Суд скасував попередження каналу «Україна» через серіал із позитивними героями-бойовиками

У серіалі герої розповідають «хунту криваву», «купку фашистів», про «київських олігархів», які мають залишити Донбас у спокої

Попередження за серіал ТРК «Україна» дістала у квітні 2016 року

Окружний адмінсуд Києва визнав протиправним та скасував рішення Нацради з питань телебачення і радіомовлення від 28 квітня 2016 року, яким регулятор виніс телеканалу «Україна» попередження через трансляцію серіалу «Не зарікайся», що позитивно змальовував бойовиків ОРДЛО, пише «Детектор Медіа».

Серіал був знятий на замовлення каналу «Україна», що належить донецькому мільярдерові Рінату Ахметову, пов’язаним із ним продакшном «Фронт сінема».

Показ на каналі «Україна» 66-ї серії серіалу «Не зарікайся» навесні 2016 року спричинив скандал.
На думку багатьох глядачів, у цій серії позитивно зображувалися терористи і російські війська на Донбасі. Бійців Збройних сил України і представників української влади називали «украми», «купкою фашистів», «кривавою хунтою».

«Ми просто хочемо, щоб Донбас був вільним», – стверджували позитивні герої у стрічці.

Стоп-кадр з серіалу

Глядачі писали також про здебільшого негативне зображення представників української державної влади, позначених національною символікою, в інших серіях проекту.

Аналізуючи контент 66-ї серії серіалу «Не зарікайся», Нацрада зафіксувала цитати про «хунту криваву», про «київських олігархів», які мають залишити Донбас у спокої; констатувала порушення телеканалом «Україна» таких норм закону «Про телебачення і радіомовлення»: абзац 8 частини 2 статті 6 (трансляція програм, що можуть завдати шкоди дітям), абзац 13 частини 2 статті 6 (поширення інформації, яка порушує законні права та інтереси осіб, посягає на честь і гідність осіб).

Розглядаючи справу, Київський адмінсуд встановив, що рішення Національної ради ґрунтується на експертному висновку заступниці директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології НАН України, доктора психологічних наук Любові Найдьонової.

На думку суддів, цей експертний висновок складений особою, яка має відповідні спеціальні знання у сфері масової комунікації та медіаосвіти, однак він не може носити обов’язкового характеру та не є тим документом, який підтверджує наявність з боку телеканалу дій, що завдають шкоди та порушують законні права та інтереси осіб.

Судді також звернули увагу, що експертний висновок не містив обов’язкового реквізиту – підпису особи, яка проводила експертне дослідження.

Аргументуючи свою позицію, телеканал «Україна» посилався, зокрема, на наявний у матеріалах справи висновок Незалежної медійної ради від 26 квітня 2016 року щодо відповідності законодавству України змісту 66-ї серії телесеріалу «Не зарікайся», який не встановив порушень законодавства.

Суд звернув увагу на те, що висновок був складений у відповідь на звернення Нацради, але не був узятий регулятором до уваги при ухваленні рішення про попередження.

Крім того, в матеріалах справи наявний позитивний для серіалу висновок НДІ інтелектуальної власності.

Нагадаємо, 17 квітня 2016 року Нацрада призначила позапланову перевірку телеканалу «Україна» через серіал «Не зарікайся», в одній із серій якого ЗСУ і владу називають «украми» і «купкою фашистів». Після того, як експертна комісія дозволила подальшу трансляцію серіалу, голова Держкіно Пилип Іллєнко її розпустив.

Згодом Нацрада з телерадіомовлення зробила попередження ТРК «Україна» за серіал «Не зарікайся».

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Пропозиції партнерів
Загрузка...
Останні новини
Залиште відгук