Мистецькі консерви із побутових речей створює художник Олег Давиденко
Художник відкрив у Львові персональну виставку проекту «Консерви»
Художники намагаються зловити мить. Олег Давиденко пішов далі: він її законсервував, причому у буквальному сенсі. У галереї «Зелена канапа» митець демонструє свої «Консерви».
Олег Давиденко ‒ знаний і сміливий експериментатор. Роботи з цього проекту не називає ані живописом, ані інсталяцією ‒ лише консервами. І тут же ж пояснює: його консерви ‒ це бажання законсервувати світ, бо до цього прагнуло людство у всі часи.
«Ми знаємо багато про мумії, про бальзамування, про замороження, ми зберігаємо певні речі в ефірі. Я зберігаю певні останки нашої цивілізації в смолі», ‒ розповідає Олег Давиденко.
Використовує для робіт різні смоли, керамічний полив і усе, що потрапляє під руку у майстерні ‒ від цвяхів до їжі. Так дає їм можливість жити далі.
«До прикладу, в одному творі я зібрав голки з ялинок, якийсь непотріб, цвяхи, залишки понівечених пензлів, які я не люблю мити. Якось не хотілося їх зовсім позбавити майбутнього, тепер вони в мене живуть і я думаю, будуть жити вічно», ‒ коментує автор.
В іншому творі засмолив букви і пояснив це так: «Ми ж не тільки консервуємо предмети, часом ми консервуємо наші мрії в поезії чи в літературі, ми консервуємо наші почуття, книги, літературу. Твори мистецтва ‒ це теж, в якій мірі, консерви наших почуттів».
Олег Давиденко увіковічнив і справжніх метеликів, але вже давно не живих. Свій триптих назвав «Матриця».
«У цій «Матриці» символічно дуже, що метелики є символом перевтілення, переродження, і я їх законсервував, вони чекають свого народження знову», ‒ пояснив митець.
Паралельно із експозицією у Львові, Олег Давиденко відкриє персональну виставку 4 жовтня і в Києві.