Хто очолить Український культурний фонд?
На посаду виконавчого директора претендують 13 осіб
1Міністерство культури України оприлюднило список кандидатів на посаду виконавчого директора Українського культурного фонду. На те, що б його очолити, претендують 13 осіб. Конкурс відбудеться у середу, 7 лютого.
«Відповідно до регламенту Наглядової ради Українського культурного фонду оприлюднюються документи, подані для участі у конкурсному доборі на посаду виконавчого директора Українського культурного фонду з урахуванням вимог Закону України "Про захист персональних даних"», – йдеться на сайті.
Нагадаємо, що у березні 2017 року Верховна Рада прийняла законопроект про створення Українського культурного фонду. Деякі діячі культури називають цей законопроект революційним. На цей закон покладають надії насамперед на створення прозоріших та раціональніших механізмів фінансування культури.
Важливим напрямом роботи фонду стане експертний відбір, фінансування та моніторинг виконання культурних і мистецьких проектів, реалізація яких забезпечуватиметься за підтримки фонду.
Серед основних завдань фонду також сприяння реалізації державної політики у сферах культури та мистецтв, збереженню, актуалізації та популяризації національного культурного надбання, підтримка реалізації міжнародних проектів, популяризація української культури та мистецтв, формування міжнародного позитивного іміджу України.
Український культурний фонд здійснюєватиме відбір та моніторинг виконання проектів на основі конкурсного відбору.
У законопроекті йдеться про те, щоб фонд фінансувався коштом державного бюджету, добровільних внесків фізичних і юридичних осіб, у тому числі іноземних, інших джерел, не заборонених законодавством України.
19 січня Міністр культури Євген Нищук призначив головою Українського культурного фонду дружину президента Петра Порошенка Марину.
Список претендентів на посаду
(орфографія та стилістика мотиваційних листів збережена):
Ярослав Александров-Чікілевский, економіст, член наглядової ради Національного академічного українського драматичного театру імені Марії Заньковецької;
З мотиваційного листа: «В своїй майбутній діяльності керівництву фонду також необхідно зосередити свою увагу на популяризації іміджу України на міжнародному рівні. Вкрай неприпустимим є сьогодняшній стан стан справ, коли Україна в світі асоціюється з такими неприємними поняттями, як «війна», «корупція», «бідність», або з окремими досягненнями вітчизняних спортсменів.
Потенціал, закладений в нашій культурі, її історичній глибині, може і повинен відкривати Україну для світу з іншого, кращого боку... Маючи освіту як вітчизняну, так і закордонну, як в сфері економіки, управління, так і в сфері організації, фінансування культури, працюючи зараз в системі координації та адміністрування національного мистецького закладу, готовий перейти на роботу в режимі повної зайнятості для створення нової організаційної структури: від набору кваліфікованих кадрів економічно-фінансового, юридичного та НК профілю, відкриття рахунків в банківських установах, створення експертних рад до облаштування головного офісу Фонду та його територіальних відділень».
Тетяна Білецька, експертка з питань культурної політики, консультант Міністерства культури;
З мотиваційного листа: «Протягом останніх шести років я працюю в рамках багатосторонніх програм технічної допомоги, що фінансуються ЄС або Радою Європи та звертаються, серед іншого, до питань міжнародних стосунків, європейської інтеграції, децентралізації, секторальних реформ і належного врядування... З 2010 до 2016 року разом з родиною я жила поза межами України.
Рік тому я вирішила повернутися. Як громадянка України, я маю дуже сильну мотивацію сприяти докорінним суспільним перетворенням, що відбуваються в країні. Одним з дійсно важливих засобів для досягнення мети трансформації України є, на мою думку, забезпечення ефективної, прозорої та диверсифікованої фінансової підтримки професіоналів та державних і приватних інституцій і проектів культурних та креативних секторів. Культура та креативність повинні стати потужними факторами сталого розвитку українського суспільства і суттєво впливати на економічний, соціальний та екологічний вектори розвитку».
Іштван Геді, директор Українського центру мистецтв;
З мотиваційного листа: « За професійною освітою я є композитор і диригент, який мав честь і вдачу в серпні 1991 року в м. Києві заснувати перший національний заклад культури незалежної України - Український національний симфонічний оркестр...
