Відбулось перше засідання конкурсної комісії, яка має визначити, хто очолить львівський Будинок органної та камерної музики. До другого етапу конкурсу допустили обох претендентів, які подали документи. Це – в.о. директора Будинку органної та камерної музики Юліан Винницький та диригент, співорганізатор численних фестивалів та концертівкласичної музики Іван Остапович.
До складу конкурсної комісії увійшли: письменник Ігор Калинець; Михайло Підгурський, представник об'єднання профспілок (голова комісії); Михайло Зарічний, викладач ЛНУ; Ганна Лиско, помічниця народного депутата; Юлія Хомчин, депутатка Львівської міської ради; Іоланта Пришляк, заступниця генерального директора Львівської Філармонії; Олег Онещак, актор театру ім. Леся Курбаса, від ГО «Дитячий центр сучасного мистецтва АГОВ», Анна-Данута Думанська (Жіноче християнське марійське товариство «Милосердя»), Ольга Пастушенко (ГО «Львівський відділ Союз українок»).
Наступне засідання комісії, на якому має вже остаточно вирішитися, хто саме очолить такий важливий для Львова концертний майданчик, відбудеться 23 серпня о 15:00. Засідання буде відкритим для преси та громадськості, можна буде поставити кандидатам запитання. 23 серпня кандидати презентуватимуть програми розвитку Органного залу на 1 рік та на 5 років.
ZAXID.NET вирішив коротко представити обох претендентів на директорське крісло, скориставшись тими документами, які вони подали на конкурс і які є у відкритому доступі.
Хто вони та звідки?
Юліан Винницький очолює Органний зал із 1988 року. Він народився у 1946 році. Закінчив Львівську консерваторію ім. М.Лисенка. Працював артистом Львівського симфонічного оркестру та заступником директора Львівського театру ляльок. Від І976 року - старший інспектор управління культури.
Юліан Винницький
Іван Остапович народився того самого 1988- року, коли Винницький очолив Органний зал, у Чернівцях. Закінчив Львівську музичну академію ім. Микола Лисенка та Національну музичну академію ім. Петра Чайковського. Був диригентом симфонічного оркестру Івано-франківської філармонії (2013-2015). Є керівником проекту «Мультимедійна база Львівської філармонії», одним із засновників та диригентом засновником камерного оркестру Collegium Musicum, арт-директором «Бах Маратону 2015» та Lviv Hindemith Fest 2015.
Співпрацював із оркестрами: Національним симфонічним, Камерним Каунаса (Литва), INSO-Львів, Cantus (Ужгород), оркестрами Івано-Франківської, Рівненської та Тернопільської філармоній.
Що розповіли кандидати про себе?
Юліан Винницький (уривки автобіографії): «У 1988 р. мене перевели на посаду директора Будинку органної та камерної музики. Прийнявши будівлю в аварійному стані, я забезпечив вихід з аварійного стану, провівши капітальні ремонтні та ремонтно- реставраційні роботи, забезпечивши Будинок сусальним золотом для оздоблювальних робіт. Мені довелося «вибивати» наряд на дуб через «Укрліс» і вагон цих дубових колод із Закарпаття приїхав до Львова.
Далі я контролював і забезпечував, щоб весь дуб був нормально висушений і аж після цього почалося виробництво існуючих сьогодні концертних лав. Крім того я передбачив, що демократичні реформи вже у вільній Україні будуть розширюватися і дав вказівку.., щоб лави мали двостороннє використання, щоб лаву можна було використати і для богослужіння і для концертів».
Іван Остапович (уривки автобіографії): «Лауреат І премії Всеукраїнського конкурсу диригентів (Херсон)... Автор ідеї та диригент концертного виконання у Львові першої опери, яка дійшла до нас, «Евредики» Якопо Пері. Керівник фестивалю «Дні музики Баха» у Львові... Один із диригентів Всеукраїнського ювілейного турне Мирослава Скорика... Художній керівник фестивалю «Бах Маратон». Художній керівник фестивалю Lviv Hindemith fest (спільно з посольством Німеччини)...
Іван Остапович
Учасник проекту «Галіція Культ». Співзасновник Міжнародного конкурсу композиторів у Львові. Співавтор програми про класичну музику на радіо Skovoroda Куратор проекту «Музичний салон у Картинній галереї». Постійний учасник фестивалю «Ніч у Львові»... Арт-директор фестивалю «Людкевич фест»...».
Позитивний досвід співпраці з управлінням культури ЛОДА, управлінням культури ЛМР, посольствами Німеччини та Бельгії, Австрійським кооперативним бюро у Львові.
Чому кандидати хочуть очолити Органний зал?
З мотиваційного листа Юліана Винницького: «Керую Будинком органної музики від 1988 р. Знаю досконало, як ніхто, всі слабкі та сильні місця у господарській діяльності керування Будинком. Знаю, як координувати та керувати господарською зоною, підсилювати та забезпечувати її.
Маючи великий практичний адміністративний досвід, налагодив особисті стосунки з дипломатичними структурами щодо співпраці у галузі міжнародних музичних проектів. Налагоджені контакти, щодо співпраці з консерваторією, філармонією, творчими спілками, туристичними структурами...
...я маю особисті напрацювання з органобудівниками, які готові до співпраці і чекають на мій сигнал... ...Орган Будинку органної музики інструмент національного значення і проблему його профілактичного ремонту треба вирішувати негайно. Мені це доступно».
З мотиваційного листа Івана Остаповича: «Львівський будинок органної та камерної музики є третім за величиною концертним залом міста. Саме тут знаходиться один із з найбільших органів України...
Маючи значний досвід організацій подій класичної музики, створення та проведення багатьох оркестрових програм з різними колективами, ґрантовими фондами, посольствами європейських країн, найрізноманітнішими освітніми інституціями, організовуючи багато подій саме в цьому залі ми спільно з командою молодих та високо кваліфікованих спеціалістів бачимо виклики, перед якими стоїть ця структура. Зважаючи на її величезний і багатьма недооцінений потенціал, вона заслуговує на більшу увагу до себе не тільки в Україні, а й у Європі.
Проаналізувавши досвід багатьох подібних структур європейських країн та маючи особисті зв'язки з деякими їхніми керівниками, бачу своїм громадянським обов'язком спільно з командою спеціалістів вивести роботу Львівського будинку органної та камерної музики на новий якісний рівень, як у мистецькому плані, так і в адміністративному».
Фото з відкритих джерел