Львівський художник Петро Грицюк показав оптичні експерименти із металом та кінетичні об'єкти
У львівській PM Gallery відкрив персональну виставку львівський художник Петро Грицюк. Автор експериментує з металом, оптичним і кінетичним мистецтвом.
Посеред залу у PM Gallery — кінетичні об'єкти з металу. Глядачі ламатимуть голову: чи то скульптура, чи інсталяція, чи хитромудрий механічний пристрій? Насправді усе разом. У повітрі висять речі з металу, вони тримаються і обертаються за допомогою електромагнітного поля і складного механізму. Його вигадував, складав і працював з металом художник Петро Грицюк.
«Мій задум у кінетичних рухомих об’єктах такий: от як людина тягнеться, працює, постійно в русі, а якщо вона припиняє розвиватися, припиняє змінюватися, шукати, то вона закінчує жити», — пояснює Петро Грицюк.
Інша частина виставки — оптична. Це великі листи металу, на яких автор випробовував вплив високої температури, протравлював кислотою, аби домогтися різних візуальних ефектів.
«Я хотів спробувати такі різні ефекти, щоб передавати в скульптурі, це ще не є скульптури, а фрагменти, на яких я випробовував різні технології», — каже автор.
Також художник пропонує і віртуальну складову — відеоінсталяцію, яку відвідувачі можуть переглянути, відсканувавши плакат. Петро Грицюк — випускник Львівської академії мистецтв. Його викладачі, оглядаючи ці роботи, згадують: експериментував ще у студентські роки.
«Ми маємо дуже видатного експериментатора, новатора молодого покоління, який працює саме в сфері актуальних мистецьких практик, але разом з тим в плані своєї професії він прекрасний коваль, він може бути прекрасним ювеліром», — вважає декан факультету історії та теорії мистецтва Ростислав Шмагало.
Петро Грицюк виставлятиметься до 15 грудня у PM Gallery — новому виставковому просторі у підвалі Палацу мистецтв. Ця галерея спеціалізуватиметься на молодих митцях.
«Ми знаємо, що є проблема, що автори не мають де себе представити, показати свої роботи, своє сучасне мистецтво і якраз галерея PM стане майданчиком для молодих авторів», — розповідає керівниця галереї Надія Тислюк.