Довкола телекомпанії Euronews розгорівся новий скандал

Довкола телекомпанії Euronews розгорівся новий скандал

Російська служба французької телекомпанії Euronews, яка фінансується з Москви, відмовилася надати робочі місця для журналістів з української служби в порушення французького трудового законодавства, пише в понеділок, 10 жовтня, європейське видання EurActiv.

Euronews – приватна медіакорпорація, яка отримує значне фінансування від фондів ЄС – в останні роки була дестабілізована появою іноземних інвесторів, йдеться в матеріалі. Останній епізод – це поточне закриття української служби через нестачу фінансування, а також звільнення 17 журналістів.

Російська служба Euronews мала п’ять вакансій, але відмовилася брати будь-кого з 17 журналістів з українського відділення. Керівництво пояснило, що не наймати українських журналістів – це конкретна інструкція від російського акціонера (Російської державної телерадіокомпанії).

Журналісти стверджують, що не пропонувати вакансії в компанії людям, яких скоротили – це явне порушення французького трудового законодавства, не кажучи вже про етичну відповідальність компанії по відношенню до людей, які тут працюють понад п’ять років.

Однак адміністрація відповіла, що українські журналісти не можуть працювати в російській службі, «тому що їх культурний фон дуже різний».

Журналісти також заявили, що керівництво Euronews поступово перетворює мовника на «поганий CNN», який охоплює все інше, але не ЄС.

«Якщо сьогодні керівництво дотримується російських вимог щодо вибору журналістів, це означає, що завтра всі служби Euronews можуть бути змушені транслювати повідомлення російської державної пропаганди у своїх ефірах», – сказав один із журналістів.

Фінансове становище Euronews похитнулося після накладеного штрафу у розмірі 1,5 млн євро за використання без дозволу відео агентства AFP.

Euronews – це багатомовний інформаційний телеканал зі штаб-квартирою в Ліоні (Франція). Створений в 1993 році, він становить об’єднання близько 20 громадських мовників, які висвітлюють світові новини з пан-європейської перспективи.

У свою чергу Європейська комісія в понеділок повідомила, що не втручатиметься в ситуацію зі звільненням 17 українських журналістів з телеканалу Euronews і закриттям української редакції телеканалу, заявив речник ЄК Маргарітіс Схінас.

«Euronews – це приватна установа, не інституційна. Ми не ознайомлені із внутрішніми процесами цієї організації щодо спонсорів, українських або інших. Дайте нам перевірити ситуацію, і якщо вона стосуватиметься нас, то ми повідомимо», — сказав Схінас, якого цитує «Європейська правда».

У Єврокомісії, втім, підтвердили, що незважаючи на те, що ЄС не співвласник Euronews, з бюджету ЄС фінансуються деякі служби мовлення телеканалу. Йдеться, наприклад, про підтримку мовлення п’ятьма мовами, а також про проекти, які пов’язані з ЄС.

Як відомо, від України до складу акціонерів каналу, який налічує 21 медіаорганізацію, входила Національна телекомпанія України (НТКУ), яка у вересні 2005 року придбала один відсоток акцій.

Euronews лише частково фінансується за рахунок реклами, існування його мовних служб залежить також від щорічних ліцензійних та членських внесків. Так, функціонування української редакції Euronews щороку обходилося НТКУ приблизно у 5,5 мільйона євро. На 2014 рік НТКУ вже заборгувала Euronews за ліцензійною угодою приблизно 11 мільйонів євро.

Новий генеральний директор компанії Зураб Аласанія, який прийшов на свою посаду у 2014 році, хотів позбутися фінансового тягаря і у 2015 році не продовжив контракт з Euronews, «щоб не накопичувати боргів».

Також він наголосив на тому, що 2010 року контракт між НТКУ та Euronews було укладено на шість років з порушенням законодавства, адже державні установи не мають права укладати угоди більш ніж на рік.

Зараз між НТКУ та Euronews триває судовий процес. Європейський канал хоче стягнути з НТКУ заборгованість, а НТКУ подала зустрічний позов про визнання договору від 2010 року недійсним через порушення чинного законодавства. Відтак, у березні 2015 року партнером європейського каналу в Україні стала медіагрупа Дмитра Фірташа Inter Media Group, яка в квітні того ж року отримала ліцензію на супутникове мовлення українського Euronews. Сторони мали амбітні плани щодо розвитку проекту, які на сьогодні так і залишилися лише планами.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Пропозиції партнерів
Загрузка...
Останні новини
Залиште відгук