Якщо ми суспільство, у якому є атеїсти і віруючі, – час визначати межі допустимого
Колонка Катерини Кіт-Садової, дружини міського голови Львова
Інші блоги автора
- Про неймовірну виставку «50 історій Львівського скансену» 9 лист 2021, 13:48
- Я і сміялася, і плакала 14 вер 2021, 21:22
- Про порядок проти хаосу 18 січ 2021, 14:36
До теми
Допоможіть знайти тік-токера Максима Савчина!
Хлопця, що у Львові робив пранк (здається, це так називається), використовуючи хрест, кадило і одяг священика у супроводі обсценної лексики.
Для мене це не смішно.
І мені таке не ок. Бо якщо мова йде про символи, про те, що вони важливі, так як тризуб чи прапор – символи держави, так само хрест, одяг і кадило – певні символи, які для моєї душі мають значення і важливі для мене.
Якщо ми суспільство у якому є атеїсти і віруючі – час визначати межі допустимого, червоні лінії. Розумію, що це процес. Тому не в один клік це з‘ясуємо між собою. Але, якщо ми живемо разом, то нема ради – варто і пора! Бо переб‘ємо одне одного, а в кінці двоє з нас будуть посипати голову попелом і питати, а з чого все почалося і в чому була штука?!
Те, що робить цей хлопець – пранк, у Вікіпедії про це є. Згрубша – це хуліганство, жарт, історія, яка почалася з масового встановлення телефонів.
Так, для одного – це жарт, який я намагаюсь зрозуміти і не можу. Для мене таки не жарт, а зневаження і приниження символів і значень, яким я надаю вагу, отже зневаження мене. Бо вони є елементами моєї системи координат та цінностей, за якими я живу. Через певні символи я усвідомлюю саму себе.
Кадило – просто кадило. Але для мене воно є символом, у який я вкладаю своє знання і пізнання дії Святого Духа.
Священича одіж – тільки одіж. Але вона є символом, що означує віддання свого життя, своїх прагнень і намірів Богові.
Хрест. Лише перехрестя двох палиць. Для когось, що завгодно. Для мене – символ способу життя, знак, за яким я визнаю Ісуса.
Отже, я, як одна з представниць українського суспільства, маю конституційне право на своє вірування, а отже і визнання символів. Ні?! Пранкер має також. Але в цій ситуації вважаю, що мої права порушено.
Допускаю, що пранкер Максим міг мати інакші наміри. (Хоча обурення моє таке міркування відкидає).
Беручи до уваги розмаїття сенсів і значень у нашому часі і світі, готова вислухати його аргументи проти чи за. Знаю, що не розумію чогось, тому прошу пояснень.
Допоможіть мені, будь ласка! Може якраз Максим зможе пояснити свій тік-ток посил?! Дайте знати йому, що я би дуже хотіла почути його думку і мотиви!
Світ змінюється на очах. Соцмережі «дєйствують», на нього підписано 50 з гаком тисяч людей! Хоча більшість коментарів під цим постом, (чи як то називають в тік-тоці?) були, що «це перебор».
Якщо не відповість, то вважатиму, що все є так, як я думаю, і буду захищати свої права, виходячи зі свого рівня знань і розумінь.