Рік святкувань 80-річчя Мирослава Скорика завершили «24 каприсами» Паганіні-Скорика
До теми
Український композитор-легенда Мирослав Скорик святкує своє 80-річчя. З цієї нагоди оркестр «INSO-Львів», диригент Олександр Земцов та скрипаль-віртуоз Марко Комонько виконали «24 каприси» Паганіні у транскрипції для оркестру Мирослава Скорика.
Мирослав Скорик пов'язав життя із музикою змалку, бо батьки грали на фортепіано і скрипці. Але його долю вирішила Соломія Крушельницька, рідна сестра його бабці.
«Мене батьки хотіли віддати в звичайну школу, але в той день пішли до нашої родички Соломії Крушельницької, сказали, щоб мене послухали і вона порадила мене дати в музичну школу, так з того і почалося», ‒ розповідає Мирослав Скорик.
Потім композитора з родиною заслали в Сибір. Але і там продовжив займатися музикою. Згодом здобув освіту у Львівській та Московській консерваторіях. Певний час працював у США та Австралії, але таки повернувся в Україну. І уже тут написав сотні творів ‒ від опер до пісень і музики для фільмів, до прикладу до «Тіней забутих предків». Створив і очолив чимало колективів.
«Мирослав Скорик ‒ наш художній керівник і ми заграли дуже багато його музики і багато концертів під орудою самого маестро. Завжди дуже добре публіка реагує на твори Мирослава Михайловича. Нещодавно ми виконували його «Гуцульський триптих» в Голландії, публіка була в захваті», ‒ додає перша скрипка і концертмейстер оркестру INSO-Львів Євген Крук.
Ювілейний рік Мирослава Скорика у філармонії завершили його транскрипцією для оркестру «24 каприсів» Ніколо Паганіні.
«Я захоплювався Ніколо Паганіні і я бачив наскільки він геніальний. Але мені завжди здавалося, що коли грає одна скрипка, то багато щодо гармонії йде повз увагу слухача. Я хотів зробити з того твору для скрипки такий великий симфонічний твір, може навіть трохи додати сучасних джазових ритмів», ‒ пояснює композитор.
На сцену вийшли оркестр «INSO-Львів», диригент Олександр Земцов зі Швейцарії та скрипаль-віртуоз Марко Комонько. Виконали оригінальний твір Паганіні і поруч ті ж фрагменти Скорика.
«Паганіні винайшов новий стиль капрису ‒ маленька п'єса, яка показує максимум від одного скрипаля-віртуоза. Що зробив Скорик? Він зробив те саме для оркестру, де кожен музикант оркестру може показати себе на максимумі можливостей», ‒ пояснює диригент Олександр Земцов.
«То все-таки Паганіні і ти ніколи не можеш загадати наперед, навіть якщо ти на 100% впевнений, що все вдасться. Бо Паганіні цим твором так добряче пожартував над всіма музикантами і майбутніми музикантами», ‒ зізнається скрипаль Марко Комонько.
Цей концерт у музичному світі уже назвали знаковим не лише через склад виконавців, а й через присутність маестро Мирослава Скорика.