Львівська художниця Оксана Чепурна розшифровує в авторській кераміці трипільські символи
На виставці у Львові авторка показує великі керамічні картини-килими
До теми
- У Центрі Довженка на Сихові стартує сезон безкоштовних кінопоказів на даху ZAXID.NET
-
«Художня атмосфера у Львові є надто провінційною».
Тарас Возняк про виставку Ягоди, сучасне мистецтво та стародруки ZAXID.NET - У Львові покажуть фільм Олександра Довженка «Земля» у живому супроводі гурту «ДахаБраха» ZAXID.NET
У Національному музеї ім. А. Шептицького відкрила персональну виставку львівська художниця Оксана Чепурна. Експозиція триватиме до кінця липня.
Керамікою Оксана Чепурна займається усе життя. Починала з ужиткової, а потім підняла її до рівня повноцінного мистецтва. Нині пані Оксана керує «Львівською кахлярнею» і заснувала там окремий мистецький осередок. Тут створює авторську кераміку, інтерпретуючи народний декор.
Та чи не найбільше художницю вабить трипільська культура і її символи. Вона їх вивчає і переосмислює у своїй творчості.
«Хочу, щоб знала молодь, щоб знали ми, який ми древній народ, яка багата наша земля», – каже заслужена художниця України Оксана Чепурна.
Авторка зберігає ту ж колористику і матеріали, якими користувалися трипільці 7-8 тисяч років тому.
«Мені хотілося передати саме такими матеріалами, які були застосовані в Трипіллі, тобто глина по глині, кольорові глини по черепку. Єдине, що я додала, то поливи», – розповідає художниця.
Оксана Чепурна нерідко вдається до так званої фляндрівки – способу розпису кераміки. Вона нині поширена у Болгарії і непроста для виконання, бо вимагає швидких рухів і дає художниці єдиний шанс. За допомогою фляндрівки Оксана Чепурна створює цілі килими-картини.
«Коли у мене була виставка у Києві, до мене підходили психологи і питали, чи мені не здається, що моя фляндрівка лікує? Але хіба я знаю, я просто роблю роботу. А вони казали, що оці всі лінії і глибина створюють віддаль і психологічно змушують людину подумати і заспокоїтися. Ото я дізналася для себе щось нове про свою роботу», – сміється художниця.
Також на персональній виставці художниця показує свої авторські розписи на основі народних, а ще демонструє камін. Його робить вручну. Жодна кахля не повторюється.
«Багато хто перепускає через рисунок, форму. зміст, а вона – тільки через серце. Тому що, якщо спочатку було слово, то для неї спочатку була глина», – каже кураторка виставки Ірена Стрільців.
Львівська художниця Оксана Чепурна розшифровує в авторській кераміці трипільські символи
На виставці у Львові авторка показує великі керамічні картини-килими
У Національному музеї ім. А. Шептицького відкрила персональну виставку львівська художниця Оксана Чепурна. Експозиція триватиме до кінця липня.
Керамікою Оксана Чепурна займається усе життя. Починала з ужиткової, а потім підняла її до рівня повноцінного мистецтва. Нині пані Оксана керує «Львівською кахлярнею» і заснувала там окремий мистецький осередок. Тут створює авторську кераміку, інтерпретуючи народний декор.
Та чи не найбільше художницю вабить трипільська культура і її символи. Вона їх вивчає і переосмислює у своїй творчості.
«Хочу, щоб знала молодь, щоб знали ми, який ми древній народ, яка багата наша земля», – каже заслужена художниця України Оксана Чепурна.
Авторка зберігає ту ж колористику і матеріали, якими користувалися трипільці 7-8 тисяч років тому.
«Мені хотілося передати саме такими матеріалами, які були застосовані в Трипіллі, тобто глина по глині, кольорові глини по черепку. Єдине, що я додала, то поливи», – розповідає художниця.
Оксана Чепурна нерідко вдається до так званої фляндрівки – способу розпису кераміки. Вона нині поширена у Болгарії і непроста для виконання, бо вимагає швидких рухів і дає художниці єдиний шанс. За допомогою фляндрівки Оксана Чепурна створює цілі килими-картини.
«Коли у мене була виставка у Києві, до мене підходили психологи і питали, чи мені не здається, що моя фляндрівка лікує? Але хіба я знаю, я просто роблю роботу. А вони казали, що оці всі лінії і глибина створюють віддаль і психологічно змушують людину подумати і заспокоїтися. Ото я дізналася для себе щось нове про свою роботу», – сміється художниця.
Також на персональній виставці художниця показує свої авторські розписи на основі народних, а ще демонструє камін. Його робить вручну. Жодна кахля не повторюється.
«Багато хто перепускає через рисунок, форму. зміст, а вона – тільки через серце. Тому що, якщо спочатку було слово, то для неї спочатку була глина», – каже кураторка виставки Ірена Стрільців.