На виставці до 180-річчя Устияновича в Нацмузеї виставили його триметровий твір «Мойсей»
На понад два місяці роботу перенесли з Преображенського храму, також експонують ще понад 70 творів
До 180-річчя від народження Корнила Устияновича в Національному музеї влаштували виставку його робіт. Для неї в одному з храмів Львова навіть зняли кількаметрову роботу художника — «Мойсей».
Два місяці роботи — і понад 70 творів готові до огляду. Тут галицький маляр, письменник та публіцист, що народився на Пустомитівщині, постає перед нами ще й як звичайна людина. Відомо, що Устиянович створив за життя чимало ікон, для більше як півсотні церков, а ще 15 іконостасів та з десяток стінописів. До слова, кілька образів зі свого іконостасу на виставку передали парафіяни храму Архистратига Михаїла, що в селі Саджава Івано-Франківської області.
«У нас на інтерактивному боксі є повне зображення іконостасу. Ми можемо переглянути, як він виглядає у самій церкві. І саме зображення церкви. Зроблений невеличкий інтерактив, щоб можна було дізнатися більше про самі пам'ятки», — пояснив головний художник Національного музею Орест Зьомко.
На виставці представлені й чужоземні пейзажі, адже митець любив подорожувати. А також –портрети, яких він за життя створив із чотири десятки. І карпатські краєвиди, які першим почав писати. А ще сатирично-гумористичний часопис «Зеркало», де був редактором і для якого створював карикатури.
«Маємо документальні матеріали художника, зокрема записники-шкіцівники. Де він робив собі ескізи, начерки, де записував вірші, поеми свої. Ми їх оцифрували і подали в планшетах. Тут можна кожну сторінку собі розглянути уважно, передивитися, перечитати», — розповів керівник експозиційного відділу Національного музею Роман Зілінко.
А в центрі експозиції — твір «Мойсей». Роботу Устияновича, на час виставки, яка триватиме до 23 лютого, зняли зі стін Преображенського храму, що на вул. Театральній у Львові.
«Над цим твором Устиянович працював вісім місяців. У 1887 році він поїхав до Відня і там творив його в таких дуже несприятливих матеріальних умовах. Але художник був запалений ідеєю створити такий образ, який би був таким перехідним, зворотнім пунктом взагалі в історії українського мистецтва в Галичині. Мойсей тут не просто як пророк представлений, а як провідник кожної нації», — підсумувала кураторка виставки Оксана Жеплинська.
Адже і себе Устиянович вважав провідником нації. Саме він у другій половині XIX ст. поклав початок відродженню національного мистецтва в Галичині. Цей образ гідності є і в роботі «Христос перед Пилатом». Його теж взяли на експозицію з Преображенки.