У Каннах вдруге переміг Кен Лоуч
Журі 69-го Каннського кінофестивалю оголосило призерів
22 травня у Каннах завершився 69-й кінофестиваль. Журі під головуванням австралійця Джорджа Міллера оголосило переможців. Цього року Каннський фестиваль запропонував журі оцінити як ніколи сильну програму. Натомість судді вирішили відзначити якісне, добре, але аж ніяк не видатне кіно. Крім того склалося враження, що з таким журі Каннський фестиваль, який завжди боровся за кіно саме як за мистецтво може стати ще одним рупором соціальних проблем.
Один із членів журі актор Дональд Сазерленд
З одного боку - смокінги та діаманти, з другого - соціальне кіно; з одного боку - вимога, щоб жінки вбирали мешти на високих підборах щоб піднятися червоними сходами, з другого - намагання кількісно дотриматись гендерної рівності у журі та феміністичні фільмів числі переможців.
Прикро, що фільми-шедеври залишились або взагалі непоміченими, або недооціненими.
«Золота пальмова гілка». «Я, Деніел Блейк» (режисер - Кен Лоуч, Великобританія).
Тепер британський режисер увійшов до клубу обраних. У його активі - дві «Золоті пальмові гілки». Добрий фільм, проте сьогодні уже дещо застарілий і за темою, і за стилістикою.
Гран-прі. «Усього лише кінець світу» (режисер - Ксав'є Долан, Канада-Франція).
Долан впевнено рухається до каннського Олімпу. Може, то було концепцією журі розділити два головних приза між найстаршим та наймолодший учасником конкурсу.
Ксав'є Долан
Приз журі. «Американський мед» (режисер - Андреа Арнольд, Великобританія).
Один із найслабших фільмів програми. Гіршим хіба можна назвати картину Шона Пенна, про яку, на щастя, навіть не згадали та Олів'є Ассаяса, який таки нагородили.
Приз за режисуру. «Персональний покупець» (режисер - Олів'є Ассаяс, Франція). «Бакалавр» (режисер -Крістіан Мунджиу, Румунія).
Важко було знайти у конкурсній програми два таких несхожих між собою фільма, як фільми, як «Персональний покупець» та «Бакалавр». Відверто провальна картина Ассаяса та одни із головних претендентів на «золото» фільм Мунджиу. Ще одне рішення журі, логіку якого важко збагнути.
Приз за сценарій. «Клієнт» Асгара Фархаді.
Фільм Фархаді справді був одним із найкращих. Тож у цьому випадку бажання журі нагороджувати соціально значимі проекти співпала і з художніми якостями картини.
Приз за найкращу жіночу роль. Жаклін Жозе («Ma'Rosa» (режисер - Бріянте Мендоса, Філіппіни).
Свою роль Жаклін Жозе веде бездоганно. Її приз був би цілком нормально сприйнятий, якби не наявність у конкурсі видатних акторських робіт Ізабель Юппер («Вона») та Соні Брага («Водолій»). Та й фільм Мендоси в цілому заслуговує більшої нагороди.
Приз за найкращу чоловічу роль. Шахаб Хусейні, «Клієнт» Асгара Фархаді.
«Золота камера» (приз за найкращий дебют). «Богині», режисер - Хоуда Беньяміна (Марокко).
Почесна «Золота пальмова гілка». Жан-П'єр Лео, актор та альтер-его Франсуа Трюффо.
Жан П’єр Лео у фільмі «400 ударів»
Наступного року Каннський фестиваль відбудеться у 70-й раз. Знову тут зберуться найкращі режисеру світу. Хто ж матиме право оцінювати їх роботи?
Фото: Катерина Сліпченко, АР