Телеканал «112 Україна» виставлено на продаж за $30 млн

Інформаційний телеканал 112 виставлений на продаж. Нинішні власники готові розлучитися з активом за $30 млн. Розглядається також частковий продаж телеканалу з правом керування його редакцією.

Про це пише ЛІГАБізнесІнформ з посиланням на двох топ-менеджерів інших телеканалів.

Директор каналу Андрій Подщіпков, який називає себе його одноосібним власником, від коментарів відмовився.

Всі учасники ринку, яких опитало агентство, солідарні, що стартова ціна в $30 млн у кілька разів перевищує адекватну ринкову ціну. Але сам намір продати може свідчити про те, що реальні власники каналу «112 Україна» не можуть або не хочуть більше фінансувати збитковий телебізнес. Інформаційні телеканали цікаві, насамперед, політикам, тому нових покупців варто очікувати з їх числа, вважає директор одного з українських телеканалів.

У розслідуванні журналістів сайту «Наші гроші» йдеться, що одним з бенефіціарів каналу 112 є екс-міністр МВС Віталій Захарченко, який перебуває в розшуку. Зв'язок з Захарченком простежувався на рівні директора каналу Андрія Подщіпкова і екс-креативного продюсера каналу Віктора Зубрицького. Перший працював радником голови правління Банку «Ринкові Технології», який також належав Захарченкові. У квітні минулого року міністр внутрішніх справ Арсен Аваков назвав Захарченка реальним власником каналу, а Зубрицького – його консультантом і директором медіахолдингу «Континент» (канал «112 Україна» та інтернет-сайт Гром ТВ). Обидва зв'язок з Захарченком заперечували, а Зубрицький в червні виграв суд у Авакова. Дружина Зубрицького Ольга до червня 2014-го володіла 99% компанії ТОВ «ТРК 112-ТВ», на яку записана супутникова ліцензія 112. Директору каналу Андрію Подщіпкову належав 1% ТОВ ТРК 112-ТВ. Подщіпков у своїх інтерв'ю називав Зубрицьку сестрою. На початку липня Зубрицький заявив, що йде з каналу 112.

Телеканал 112 – неідеальний актив. 5 грудня Нацрада з теле- і радіомовлення винесла каналу попередження за невідповідність програмної концепції за супутниковою ліцензією: в ефірі каналу були відсутні документальні програми. Ще раніше, в серпні, попередження було оголошено п'ятьом цифровим ліцензіям мовника через відсутність художніх фільмів, прописаних у програмній концепції. За відведений місяць мовник порушення не виправив, але Нацрада вирішила не виносити друге попередження, за яким мало послідувати звернення до суду з вимогою про анулювання ліцензії. Регулятор взяв тайм-аут у винесенні вердикту.

«Якщо мовник не справляється із заявленими концепціями, він повинен здати свої ліцензії і спробувати отримати на конкурсі нові – під ту концепцію, в якій він хоче вести мовлення», – заявив медіаюрист Ігор Розкладай.

Розбіжності з Нацрадою – не єдина проблема телеканалу. Ще 112 потрапив під норму про скорочення телеканалів Універсальної програмної послуги (УПП) – списку мовників, обов'язкових для безкоштовної трансляції в усіх кабельних мережах України. Ця норма запрацювала 1 січня. Таким чином каналу доведеться виділити додаткові 6-12 млн грн на розвиток мовлення в кабельних мережах.

Проблем телеканалу може додати ще й той факт, що цифрові ліцензії належали медіахолдингу ESGroup, директором якого був Юрій Каплуненко, чоловік тодішнього заступника голови Нацради Оксани Головатенко. П'ять компаній виграли конкурс Нацради на мовлення в «цифрі» влітку 2011-го. Телеканал 112 придбав ці ліцензії у ESGroup влітку 2013-го. Структура цифрових ліцензій каналу 112 влаштована таким чином, що кожен з п'яти цифрових ліцензіатів присутній в певному регіоні країни.

