"Бердмен" став найкращим
Культура

"Бердмен" став найкращим

У Лос-Анджелесі вручили премію “Оскар”

Катерина Сліпченко, 23 лютого 2015 847 0
фото oscar.com
Режисер фільму "Бердман" Алехандро Гонсалес Іньяріту

Сьогодні вночі, 23 лютого за київським часом, у лос-анджелеському театрі “Долбі” (раніше він називався “Кодак”) оголошено володарів премії “Оскар”. Найбільше номінацій (9) було у фільмів “Бердмен” (у підсумку отримав - 4) та “Готель "Гранд Будапешт" (у підсумку отримав - 4), 8 номінацій у “Гри в імітацію” (у підсумку отримав - 1).

Володарі почесних "Оскарів" були названі заздалегідь. Ними стали французький актор, сценарист і письменник Жан-Клод Кар'єр, японський аніматор Хаяо Міядзакі та ірландська акторка Морін О`Хара. Гуманітарну премію імені Джина Гершолта отримав американський актор, співак і громадський діяч Гаррі Белафонте.

Вів церемонію американський актор, співак та ілюзіоніст Ніл Патрік Гарріс.

Найкращий фільм - “Бердмен” (реж.: Алехандро Гонсалес Іньяріту)

Фільм про актора, що колись був зіркою-супергероєм, а зараз намагається повернути колишню славу на бродвейській сцені. Дивовижна суміш комедії та драми, приправлена дрібкою містики. У фільмі добрим є все: сценарій, режисура, оберемок акторських робіт та післясмак, який він залишає. Прикро лише одне: фільм покрасувався на афішах льківських кінотеатрів, але на екрани так і не вийшов.

Найкраща чоловіча роль - Едді Редмейн (“Стівен Гокінс. Теорія усього”).

Очікувана перемога 33-річного і не надто відомого Едді Редмейн за роль видатного фізика Стівена Гокінга. Про справедливість говорити важко. Роль яскрава, зіграна добре, але не так віруозно, як, наприклад роль, яку зіграв Стів Карел у “ Мисливці на лисиць”. Зрештою, обидва фільми зараз у прокаті, тож можна легко у тому переконатись.

Найкраща жіноча роль - Джуліанна Мур (“Все ще Еліс”)

Фото: Катерина Сліпченко
 Джуліана Мур зіграла роль професора лінгвістики, у якої одного дня діагностують хворобу Альцгеймера. Трохи схоже із тим, що втілив на екрані Едді Редмейн. От тільки майстерність  актриси вище усіх похвал. В цій номінації Мур справді була поза конкуренцією.

Найкраща чоловіча роль другого плану - Дж.К. Сіммонс (“Одержимість”).

Ще до “Оскара” ця роль отримала найбільше визнання. Роль диригента та жорсткого викладача у фільмі про джаз та одержимість фахом – лише одна із складових успіху цієї непересічної картини.

Найкраща жіноча роль другого плану - Патриція Аркетт (“Юність”).

Фото: oscar.com

Перемога у цій номінації була чи не найпрогнозованішою. Патриція Аркетт отримала за цю роль безліч нагрод. Що і не дивно, адже вона віддала фільму Річарда Лінклейтера 12 років життя (саме стільки він знімав картину).

 Найкращий режисер - Алехандро Гонсалес Іньярріту (“Бердмен”).

Призи за режисуру вже мають Беннетт Міллер (Каннський фестиваль), Річард Лінклейтер (“Золотий глобус”) та Вес Андерсон (Берлінале). Ставити на мексиканця як на режисера не наважувались навіть ті, хто віддав його “Бердману” приз за найкращий фільм.

Найкращий сценарій - Армандо Бо, Алехандро Гонсалес Іньярріту, Ніколас Джіакобоне, Олександр Дінеларіс (“Бердмен”).

А от в цій номінації “Бердмана” вважали фаворитом.

