«Наші гроші» дослідили, яким ЗМІ і за що платить Львівська облрада

Героєм 65% оплачених за бюджетний кошт публікацій є голова Львівської облради Олександр Ганущин

ЕкономікаНазарій Тузяк, 28 вересня11550
На висвітлення діяльності депутатів та чиновників дев'ять львівських ЗМІ у 2017 році отримали 355 тис. грн

Дев'ять львівських ЗМІ отримали від Львівської обласної ради 355 тис. грн на висвітлення діяльності депутатів та чиновників. Третину цієї суми отримав заснований облрадою телеканал «Перший західний», що транслює сесії Львівської облради. Решту грошей розподілили між онлайн-виданнями «Твоє місто», «Гал-інфо», «Дивись.Інфо» та «Вголос», газетою «Львівська пошта», Львівським обласним радіо та «ТРК-Львів» (тепер мовить як UA:Львів), а також FM-радіостанціями «Незалежність» та «Галичина».

Моніторинг антикорупційного видання «Наші гроші. Львів» свідчить, що більшість оплачених у 2017 році облрадою матеріалів одноосібно стосуються голови Львівської облради Олександра Ганущина – він є героєм 65% публікацій за бюджетний кошт, ще 20% публікацій стосувалися його заступника Володимира Гірняка. Лише 15% новин стосуються всіх інших депутатів облради та посадовців її комунальних підприємств.

Проведений контент-аналіз свідчить, що йдеться або про відвертий піар керівництва облради, або ж про матеріали, які журналісти написали б і безплатно. Цікаво, що бували навіть випадки, коли облрада вирішувала платити за матеріали ЗМІ постфактум. «Буває, що ми публікуємо цікаві матеріали, а облрада каже: давайте ми вам за це заплатимо», − цитують «Наші гроші. Львів» слова головного бухгалтера газети «Львівська пошта».

Для збільшення клікніть на зображення (інфографіка НГ. Львів)

Начальниця відділу взаємодії зі ЗМІ Львівської облради Уляна Лаврик пояснила журналістам, що жодних вимог до контенту Львівська облрада не виставляє, а вартість публікацій визначають самі ЗМІ, коли звітують про виконану роботу.

Водночас з контент-аналізу випливає, що редакції визначають ціни за свою роботу дуже формально – ділять загальну суму договору на кількість новин. Наприклад, всі матеріали сайту «Гал-Інфо», згідно зі звітами, коштують по 100 грн без ПДВ (тобто фактично 120 грн), сайт «Вголос» і «Дивись.Інфо» оцінюють свої тексти по 250 грн.

Усі публікації у ЗМІ фінансуються в рамках «Регіональної програми сприяння розвитку інформаційного простору та громадянського суспільства у Львівській області». Однак серед опублікованих за бюджетні кошти новин є й такі, що стосуються особистого життя політиків.

Наприклад, виявилося, що новина на «Гал-Інфо» про те, що заступник голови облради Володимир Гірняк вчетверте став батьком чи текст із заголовком «Першим заступником голови Львівської облради став кум Садового», оплачені за бюджетні кошти.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Пропозиції партнерів
Загрузка...
Останні новини
Залиште відгук