Вважаю, що сьогодні для мене з'явився реальний другий шанс, виборовши в чесному конкурсному змаганні посаду виконавчого директора Українського культурного фонду знову зануритися у творчу роботу, покінчивши з безрезультатною та поки що нікому не потрібною боротьбою проти корупційних явищ, які безжально роз'їдають зсередини нашу і без того не дофінансовану сферу культури.
Оскільки в мистецтві, як і в спорті, потрібні професіонали, здатні досягати визначних результатів, переконаний, що, спираючись на свій багаторічний досвід та професіоналізм, зможу достойно та ефективно працювати на посаді виконавчого директора Українського культурного фонду»
Володимир Голосняк, режисер;
З офіційного сайту претендента: «Народився 18 липня 1970 року на Львівщині. У 1991 році закінчив акторський курс Київського державного інституту театрального мистецтва імені І. К.Карпенка-Карого. Працював за спеціальністю у Коломийському драматичному театрі, Івано-Франківському обласному музично-драматичному театрі, Львівському театрі імені Марії Заньковецької.
У якості режисера-постановника співпрацював з мистецькими агентствами «Арт Велес», «Перлини сезону», «V-art», «Україна гастрольна» тощо. Знімається в художніх та телевізійних фільмах українських та російських студій, рекламних роликах, бере участь дублюванні фільмів та інших проектах. Автор поетичної збірки «Ти, твій блазень та інші»
Лілія Гомольская, викладач в Київському інституті музики ім. Глієра;
З мотиваційного листа: «Будь яка Культура і Цивілізація вносят вклад в збагачення людства. Культура забезпечує стійкий розвиток і рішення національних задач в області розвитку на всіх рівнях, а також досягнення узгоджених на міжнародному рівні цілей в області розвитку.
Усвідомлюючи, що культурна політика є інтегральною складовою національної модернізації, ключовим інструментом розвитку креативного потенціалу нації, механізмом формування свідомості, норм і цінностей, як нематеріальної культури суспільства, дуже бажаю, щоб мій професійний досвід був достойно використано, для ефективної реалізації стратегії культурного розвитку».
Марина Громова, голова організації «Союз православних жінок» (в м.Києві та Київській області);
З мотиваційного листа: «Досвід керівної роботи дозволяє мені легко орієнтуватися в організації cтатутної діяльності будь-якої державної установи чи закладу в рамках існуючої податкової, бюджетної політики держави, неухильно дотримуватися діючого законодавства та ефективно використовувати штатний персонал.
Враховуючи, що частиною 4 статті 8 Закону України «Про Український Культурний фонд» виконавчий директор Фонду, зокрема організовує та здійснює Управління поточною діяльністю Українського культурного фонду, та зважаючи на мій досвід, фаховий і освітній рівень, ставлення до роботи, а також жорстку управлінську систему в державному секторі вважаю себе найкращим кандидатом на посаду виконавчого директора Українського культурного фонду».
Катерина Єгорова, начальниця відділу міжнародного співробітництва Національного Києво-Печерського заповідника, член Національної комісії України у справах ЮНЕСКО, член громадської організації «Патріоти за культуру»;
З мотиваційного листа: «Зрозуміло, що державний бюджет фізично не може задовольнити всіх бажаючих, навіть самих яскравих. Тому, як мені здається, головне покликання Українського культурного фонду і мене, як можливого кандидата на посаду Виконавчого директора установи - надавати сприяння найздібнішим, забезпечити максимально прозору процедуру конкурсного відбору проектів, які вчергове представлять Україну, як європейську кузню талантів. Завдяки чому українські митці не почуватимуться викресленими з європейського культурного простору та матимуть можливість участі у масштабних міжнародних заходах й презентації своїх надбань на теренах України та за кордоном.
Я молода, освічена і наполеглива, а перешкоди тільки стимулюють мене до руху вперед, тому я переконана, що буду корисною українській культурі».
Наталя Кислюк, директор арт-центру Ornament Art Space;
З мотиваційного листа: «Досконалі знання специфіки діяльності, прагнень та проблем у кожному з сегментів мистецької сфери, дозволяють мені влучно виділяти потреби й вносити необхідні доопрацювання, що призведуть до значного культурного розвитку, а також покращать функціонування мистецького середовища всередині нашої країни.
Я розглядаю діяльність Українського культурного фонду не лише як інституції, що розподіляє гранти та стипендії митцям, а й як активний мистецький осередок спрямований на формування якісної культурної політики, заохочення та підтримку талановитої молоді, розвиток мистецької науки та створення позитивного й конкурентоспроможного іміджу нашої країни як держави з численними культурними досягненнями».
