Журнал «ХРИСТИЯНИН і СВІТ»: мета і завдання

Віктор Жуковський, 25 грудня 200912946

Епоха постмодернізму, у якій нам випало жити, кидає людині серйозні виклики – релятивізації персональних і суспільних цінностей, секуляризму, споживацтва, морально-етичної дезінтеграції, духовного хаосу і занепаду на різних рівнях української культури, політики, економіки, бізнесу, науки тощо. Немає людини в Україні, яка б хоч раз не задумувалась над питанням: що служить підґрунтям комплексної системної кризи українського суспільства, від здобуття незалежності до тепер? Звідки «ноги ростуть» у перманентної і повної безвідповідальності, аморальності вищих ешелонів нашої політико-бізнесової «еліти», представники якої за покликанням мали б бути турботливими «батьками» нації, людьми честі і совісті, постатями з міцним духовним хребтом і чіткими біблійними критеріями в оцінці і прийнятті рішень: від дрібних і формальних, до доленосних, які визначають стратегію розвитку держави? Що є причиною особової і суспільної незрілості, безпринципності у відстоюванні морально-етичних цінностей і національних вартостей? Ці

Виробити правильні національні, культурні, моральні, економічні, бізнесові та сімейні орієнтири, які впливають на формування людини в Україні, немислимо без заглиблення у духовні джерела цих, похідних від духовного, орієнтирів. Кожна держава потребує високоморальних і духовно зрілих професіоналів у різних галузях, а не геніїв-злочинців, фахівців-збоченців, технічно грамотних, але морально і духовно бідних людей. Саме тому навчити учня, студента чи молодого спеціаліста глибин і тонкощів фаху – це друге завдання. А першим завданням є формування духовної зрілості фахівця тієї чи іншої галузі, який використовуватиме свій професіоналізм на благо людини і народу, а не на задоволення власного чи корпоративного егоїзму. Формування такого духовного стрижня немислиме без досвідного заглиблення у християнські основи життя і діяльності. Церква Христова дає відповіді на актуальні проблеми суспільства. Ці відповіді християнин, фахівець своєї справи, може знайти у Біблії – живому слові Божому, у Переданні Церкви і в її сучасному слові. Церква Христова відчитуючи „знаки часу” живо промовляє до християнина XXI століття: християнина економіста і банкіра, підприємця і бізнесмена, науковця і митця, медика і спортсмена, тобто до всіх, хто був охрещений в ім’я Отця і Сина і Святого Духа, кому Триєдиний Бог дав талант фахово займатися своєю професійною діяльністю на благо суспільства.

Представити ці відповіді, сфокусовані на певній актуальній проблемі; бути середовищем для свідчень християн, які працюють у різних галузях і дають гідну відповідь викликам цього світу; мати нагоду заглибитись в основи християнської духовності, як джерела людської зрілості і ефективності праці, – це і є завдання журналу «Християнин і світ».

«Християнин і світ» покликаний давати компетентні, базовані на біблійно-патристичних джерелах, на церковних документах і авторитетних думках церковних провідників, фахівців-християн, відповіді на непрості запитання, які ставить перед сучасною людиною професійна діяльність у найрізноманітніших галузях.

Епіграф до журналу – «Бути, а тоді діяти» – виражає властиву динаміку морально-ефективної діяльності людини: від внутрішнього до зовнішнього. Доки людина не стане на шлях внутрішньої переміни, очищення, переображення, духовно-моральної зрілості і цілісності; не заглибиться у себе, шукаючи істину, добро і красу, вся її зовнішня активність, яким би благим «піаром» чи потребами не прикривалась, залишатиметься слугою гріховних пристрастей, що її мотивують, а відтак не приноситиме добрих плодів. Ефективність праці, яка не є благословенною Богом, оскільки базується на грісі, не має твердого фундаменту і зникне при перших життєвих випробуваннях. Поневолений гріховними пристрастями професіонал будь-якої галузі стає джерелом подальшого поширення духовної хвороби, дисгармонії і моральної деградації у суспільстві. Кожен особовий гріх докладається до тотального патологічного виродження цінностей у різних прошарках суспільства, які з часом перероджуються у «структури гріха», унеможливлюючи будь-який позитивний поступ на всіх рівнях життя і діяльності суспільства. І навпаки, кожна здорова особова, сімейна чи професійна «клітина» суспільного тіла позитивно впливає на оздоровлення всіх і всього, що її оточує.

