Kyiv Post опублікував документи про підкуп адміністрацією Порошенка блогерів і ЗМІ

Документи свідчать про фінансування виборчої кампанії партії «Наш Край»

Члени адміністрації п’ятого президента України Петра Порошенка розміщували замовні матеріали в українських ЗМІ та координували блогерів у соцмережах, йдеться у журналістському розслідуванні англомовного київського видання Kyiv Post.

Як сказано в публікації, журналісти отримали документи з неофіційного медіаплану адміністрації Порошенка та стосуються 2015-2016 років. З них випливає, що президентська команда замовляла засобам масової інформації, що писати та яких політологів цитувати. Багато з написаного в документах збігається з тим, що в той час публікували про Порошенка у ЗМІ.

За словами джерела Kyiv Post, документи нібито знайшли у кабінеті, у якому раніше працював голова відділу зв'язків департаменту інформаційної політики адміністрації Порошенка Володимир Горковенко. Сам Горковенко заявив, що не забував ніяких документів і не займався розміщенням джинси.

Згідно з цими матеріалами, у вересні 2015 року газета «Аргументы и факты в Украине» (входить до медіахолдингу УМХ олігарха-втікача Сергія Курченка, який в 2019 році перейшов під управління державного Агентства з розшуку і менеджменту активів) мала отримати 2100 доларів за розміщення статті політолога Олександра Соколова «Как потерять Украину?». На питання журналістів Kyiv Post про цей матеріал у редакції «АіФ» відверто сказали, що «скоріше за все, він був замовним». Станом на зараз статтю на сайті знайти неможливо – ймовірно, її видалили або приховали.

Також у документах названо ще шість газет, які мали отримати гроші за розміщення матеріалів – «Сільські вісті», «Комсомольская правда в Украине» (також входить до УМХ, зараз називається «КП в Украине»), «Україна молода», «Газета по-українськи», «Комментарии», «Факти и комментарии» та «Сегодня» (входить до СКМ Ріната Ахметова). Видання зазначає, що «Сегодня» була єдиною газетою, яка позначала ці матеріали як рекламні, але неналежно їх маркувала, дававши замість позначки «реклама» позначку «актуально».

Документи Kyiv Post

У документах також зазначено, що 874 тис. доларів готівкою було виплачено семи радіостанціям під час місцевих виборів 2015 року за розміщення інформаційних повідомлень у випусках новин. Для порівняння, в тому ж бюджеті на звичайну рекламу на цих радіостанціях було передбачено лише 277 тис. доларів. Але навіть з цієї суми лише 48 тис. мало бути перераховано на банківські рахунки радіостанцій, решта – готівкою.

Представник радіостанції «Хіт ФМ» (входить до медіагрупи «Тавр-медіа» Віктора Пінчука і Миколи Баграєва) підтвердив, що інформаційні повідомлення у випусках новин не позначаються як реклама, і зазвичай продаються в пакеті зі звичайною рекламою.

Інший документ деталізував інформаційну кампанію, яка мала супроводжувати призначення Віталія Ковальчука представником президента в Кабміні у травні 2016 року. Згідно з ним, планували спочатку «злити» інформацію про призначення через лояльних політологів – Володимира Фесенка, Вадима Карасьова та Андрія Золотарьова, які мали б позитивно прокоментувати фігуру Ковальчука. У документі навіть були прописані готові тези для таких коментарів, де Ковальчука показували як реформатора, який посилить роботу уряду. Усі три політологи справді позитивно коментували призначення Ковальчука.

Фесенко підтвердив, що працював з адміністрацією Порошенка, але умови такої співпраці назвати відмовився. Золотарьов сказав, що співпрацював рідко і не за гроші, а через приятельські відносини з Ковальчуком. Карасьов заперечив, що співпрацював з адміністрацією Порошенка, але його коментарі з'являлися у матеріалах «РБК-Україна» та «Інтерфакс-Україна» за травень 2016 року і тези збігалися з тими, що були в документах з адміністрації.

Крім того, у документах йдеться, що команда Порошенка у 2015 році платила за передвиборчу кампанію партії «Наш край», яку тоді часто називали «проектом Банкової», хоча представники партії це заперечували. В одному з документів вказано, що команда Порошенка витратила 72,8 мільйона гривень (3 млн доларів) на передвиборчу рекламу партії «Наш Край» на основних телеканалах.

Крім того, серед документів була стратегія взаємодії з соцмережами від агенції Postmen, яка радила залучати блогерів. Ця компанія станом на початок 2019 року продовжувала обслуговувати Порошенка та його партію.

Політична консультантка Катерина Коваль розповіла, що у складі невеликої команди кілька років координувала роботу десятків блогерів, які підтримували Порошенка у соцмережах.

Команда шукала перспективних людей, писала для них тези, а ті підтримували Порошенка та атакували його критиків.

За її словами, близько 20 найпопулярніших блогерів отримували плату за свої послуги, яка доходила до 1500 доларів на місяць. Серед блогерів, які, за словами Коваль, входили до мережі, були популярні у Facebook Серж Марко (Олександр Карпюк) і Мартін Брест (Олег Болдирєв), але вони заперечують, що отримували гроші за свою підтримку президента Порошенка у соцмережах.

Речник Порошенка Святослав Цеголко відмовився коментувати виданню Kyiv Post цю інформацію.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Пропозиції партнерів
Загрузка...
Останні новини
Залиште відгук