Найкращий адаптований сценарій - Грем Мур (“Гра в імітацію”).

Біографія знаменитого математика Алана Тьюрінга вже сама по собі нагадує сценарій фільму. І тільки минулого року норвезький режисер Мортен Тільдум заповнив нарешті білу пляму у байопіках. Сценарій написаний делікатно та динамічно водночас.

Найкращий анімаційний фільм - “Місто героїв”

Режисери Дон Голл та Кріс Вільямс екранізували маловідомий комікс, у якому юний винахідник та його робот мают стати на захист свого міста. Студія Діснея - знову переможець.

Найкращий монтаж - “Одержимість”.

У цій номінації фаворитом вважалась “Юність”. Проте джазовий драйв “Одержимості” тримає у напрузі від першого до останнього кадру. І роль монтажу у динаміці та пришвидшеному пульсі картини – далеко не другого плану.

Найкраща операторська робота - Еммануель Любецкі (“Бердмен”).

Фото: IMDB
Оператор народився у Мексиці і багато працював із близьким другом та колегою Гонсалеса Іньяріту Альфонсом Куароном. Зокрема разом вони зробили операторські бездоганні “Маленьку принцесу” та “Дитя людське”. У Голлівуді він знімав такі хіти як “Знайомтесь, Джо Блек”, “Алі”, “Після прочитання спалити”. Минулого року він отримав приз за “Гравітацію” Куарона.

Найкращі спецефекти - “Інтерстеллар”

 

“Інтерстеллару” Крістофера Нолана пророчили мало не звання найкращого фільму року. Він і так отримав дивовижно мало номінацій. Тож масштабна космічна драма, що має в активі ціле сузір’я зірок першої величини, може задовільнятися цим призом. Візуальні ефекти тут справді його вартують.

Найкращий саундтрек - Александр Деспла (“Готель "Гранд Будапешт").

Прекрасний фільм Веса Андерсона хоч і залишився без основних “Оскарів”, зібрав великий врожай так званих другорядних. Правда, Александра Деспла важко назвати другорядним з усіх точок зору. Навіть цього року він був номінований два рази (ще за “Гру в імітацію”).

Найкраща пісня - Glory (“Сельма”).

Пісня Glory уже має в своєму активі “Золотий глобус”. Авторами пісні є  Джон Ледженд і репер Common. Фільм розповідає про Мартіна Лютера Кінга.

Найкраще художнє оформлення - “Готель "Гранд Будапешт”

Найкращі костюми -  “Готель "Гранд Будапешт"

Це справді дуже гарний фільм. Не лише за режисурою чи акторською грою. Це саме той віпадок коли кожен кадр може стати картиною. До художнього оформлення та костюмів візуальний та стильний фільм додав ще й “Оскар” за найкращий грим.

Найкращий документальний фільм - “Громадянин чотири”

Фільм Лори Пойтрас висвітлює події, пов'язані з оприлюдненням Едвардом Сноуденом секретної інформації про діяльність АНБ та інших спецслужб, що викликала неоднозначну реакцію і багато суперечок у всьому світі. 

Найкращий фільм іноземною мовою -  “Іда” (Польща)

“Іда”, лаконічний чорно-білий фільм Павла Павліковського, уже має звання найкращого європейського фільму.  Дія картини відбувається на початку 60-х. Іда – послушниця, яку сиротою віддали у монастир . Мати-ігуменя намовляє її перед висвяченням відвідати тітку Ванду, єдину живу родичку. Тітка розповідає Іді про її батьків і долю сім’ї. Виявляється, що Іда – єврейка. Вони їдуть на батьківщину, де загинула їх родина. Яке рішення прийме дівчина, дізнавшись правду про себе та світ, що її оточує? І, без сумніву, “Іду” можна назвати одним із найсильніших фільмів року.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Пропозиції партнерів
Загрузка...
Останні новини
Залиште відгук