Журнал „Християнин і світ” покликаний бути:

1.Біблійним словом на «потребу дня», відповіддю на морально-етичний виклик, перед яким стоїть фахівець-християнин у тій чи іншій сфері життя і діяльності;

2.Авторитетним словом Церкви, яка дає відповіді на щоденні та перспективні потреби розвитку українського суспільства;

3.Джерелом достовірної інформації про християнські цінності як основу для прийняття відповідальних професійних рішень на щодень і подальшу перспективу;

4.Відкритим осередком для обговорення духовно-етичних проблем суспільства з позицій християнської віри та моралі;

5.Довідником з морально-духовних орієнтирів християнина, професіонала своєї справи.

Головною темою першого номера є світ економічної діяльності, бізнесу, банківської справи. Як можна поєднати такі, здавалося б, кардинально відмінні поняття, як: економіка і Царство Боже, підприємницька діяльність і спасіння, прибуток і вічність, гроші і моральність? Що є основою правдивої ефективності господарювання і підприємницької діяльності. На яких основах має стояти господарник і бізнесмен, приймаючи непрості рішення морально-етичного чи духовного характеру? Коли праця є благословенною Богом, а відтак істинно плідною і ефективною? Що таке праведність і неправедність у володінні майном? Чи прибуток є головною метою підприємця-християнина? На ці та багато інших питань пов’язаних з різними сторонами соціально-економічної діяльності людини, покликаний дати відповідь перший номер журналу «Християнин і світ».

Термін «економіка» походить від грецького слова oikonomia (oikos – домове господарство, оселя, середовище, nomos – закон), що означає «мистецтво, закон ведення домашнього господарства». Вже в античній Греції з’явилися книги про мистецтво ведення господарства (економії). Одним з найвідоміших є трактат «Oikonomia», написаний старогрецьким істориком Ксенофонтом (430-355 рр. до Хр. ).

Поняття oikonomia (вже як ікономія) є також одним з найважливіших у християнському богослов'ї і означає «божественний промисел щодо людини і всього створеного світу», тобто все, що Пресвята Трійця звершує у справі відкуплення, оправдання, спасіння, обоження людини і переображення світу.

Таким чином, одним терміном позначені дві, здавалось би, неспівставні реальності – господарювання людини і «господарювання» Бога. Але насправді ці реальності можуть і повинні бути поєднанні, бо лише тоді, з Божим благословенням і у Бозі, господарювання людини буде правдиво успішним і ефективним.

 

Придбати журнал можна у парафіяльних крамницях, крамницях видавництва «Місіонер», у Львові, Тернополі, Ужгороді, Одесі і Києві.

Довідки за телефоном: 095 10 11 307 або [email protected]

 

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Пропозиції партнерів

Дискусія 6

Для того, щоб залишити коментар, необхідно увійти
  • Кузмич Роман 30 серпня 2013, 16:02

    пане Віталій вітаю вас і вашу дружину Наталю і вашого сина Бугослава Добра вам миру і процвітання!

    відповісти цитувати поскаржитись

  • Набридло вводити код – увійдіть через профіль у соцмережі
    Оновити
  • Набридло вводити код – увійдіть через профіль у соцмережі
    Оновити
  • Студентка 22 лютого 2010, 12:47

    Чудове видання! Рекомендую всім читати і щиро вітаю пана Жуковського із втіленням такої прекрасної ідеї!

    відповісти цитувати поскаржитись

  • Набридло вводити код – увійдіть через профіль у соцмережі
    Оновити
  • Набридло вводити код – увійдіть через профіль у соцмережі
    Оновити
  • Unique 3 лютого 2010, 09:18

    Християни найбільше ненавидять тих ближніх своїх, які не дозволя-ють відбирати майно своє. Такою ваша щира „віра” є і релігія єдина. Ви часто кажете, що в Бога хором справді вірите усі. Чому ж тоді світ христи-ян – це світ тварин, жорстоких і безбожних ? [b]Не є церква ні місцем, ні джерелом духовності.[/b] І парафіяни крадуть та вбивають наввипередки, щоб не бути обкраденим або вбитим. Тому рівень особистої безпеки кожного – як під час війни всіх проти всіх. І шахрайство, крадіжка чи вбивство – це не хобі, а інстинкт самозбереження, адже Спра-ведливість у боротьбі з грошима – не має ніяких шансів. Броньований транспорт, житло, озброєна охорона – це можливість виживання і страх кожного перед кожним...

    відповісти цитувати поскаржитись

  • Набридло вводити код – увійдіть через профіль у соцмережі
    Оновити
  • Набридло вводити код – увійдіть через профіль у соцмережі
    Оновити
  • Більше коментарів
Загрузка...
Останні новини
Залиште відгук