Для того, аби Каннський фестиваль зумів забезпечити публіці не лише ділову, але і святкову складову, працюють тисячі людей. Проте на відміну від тих, хто крокує червоною доріжкою, про них мало знають і ще менше говорять. ZAXID.NET вирішив розповісти лише про декілька професій, які роблять так, аби велетенський фестивальний механізм працював без збоїв.
Трохи цифр: на фестиваль прибуває приблизно 200 тис. осіб, їх обслуговує 1150 членів команди. Фестиваль формує 3 тис. додаткових робочих місць.
Виробники зіркового блиску
На вулицях Канн можна побачити багато розкішних автомобілів, проте, частіше за інших - Renault, марки, яка є офіційним спонсором фестивалю понад 30 років. На фестивалі працює 200 водіїв, які підвозять зірок до червоної доріжки та відповідають за їх переміщення по місту та його околицях. Наприкінці фестивалю агенти компанії продають ці автомобілі клієнтам, які можуть заявити, що їх машина возила Катрін Деньов чи Леонардо Ді Капріо.
Колись, до та після фестивалю, ці ж машини возили фестивальну пресу з аеропорту та назад, проте уже декілька років пресі доводиться користуватись автобусом, хоча і безкоштовно.
Провідні бренди борються за право одягнути зірок. З цією метою цілі поверхи готелю Martinez здають під демонстраційні зали. Там є все - одяг, взуття, прикраси та аксесуари, які учасники прем'єр можуть взяти напрокат.
Жак Дессанж у 1948 році
Щоб зробити зачіску, слід записатися до стилістів Dessange. Салон робить протягом фестивалю 2800 зачісок.
Люди у чорному
Вони ходять разом із усіма найбільшими зірками. Вони - сек'юриті. Вони проводять на фестивалі два тижні, усюди супроводжуючи VIP-персон. Раніше на Круазетт можна було зустріти Тіма Рота чи Атома Егояна, у кафе сиділи Деніель Отой чи Гвендаль Пейзера. Жерар Депардьє спокійно міг повалятися у шезлонгу на пляжі. Особистою охороною користувались лише голлівудські зірки першої величини.
Цього року через те, що фестиваль відбувається в умовах надзвичайного стану, навіть на невеличкі відстані усередині фестивалю його учасників супроводжує охорона. Навіть на вручення нагород екуменічного журі канадського режисера Ксав'є Долана привели два бодігарда. Щоправда, усім трьом довелось стояти у натовпі та проштовхуватися крізь нього, щоб отримати нагороду.
«Ми набираємо на роботу 150 агентів з усієї Франції», - розповідає Вільям Порас Лозано, шеф охоронного агентства, яке обслуговує фестиваль. Воно готується до цього заходу протягом трьох місяців.
«Ці 12 днів складають 15% наших річний справ», - говорить він. Також голова Каннської охорони зазначив, що цього року їм доводиться працювати в особливих умовах. Тепер агентам доводиться супроводжувати зірок навіть на приватні вечірки.
Крім того фестиваль найняв 400 охоронців із приватних агентств, які стоять по всьому палацу. Кожен відвідувач проходить перевірку металодетектором та показують вміст своїх сумок. Крім того, як у літак, до основних залів не пускають пляшки із рідиною. «Ми намагаємося бути максимально ввічливими та тактовними», - наголошує Вільям Порас Лозано. Деякі відвідувачі можуть з ним не погодитись.
Каннські попелюшки
Але якщо про охоронців на фестивалі обговорюють багато, то асистенти на червоній доріжці завжди залишилися поза увагою. Тим не менше ця робота є дуже важливою. Ну хто ж подасть мешт топ-моделі Ізабель Гулар, яка чомусь вирішила відчути себе Попелюшкою. Хто понесе шлейф за акторкою Сонам Капур чи моделлю Джордан Данн. Хтось має так розправити сукню мадам Клуні, щоб вона гарно виглядала на фотографіях.
Цим займаються стажисти, які працюють практично цілодобово або цілком безкоштовно, або за дуже маленькі гроші (340 євро). Як правило вони обрали своєю професією або кіно, або бізнес, або, що частіше, кінобізнес, і таке стажування має стати не лише добрим рядком у резюме, але і дозволити напряму потрапити за лаштунки кіноіндустрії. Нагородою для них є запрошення на кінопокази та вечірки, де можна першими подивитись фестивальне кіно або завести потрібні знайомства.
Вони працюють як помічники кіномеханіків, допомагають основному персоналу зустрічати гостей на червоній доріжці, працюють у прес-службі, роблять каву, розливають воду тощо. Зрештою, вони роблять усе, в чому виникає необхідність.
Одній зі стажисток, яка знайшла роботу у невеликій фотоагенції, довелось допомагати фотографам дивним чином. Дівчина вигукувала імена зірок на червоній доріжці. На думку її босів, оскільки більшість фотографів та операторів є чоловіками, жіночій голос може скоріше привернути увагу зірки.
Хтось потрапляє на стажування через свій університет або за допомогою приватної програми, наприклад CEA Study Abroad, яка гарантує студентам двотижневе неоплачуване стажування після закінчення весняного семестру навчання у Франції. Інші дізнаються про можливості працевлаштування від знайомих або із соцмереж. Наприклад, Американський павільйон щорічно наймає близько 100 студентів.
Звичайно, є ще багато інших, тих, хто так само робить Каннський фестиваль святом, на яке завжди хочеться повернутись.
Фото: Катерина Сліпченко, АР, Dessange