвідоміших віденських оперет, без яких неможливо уявити цей жанр. Як, наприклад, темпераментна арія Джудітти «Meine Lippen Sie Kussen so heib» з оперети «Джудітта». Повним контрастом їй служить арія Ганни з оперети «Весела вдова» Легара – лірична та ніжна, її можна порівняти з італійськими аріями. «Heia heia in den Bergen ist mein Heimatland» з оперети «Королева чардашу» (більш відомої у нас як «Сільва») – запальна, з угорськими мотивами. Особливою родзинкою стане арія Ф’яметти «Hab ich nur deine Liebe» з оперети «Бокаччо» Зупе, яку виконують надзвичайно рідко. Саме з нею Наталія дебютувала у Граці, розучивши партію усього за три дні.
Чи важко виконувати оперету в концертному форматі? «Складне питання. Хтось вважає, що концертне виконання має бути стриманим, але я не уявляю, як триматися, коли звучить чардаш! Якщо ти співаєш про те, яка ти вправна танцівниця і при цьому не рухаєшся, глядач тобі не повірить. А найголовніше – бути чесною з публікою і з собою», – каже вокалістка.
Також створюватимуть атмосферу Відня скрипалька Олександра Мороз і піаніст Дмитро Микитин, які виконають віденські мотиви – «Муки кохання», «Радість кохання», «Прекрасний розмарин» Ф. Крейслера, салонну музику К. Бьома та «маленьку зірочку» М. Понсе – «Естерліту».