З любов’ю до Вінсента
Культура

З любов’ю до Вінсента

У кінопрокат вийшов перший в історії анімації мультфільм, написаний олійними фарбами

Катерина Сліпченко, 23 листопада 2017 793 0

23 листопада в українських кінотеатрах в прокат вийшов перший в історії анімації фільм, в якому кожен кадр був написаний олійними фарбами. Фільм «З любов’ю, Вінсент» розповідає про Вінсента ван Гога і стилізований під його творчість.

В основі фільму – натюрморти, пейзажі, герої 120-ти картин художника і листи з його особистого архіву. Українська прем’єра мультфільму відбулася влітку під час Одеського міжнародного кінофестивалю.

Робота над фільмом тривала протягом кількох років. Художники, що працювали над фільмом, створили понад 65 тисяч картин, максимально наближених за стилем до робіт ван Гога, також створювали точні копії його полотен та адаптували їх в залежності від вимог сюжету.

Всього над стрічкою працювало 115 художників з 19-ти країн, серед яких було і 13 українських митців, зокрема троє львів’ян (Катерина та Тетяна Очередько, Марина Савченко, Олександр Башинський (Київ), Анастасія Бонішко, Віталій Мурин, Ярослав Свірняк (Львів), Олена Горгол (Тернопіль), Андрій Ковтунович, Андрій Македон (Чернігів), Світлана Гаврищук (Одеса), Юлія Решетник (Запоріжжя).

«Особливості роботи полягали в умінні анімувати живописні полотна в стилі ван Гога, на основі його робіт. Щоб зробити секунду анімації потрібно намалювати 12 окремих кадрів олійними фарбами», – розповів ZAXID.NET львів’янин Ярослав Свірняк.

Українці написали понад дев'ять тисяч картин, які разом складають 15 хвилин фільму.

«Я працював 9 місяців. За цей час я особисто намалював близько хвилини. Уявіть! За 9 місяців – 1 хвилина. І це, як мені сказали, один із найкращих результатів. Це надзвичайно працемісткий проект. Але я вважаю, що результат вартував усіх зусиль», - розповів львівський художник Віталій Мурин.

До речі, він був одним із тих, хто для київської прем’єри помістив впізнавані архітектурні силуети української столиці в пейзаж ван Гога.

До української прем'єри художники вписали архітектуру Києва в пейзаж Вінсента ван Гога

Авторами сценарію та режисерами фільму є Г’ю Велчман та Дорота Кобі’ла. Велчман має в активі «Оскара» за анімаційну короткометражку «Пєтя і вовк» (2008), а його дипломний фільм «Воронокамінь» переміг у конкурсі Cinefoundation на Каннському МКФ. Музику до фільму написав Клінт Менсел, автор саундтреків до таких картин як «Реквієм за мрією», «Ной», «Фонтан» тощо. Виробництвом займалась польська компанія BreakThru Films та британська Trademark Films. Бюджет картини – 5 млн євро.

Дія фільму «З любов’ю, Вінсент» починається через рік після смерті художника. Її обставини намагаються розслідувати рудобородий листоноша та його син Арман. Обидва позували ван Гогу, обидва не розуміють, як за півтора місяця той змінився так, що наклав на себе руки. Арман подорожує тими містами, де живуть ті, хто знав художника, ставить запитання, робить висновки…

Фільм номіновано на приз Європейської кіноакадемії

Спочатку автори фільму зняли акторів, потім на основі цього «фільму» були створені анімаційні кадри у стилі видатного художника. Надзвичайно працемістка та тривала у часі робота мала сенс: глядач не лише вникає у розслідування смерті ван Гога, але й опиняється у самому серці його світу. Тобто герої картини існують ніби-то окремо, вони живуть, розмовляють, п’ють вино, ведуть довгі діалоги. Проте усі вони є персонажами його картин.

Художник навіть після смерті залишається не лише головним героєм, але і творцем універсуму, деміургом.

Поєднання чорно-білого та кольорового зображення є поєднанням минулого та теперішнього, спогадів та реальності є спробую не так дослідити загадкову смерть художника та спростувати версію самогубства, як бажанням анімувати його світ, змусити й без того активний живопис заговорити, свідчити та жити повноцінним життям. У кожному кадрі відчувається справжня любов до художника, за якою сюжет уже перестає бути надто важливим.

Кожен кадр написаний олійними фарбами

«Такого фільму ще не було. Це повнометражний фільм, який складається із картин, що ожили. На нього пішло 3 тис. літрів фарби. Як казав режисер, нею можна було наповнити олімпійський басейн», – розповіла львівська художниця Анастасія Бонішко.

Наразі фільм номіновано на приз Європейської кіноакадемії й практично немає сумнівів, що він позмагається і за «Оскар».

У Львові його можна буде подивитись в «Копернику» вже від 23 листопада, а за тиждень покази розпочнуться і в «Планеті кіно».

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Пропозиції партнерів
Загрузка...
Останні новини
Залиште відгук