Дмитро Колесников, продюсер в компанії «Кінотур»;
З мотиваційного листа: «Я завжди любив і люблю починати те, що ще невідомо. Де треба шукати і знаходити рішення. Будувати алгоритми роботи і гармонізувати їх між собою.
Сьогоднішня ситуація в світі де відбуваються постійні зміни усталених правил організації робіт і потріба в пошуку нових та іх налагодженню. Я бачу можливість з таким завданням справлятися і знаходити з безлічі рішень оптимальне, удосконалюючи його в процесі впровадження».
Ольга Кононенко, менеджер програм і виконавчий директор Національного фестивалю «Кропивницький-2017»;
З мотиваційного листа: «Моєю мотивацією йти на посаду Виконавчого директора Фонду є чітке бачення можливостей і ризиків, пов'язаних зі створенням нової організаційної структури, що покликана стати платформою для переходу від пострадянської системи управління в сфері культури до системи ринкових відносин, де інвестування в культурні і креативні індустрії - це, по-перше, отримання прибутку і створення робочих місць з економічної точки зору і, по-друге, стимулювання стійкого, інклюзивного розвитку суспільства.
І саме в цей найвідповідальніший момент я не можу залишатись осторонь від змінних процесів - конкретних реформаційних дій, які я, як менеджер культури здатна систематично втілювати крок за кроком».
Наталія Соляник, артистка вищої категорії Національного цирку України, директор «Парадайз Тревел», членкиня асоціації «Жінки за генофонд України»;
З мотиваційного листа: «Працюючи у громадських організаціях та очолюючи міжнародні проекти у сфері туризму і цирковій галузі набула досвід: управління та адміністрування міжнародних проектів, вміння знаходити спільну мову злюдьми та досягати поставлених цілей дипломатичним шляхом...
Одним з пріоритетних завдань - патріотичне спрямування української культури на міжнародному рівні, а саме: підтримка вітчизняної культури; просування інтересів на міжнародних фестивалях, конкурсах та інших заходах; підтримка та організація міжнародних проектів; стимулювання та захист творчої діяльності діячів культури та мистецтва, молодих новаторських колективів; підвищення соціального престижу та лідируючих позицій циркового мистецтва; підтримка у досягненні художньо-естетичного рівня культурного середовища; сприяння розвитку міжнародного співробітництва у галузі створення та розповсюдженні українського мистецького продукту; підтримка економічної ефективності в українській кіноіндустрії, цирковій та театральній галузі...
Вважаю, що в моїх силах сприяти культурному збагаченню та поліпшенню соціального і духовного стану спільноти».
Юлія Федів, керівник Національного бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні»;
З мотиваційного листа: «Створення Українського культурного фонду є важливою подією для української культурної спільності. Згідно Закону на нього буде покладено важливі функції підтримки якісних українських культурних проектів, промоція українського культурного продукту в та за межами країни, тому вважаю важливим розробку якісної стратегії діяльності фонду на перший та майбутні роки його діяльності.
Думаю, що здобутий мною досвід роботи як в державних структурах, так і в міжнародних грантових організаціях, допоможе мені якісно керувати Українським культурним фондом, визначивши його структуру, сформувавши високопрофесійну команду, розробивши прозорі та конкурентоздатні критерії оцінювання проектних заявок, налагодити постійно діючий якісний канал комунікації з основними стейкхолдерами культурної сфери України».
Наталя Шевчук, директор «Наш продакшн ЛТД»;
З мотиваційного листа: «Здатна мислити концептуально та формувати інноваційні ідеї та підходи, вмію знаходити спільну мову та стимулювати командну роботу. Будучи членом Спілки кінематографістів України та двічі перебуваючи у складі експертної ради при Державному Агентстві України з питань кіно, а також маючи 14-ти річний досвід викладацької діяльності, вмію дослухатися до думки, викладати свою думку, чітко висловлюватися (усно та письмово), переконувати та виступати перед аудиторією. Мені притаманні такі якості, як толерантність, виваженість, повага до опонентів, а також управління своїми емоціями.
Мені не байдужа доля моєї країни, її економічний та культурний розвиток і саме тому я вважаю за потрібне докласти зусиль, використавши свої знання, набутий досвід та вміння для досягнення мети сприянню національно-культурного розвитку України».
На фото: фрагмент арт-об'єкту Наталки Шимін «Єдина» (фото ілюстративне)