«Ліцензії були регіональними, а злилися в одну національну. Тодішній склад Нацради це погодив. Правоохоронні органи повинні порушити кримінальну справу за фактом корумпованого конкурсу та дій Нацради», – додав Розкладай.

Сам Подщіпков в грудні відмовився визнавати факт переговорів про продаж, про що повідомив в ефірі свого каналу. Але при цьому менеджер не виключив продаж каналу в принципі.

«Я як бізнесмен готовий обговорювати продаж каналу, але не в режимі «віджимання» (передачі активу іншим власникам під тиском). Я визнаю лише економічні методи, а не адміністративні, силові або за допомогою Нацради, яка нам винесла вже сім попереджень», – зазначив Подщіпков.

Оскільки впродовж усього 2014 року реклама в ефірі телеканалу була відсутня повністю, говорити про комерційну привабливість проекту не доводиться. На початку 2015 реклама на телеканалі все ж з'явилася: мовник уклав угоду про продаж телереклами з сейлз-хаусом Media International Service (MIS) Валерія Маштакова. Але оцінити доходи каналу на цей момент практично неможливо.

Технічне оснащення телеканалу знаходиться на високому рівні. Також телеканал цінний своїм покриттям, яке у нього завдяки цифровим ліцензіям ідеальне по всій Україні, за винятком Донецька, Луганська та Одеської області. Після відключення аналогового мовлення «112 Україна» стане загальнонаціональним мовником.

За даними дослідження телеперегляду компанії Nielsen, рейтинг каналу 112 в 2014-му склав 0,9%, що відповідає 21-му місцю в рейтингу (опитували людей, старших за 18 років у містах з населенням понад 50 тис.). У новинний ніші мовник поступається лідерством 5 каналу (3,15%) і Телеканалу новин «24», який дивляться 1,1% глядачів. Глядацьку аудиторію каналу складають в основному пенсіонери - чоловіки віком від 65 років.

Інформаційний телеканал «112 Україна» розпочав мовлення 28 листопада 2013-го. У липні 2014-го телеканал заявив про продаж частки мовника іспаномовному американському телеканалу BuenaVision TV, який вирішив створити новинну мережу 112 USA і 112 EU. Згідно з умовами операції, частина акцій нібито перейшла до директора BuenaVisionTV Карлоса Барбе, проте про повний продаж каналу не йшлося. Тоді ж юридично новими власниками цифрових компаній, які формують канал 112, стали п'ять компаній - ТОВ «Медіа Група 112» з приставками «Північ», «Південь», «Захід», «Схід» і «Центр» відповідно. Власниками цих ТОВ є кіпрські офшори Секундіана медіа 112 лтд, Тертіана медіа 112 лтд, Квартіана медіа 112 лтд, Квінтіана медіа 112 лтд, секстіана медіа 112 лтд і Септіана медіа 112 лтд відповідно.

У другій половині червня 2014-го мовник змінив свою інформаційну політику і перестав називати прихильників терористичних ДНР та «ЛНР» «ополченцями», почавши називати їх «сепаратистами» і «терористами».

Під час Євромайдану профільні ЗЗМІ звинувачували канал у необ'єктивній подачі інформації.

Агентство зазначає, що телеактиви, близькі до «Сім’ї» (людей, наближених до екс-президента України Віктора Януковича), активно розпродаються. Восени були продані цифрові телеканали «Ескулап», «Голдбері» і «Вінтаж», а в грудні виставлений на продаж телеканал UBR, що входить в холдинг Мультимедіа інвест груп (газета «Вести», журнал «Вести.Репортер», Радіо «Вести» та ін.) Ігоря Гужви.

Зазначимо, згодом телеканал «112 Україна» спростував інформацію про продаж інформаційного ресурсу, а також заявив, що деректором каналу надалі залишається Андрій Подщіпков.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Пропозиції партнерів

Дискусія

Для того, щоб залишити коментар, необхідно увійти
Загрузка...
Останні новини
Залиште відгук